Gå til innhold

Ford 8340 SLE


Idefox_1

Anbefalte innlegg

Gjest kvegard

Tg der kan vi krangle til vi blir blå. Liker JD sin kasse bedre : ) Serlig sidekonsollen til JD var på den tid mye bedre. Det var den beste på den tiden mener jeg da.

 

Men den knappen på vendegiret er jo bra. JD sitt var clutchfritt da, men likte bedre å bruke clutchen jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Tg der kan vi krangle til vi blir blå. Liker JD sin kasse bedre : ) Serlig sidekonsollen til JD var på den tid mye bedre. Det var den beste på den tiden mener jeg da.

 

Men den knappen på vendegiret er jo bra. JD sitt var clutchfritt da, men likte bedre å bruke clutchen jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
må gratulere TG! dette får du vel ordnings på. dette er vel noe av det ypperste fra Ford. det er jo også ganske smart at flerplateclutchene ligger i hver sin ende av girkassen, slik at når du girer med hovedgir eller vendegir er man \&quot\;kopla bort\&quot\; fra både motor og hjula.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
må gratulere TG! dette får du vel ordnings på. dette er vel noe av det ypperste fra Ford. det er jo også ganske smart at flerplateclutchene ligger i hver sin ende av girkassen, slik at når du girer med hovedgir eller vendegir er man \&quot\;kopla bort\&quot\; fra både motor og hjula.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 97mod 8340SLE.Kjempetraktor,beste cnh traktorn jeg har hatt.Meget lettkjørt.Rask etter veien også,52kmt med litt ekstra turtall.Likte 8340 bedre en TS115.Synest høyrekonsollen var hadde bedre spak/bryter plasseringer en TS.Likte faktisk 8340 bedre en M/60 traktorene jeg hadde også.Drog bedre,antaglig vis pga mindre transmisjonstap på 40serien.Nei,8340SLE beste NH ever :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
problem med splines på 40 serie? aldri hatt problem me splinesen mellom motor og gir, går meget lett, verre mellom girkasse og bakstuss, da e eitt helvete\;) 3-4 tannhjul so skal i inngrep\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
TG: Hvorfor har traktoren grå ramme og blå bakstuss da?:)Trodde \&quot\;understellet\&quot\; var enten blått eller grått. Eller var det slik dei var i overgangen Ford til NH??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Er det like mye problemer med alle i denne serien, eller er det bare den du har? Ny motor på 4600 timer, muligens ny bakstuss, Girkassehavari, kingbolt/nav lekasje. Og traktoren er \&quot\;bare\&quot\; gått 66oo timer. Det er forsåvidt ingen ting å si på prisen, men disse traktorene må da ha et stort verditap viss dette er en normal pris. Du finner ikke en jd 6610 med 6600 timer til under 250 tusen ......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ein traktor som blir bytta motor på etter 4000 timar ville ikkje eg kjøpt ihvertfall. Kan ikkje vere rare kvaliteten da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Det går an å ta livet av en motor på langt mindre enn 4000 timer om man er dårlig med vedlikehold, og kanskje topper det med litt effektøkning i tillegg... Og spesielt denne traktoren har vel vært ynda som \&quot\;trimmeobjekt\&quot\;, det er jo vanvittige ressurser i den volumstore motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Las i ein annan tråd her at ein deutz hadde gått 22.000 timar med 2 overhalingar. Når da denne motoren blir bytta etter 4000 timar kan ein jo begynne å lure på kvaliteten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Nå veit jo ikke jeg hva motoren havarerte for - men av hva jeg sjøl har sett så kan en motor havarere i løpet av 2000 timer og om man sannsynligvis ikke skifter olje, og i alle fall ikke filter, bare som et eksempel. Så er mangelfullt vedlikehold årsaken til havariet så skremmer ikke bytte ved 4000 timer. Bakstuss og girkasse rekker vel ikke å lide riktig så mye i løpet av disse timene - da skifteintervallet for den olja er noe lengre.

 

Deutz er slitesterke motorer det og, for all del - men hva som legges i \&quot\;overhaling\&quot\; er ofte veldig individuelt. For at jeg veit om den Deuts\'en kan jo motoren i praksis ha vært skifta to ganger.

 

Tilbake til Ford - de motorhavariene jeg har hørt om på gamle -10 og -40 seriene har stort sett kommet etter vanvittige effektuttak, så motoren er langt i fra noe svakt ledd. At kjølekanalene i blokka hadde en tendens til å ruste på langt eldre Forder er en annen skål, men tenkte å nevne det som helgardering :)

 

Har ikke kjørt så mye Ford 40-serie sjøl, men det er en traktor jeg trives bra i, og etter sin tid var dette veldig moderne maskiner. Dessuten er vel dette den siste \&quot\;ekte\&quot\; Forden, og det skulle vel telle noe for en ordentlig patriot? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Att at motoren byttes betyr jo ikke nødvendigvis att den er utslitt.Mest sannsynlig har den fått en større skade som gjorde det mer lønsomt og bytte motoren heller enn og overhale den.Det skal ikke så mange verkstedtimene og delene til før dette blir lønnsomt.

 

Jeg tror jeg tørr påstå att alle motorprodusenter nok har hatt motorer med havari før 4000timer(også Deutz)og att det finns Forder med 22000t.uten en eneste overhaling.Som Vegard og TG sier.Dette har med vedlikehold å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...