Gå til innhold

Traktor med motorlyd.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest shansen_1

Er det flere enn meg som syns noe av skjarmen med traktor er lyden? Traktorlyd er absolutt ikke det samme på dagens moderne traktorer som for 20 årsi den eller eldre. Motorene går stillere og det er jo fint når man tenker miljø, komfort osv.

Men jeg savner disse med grov lyd og turboyl.

Har surfa litt rundt på youtube og det er masse gromt å høre på.

F.eks Fiat 110-90 eller MF 2000-serien. maskinene hørest mye større ut enn de i virkeligheten er.

Vakkert, gir meg frysninger på ryggen.

 

Flere som er interessert i lyd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som syns noe av skjarmen med traktor er lyden? Traktorlyd er absolutt ikke det samme på dagens moderne traktorer som for 20 årsi den eller eldre. Motorene går stillere og det er jo fint når man tenker miljø, komfort osv.

Men jeg savner disse med grov lyd og turboyl.

Har surfa litt rundt på youtube og det er masse gromt å høre på.

F.eks Fiat 110-90 eller MF 2000-serien. maskinene hørest mye større ut enn de i virkeligheten er.

Vakkert, gir meg frysninger på ryggen.

 

Flere som er interessert i lyd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, interesert i lyd eg og. Er ein grunn til at eg køyrer med fri eksos... Fin lyd når den går på tomgang og når den tek i skikkeleg, da kjem gromlyden fram og svartrøyken. Det er lyden som er halve moroa med traktor. No med nye traktorar må ein sjå på turtellaren får å vite når ein skal gire, før så høyrde ein det på lyden kva turtall ein hadde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

F.eks hør på denne 110-90 her:

 

Skulle vert mulig å lagt inn filmsnutter og lyder på dette forumet. Hadde vert artig å sett hva folk har for maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle! Fortel litt om FIAT 110-90! Når sluta dei å produsera den i FIAT farge? Brukte til sals no? Litt interessant å veta....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sei meg enig med JE at det er svær turbolyd i JD sine firesylindra traktorer. KJører sjølv 6430 og 5820 og det hender at eg også må opp med høgre siderute for å høyre lyden. Men eg er ening med TG at dei kanskje bråker litt mykje når ein har dørene å vindua att for ein vil ha det roleg:-(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heil enige med dere att JD sine har ein gydd turbo lyd, eg presse me ein 6430 å må ut og skifta plast av og til, så hørre eg turboen godt og tydeligt sjøl om den går på tomgang!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at traktor og lyd hører sammen,har en 78mod.JD 4040 med hærlig brumming,og fin turbo plystring,litt barnslig jeg å,og kjører ofte med døra oppe når d er mulig he he!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg ha no ny JD 6230 Premium eg vettu\;)

 

Men ein veit no aldri her i landbruket,m kanskje er det slutt om nokre år...Då kunne no 110-90 vera ein grei traktor til litt transport og slått i mindre skala...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Jd shovel engang, den vår helt rå lyd i, sto og hyla på tomgang. Hadde og en ford tw 25, den bromma gått i med full belasnting.

Kjørte også jd 6610 med tvangsblander til betong den gikk fint ved 1500 omdr. ve røring.

 

ellers synes jeg det er tøfft med de gode gamle tresylindrede haglene, volvo 430 går fint. dud dud dud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...