Gå til innhold

Tsa..135---50km


Gjest

Anbefalte innlegg

køpte ny fendt 716 i sommer, selgeren på eik sa de nye fendt traktorane nå jekk i 55 km/t men når jeg fikk traktoren så vise d seg at traktoren går ikkje i mar enn ca 49 km/t. ga beskje på service om dette men itte mye fram å tilbake fekk eg beskje om at vist eg ville ha traktoren til å gå fortere måtte eg kjøpe 42 tom felger, har 650 65 38 nå, føle ikkje eg har fått denn traktoren eg har betalt for, selv om d e mest prinsipp d går på her...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

rg: har 540/65-34. men er mitshelin xm 108. og ribbene er veldig lave, men en nabo. har en TLA100, med samme dekkene, å orginalt gikk de like fort. men han skrudde sin til 2800omdr.å da gjorde den ca 40. men syns litt synd på motoren.

kjører lastbærer som yrke å der er ikke motorene satt opp til mer enn 2400. å \&quot\;bank i bordet\&quot\; så går de motorene 20,000 timer før det ryker noe.

men har hørt om noen som justerer opp kjørecomputeren så den står på 40km/t, men alikevel gjør traktoren 34km/t.men har nok en del mad dekk valg å gjøre.

men nå avslutter jeg mitt kapittel med leiekjøring døgnet rundt. satser på å drive gården å kjøre litt ved siden av som litt bi inntekt så da er det ikke nøye om den gjør 34 el 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxxum: Jeg har og xm 108 og har ikke justert turtall synes vel også 2800 rpm er høyt og hvor mye diesel vil den ha da for hvis jeg ligger på maks med min synes jeg det går mye diesel. Får vel ta en tur ut med GPS og teste så den går i 40 men tror det er riktig for har en NH M 100 også og de går ca like fort. Men skal vi føge de rpm som er oppgitt her og du kjører på 2400 så stemmer det vel med 34 trøsten må bli at du sparer mye diesel og det er mye penger i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snitt farta må vere det som tell mest!! Køyre cvx195 med40km/t kasse viser43!! Valtra t190 med 50 kasse køyrer ikke fra meg i kupert tereng(transport/brøyting) men disel forbruket blir jo høgt viss en ska justere turtal for og få høgere fart!! mest trulig kann turtalet justerast via data på en tsa med elektonisk motorstyring!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i Michelin sin tekninske håndbok at diameter på 540/65x34 xm108 er 1.605 mens nye multibib er 1.574. Derimot er diameter på 600/65x34 multibib på 1.654 og da vil jeg tro at man nærmer seg de 40 km ved 2500 omdr.

 

Ser vi på T6040 som selges på kampanje i 50 km versjon med 540/65x38, så har de dekkene en diameter på 1.675 mens 600/65x38 har 176.8. Videre har 650/65x38 diameter på 1.819 mens 650/60x38 (Xeobib) har diameter på 1.735.

 

Vil tro at også T6040 er avhengig av 650 hjul for å nå 50, så blir vel litt feil å selge den som 50 km med 540 dekk da..

Men er vel noe med pris og kampanjer. Før ble jo tsa levert standard med 480/600 hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H.M de maser på Eik-sentralt om å få lov og justere opp traktorene. Håper de får gjennomslag.

Traktoren SKAL etter min mening gå i minst 50km/t hvis den blir solgt som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

h.m: Jeg har kjørt etter 2 Fendt 716, en 04 og en 06 mod. De gjorde som du sier 55 km/t. Må man ikke opp på Fendt 815-822 for å få plass til 42\&quot\; hjul? Ser rimelig trangt ut med 650-38 på 716.

Når vi nå snakker om turtall så har jeg en MB-800 som er justert til 3200 o/min. Går brukbart etter vei 50+++:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tracker: målte du hastighet på gitte Fendt med bil? I så fall må du ta høyde for at alle biler har en viss feilmargin på speedometer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1
Helt enig GPS må til, har en agrotron som viser 47 km på speedometer, men folk som kjører bak sier den går i over 60. Har riktig nok store dekk på den, så den går bra fort!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fendt vise nok 55 km/t itte bil men når eg måle me gps så vise d under 50 km/t når eg seie eg har 650 65 38 så e d multibibb å di føle eg e mindre enn vanlige dekk i same størrelse å smalere... ja eg har ikkje sitt någen 700 serien me 42\&quot\; felger ennå.. dpå eik sa di at omd. på akslingene var instilt me den farten di hadde på fabrikken å at d ikkje va någe di konne jer. eg nå ikkje heilt sikker på at d stemme då, trur eik konne justert d di ville men at di ikkje har låv fra eik oslo eller fabrikken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...