Gå til innhold

Ford 8340 SLE


Idefox_1

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat sluttført handel på en 8340 SLE, 96 mod, 6600t. Traktoren har ulyd i girkassen, men trolig (forhåpentligvis) er det en jobb som kan gjøres kun ved kløyving og åpning av kassen foran. Så med 12-15000 i deler så regner jeg med å ha den på hjul igjen.

Litt småplukk ellers også, men ikke noe mere enn på andre 12 år gamle traktorer. Motor skiftet for ca. 2000 timer siden.

 

Har selv vært borti og skrudd litt på desse traktorene og mener bestemt at jeg har fått en ganske grei traktor. Noen som har erfaringer eller synspunkter å komme med?

Planen er å bruke den til gjødselkjøring med 12m3 tørrgjødselvogn, samt noe transport på krokløft. Føler MXU 110en blir litt i minste laget.

 

Men mulig jeg legger den for salg etter den er reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Hei eg har køyrt ein del slik traktor er godt fornøyd med den,dette er ein 1992 mod og har gått rundt 8000 timar det er brukt til snøbrøyting og med vanleg garsarbeid,det har ikkje vore noko spesijelt med denhar gått bra.

Vil seie at dette er ein kjemmpetraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Hei eg har køyrt ein del slik traktor er godt fornøyd med den,dette er ein 1992 mod og har gått rundt 8000 timar det er brukt til snøbrøyting og med vanleg garsarbeid,det har ikkje vore noko spesijelt med denhar gått bra.

Vil seie at dette er ein kjemmpetraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
tg: hvorfor kjøpe en traktor, koste på den og så selge den igjen? må være dyr hobby. jeg ville beholdt den 3-4 år slik at jeg fortsatt fikk litt for den og samtidig hadde tjent inn noen hundre tusen på den.. ford er ford: udødelig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
tg: hvorfor kjøpe en traktor, koste på den og så selge den igjen? må være dyr hobby. jeg ville beholdt den 3-4 år slik at jeg fortsatt fikk litt for den og samtidig hadde tjent inn noen hundre tusen på den.. ford er ford: udødelig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

er veldig vanskelig å selge brukt traktor for tida,men siden du ikke er avhengig av å få den bort etter rep så er nok ikke det et problem for deg.

 

ellers en suveren traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

er veldig vanskelig å selge brukt traktor for tida,men siden du ikke er avhengig av å få den bort etter rep så er nok ikke det et problem for deg.

 

ellers en suveren traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jasså du som handla den ja...tengte tanken på å handle den selv...Kjempebra traktor..7,5 liter

som yter langt over 200 hk/1300 nm KUN med å modifisere dieselpumpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jasså du som handla den ja...tengte tanken på å handle den selv...Kjempebra traktor..7,5 liter

som yter langt over 200 hk/1300 nm KUN med å modifisere dieselpumpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Er nok mer enn nok av ressurser i motoren ja, men tåler drivverket eller det? Oppjustering har vel vært diskutert opp, ned og i mente her inne :) Uansett et veldig god traktor etter sin tid...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Er nok mer enn nok av ressurser i motoren ja, men tåler drivverket eller det? Oppjustering har vel vært diskutert opp, ned og i mente her inne :) Uansett et veldig god traktor etter sin tid...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Holbarheten er jeg litt usikker på -traktoren

jeg vet om har bare gått 11000 timer (ca 6000 timer trimmet):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Holbarheten er jeg litt usikker på -traktoren

jeg vet om har bare gått 11000 timer (ca 6000 timer trimmet):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
6600 timer ,byttet motor og dårlig girkasse .. Mulig bakstuss er byttet en gang før.. Ikke akkurat imponerende spør du meg... Hadde vurdert et annet merke jeg da....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
6600 timer ,byttet motor og dårlig girkasse .. Mulig bakstuss er byttet en gang før.. Ikke akkurat imponerende spør du meg... Hadde vurdert et annet merke jeg da....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Noen klarer å ta knekken på hva det skal være ,men

40 serien er noe av det sterkeste spør du meg (og mange andre mekanikere).Mener at det er feil bruk

/vedlikehold som kan knekke girkassa og ikke at

den er dårlig.F eks er det veldig viktig at wirene

som styrer girkassa er korrekt justert , dette er nnoe som mange driter i og resultatet er at du får traktoren nesten i gir.Noe en kan tenke seg hvordan går med tung belastning.Når det gjelder

motor har jeg faktisk hørt om en på tynset som sjærte under oppstart i mange minus.Normalt så

starter de med en gang og derfor er det noen som sløyfer motorvarmer.Med sirup i bunnpanna eer vel ikke det så heldig..Bortsett fra det kan jeg ikke

skjønne at noen klarer å drepe de motorene med

normalt vedlikehold.(Som å innebefatter å bytte kjølevæske m/innhibitor)..Hold oss oppdatert om

restaureringen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Noen klarer å ta knekken på hva det skal være ,men

40 serien er noe av det sterkeste spør du meg (og mange andre mekanikere).Mener at det er feil bruk

/vedlikehold som kan knekke girkassa og ikke at

den er dårlig.F eks er det veldig viktig at wirene

som styrer girkassa er korrekt justert , dette er nnoe som mange driter i og resultatet er at du får traktoren nesten i gir.Noe en kan tenke seg hvordan går med tung belastning.Når det gjelder

motor har jeg faktisk hørt om en på tynset som sjærte under oppstart i mange minus.Normalt så

starter de med en gang og derfor er det noen som sløyfer motorvarmer.Med sirup i bunnpanna eer vel ikke det så heldig..Bortsett fra det kan jeg ikke

skjønne at noen klarer å drepe de motorene med

normalt vedlikehold.(Som å innebefatter å bytte kjølevæske m/innhibitor)..Hold oss oppdatert om

restaureringen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei TG. Gratulere med \&quot\;ny\&quot\; traktor. Er vel en dra maskin. Hadde en gang en 8360 på prøve, som er noe nyere da. Den dro godt når den ble justert litt på.

 

Har sett her på FK at en 8160 har hatt problem med powershift kassa og bakstussen. Når de skiftet bakstussen og overhalte girkassa, fikk den rød bakstuss tror jeg. Så det er vel noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei TG. Gratulere med \&quot\;ny\&quot\; traktor. Er vel en dra maskin. Hadde en gang en 8360 på prøve, som er noe nyere da. Den dro godt når den ble justert litt på.

 

Har sett her på FK at en 8160 har hatt problem med powershift kassa og bakstussen. Når de skiftet bakstussen og overhalte girkassa, fikk den rød bakstuss tror jeg. Så det er vel noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
TG: Vet at de har forskjellig girkasse : ) Men skulle bare nevne det med fargen på bakstussen som flere hang seg opp i her. Er vel normalt. Har ikke allverden med kunnskap om NH, men visste at girkassen ikke var den samme. Du har vel vendegiret på høyre side? Lik 7740 osv. Er vel den samme kassa som stod i TS 115 også? Er ikke så begeistret for den girkassen jeg da men. Liker bedre powershiften til NH.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
TG: Vet at de har forskjellig girkasse : ) Men skulle bare nevne det med fargen på bakstussen som flere hang seg opp i her. Er vel normalt. Har ikke allverden med kunnskap om NH, men visste at girkassen ikke var den samme. Du har vel vendegiret på høyre side? Lik 7740 osv. Er vel den samme kassa som stod i TS 115 også? Er ikke så begeistret for den girkassen jeg da men. Liker bedre powershiften til NH.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...