Guest shansen_1 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Er det flere enn meg som syns noe av skjarmen med traktor er lyden? Traktorlyd er absolutt ikke det samme på dagens moderne traktorer som for 20 årsi den eller eldre. Motorene går stillere og det er jo fint når man tenker miljø, komfort osv. Men jeg savner disse med grov lyd og turboyl. Har surfa litt rundt på youtube og det er masse gromt å høre på. F.eks Fiat 110-90 eller MF 2000-serien. maskinene hørest mye større ut enn de i virkeligheten er. Vakkert, gir meg frysninger på ryggen. Flere som er interessert i lyd her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Er det flere enn meg som syns noe av skjarmen med traktor er lyden? Traktorlyd er absolutt ikke det samme på dagens moderne traktorer som for 20 årsi den eller eldre. Motorene går stillere og det er jo fint når man tenker miljø, komfort osv. Men jeg savner disse med grov lyd og turboyl. Har surfa litt rundt på youtube og det er masse gromt å høre på. F.eks Fiat 110-90 eller MF 2000-serien. maskinene hørest mye større ut enn de i virkeligheten er. Vakkert, gir meg frysninger på ryggen. Flere som er interessert i lyd her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Joda, interesert i lyd eg og. Er ein grunn til at eg køyrer med fri eksos... Fin lyd når den går på tomgang og når den tek i skikkeleg, da kjem gromlyden fram og svartrøyken. Det er lyden som er halve moroa med traktor. No med nye traktorar må ein sjå på turtellaren får å vite når ein skal gire, før så høyrde ein det på lyden kva turtall ein hadde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest shansen_1 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 F.eks hør på denne 110-90 her: Skulle vert mulig å lagt inn filmsnutter og lyder på dette forumet. Hadde vert artig å sett hva folk har for maskiner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Jarle! Fortel litt om FIAT 110-90! Når sluta dei å produsera den i FIAT farge? Brukte til sals no? Litt interessant å veta.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Halvor_S_1 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Sjå denna videoen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SJ_1 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arton_1 Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Her er ein som samlar høyballer i god fart: Nokon som veit kva dette er slags traktor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest je_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 JD har flottast lyd av 4 syl traktorer. Køyre 6320 og er barnslig nok til å køyre med høgre vindu oppe berre for å høyre lyden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SJ_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 JE- er enig med deg, kjører selv JD 6220, den lyden som er tøffest på den er turbolyden. den høres ganske godt =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EÅ_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Må sei meg enig med JE at det er svær turbolyd i JD sine firesylindra traktorer. KJører sjølv 6430 og 5820 og det hender at eg også må opp med høgre siderute for å høyre lyden. Men eg er ening med TG at dei kanskje bråker litt mykje når ein har dørene å vindua att for ein vil ha det roleg:-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EÅ_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Fant ein med litt fin lyd:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SJ_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 john deere 7530 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JD4EVER_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Fendt: 824(grom traktor! Valtra 8750: 300hk++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EL_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Heil enige med dere att JD sine har ein gydd turbo lyd, eg presse me ein 6430 å må ut og skifta plast av og til, så hørre eg turboen godt og tydeligt sjøl om den går på tomgang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjarne_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Det er antydning til gromlyd i denne zetoren og:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Helt enig at traktor og lyd hører sammen,har en 78mod.JD 4040 med hærlig brumming,og fin turbo plystring,litt barnslig jeg å,og kjører ofte med døra oppe når d er mulig he he!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Går 110-90 frå 2002 i 40? Hurtiggir? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jo_1 Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Hugsar MF 675-690 med turbo og grov,blank rakrør gav ein skjikkele fin hard,grov lyd. Kunne høyres på lang avstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Nei eg ha no ny JD 6230 Premium eg vettu\;) Men ein veit no aldri her i landbruket,m kanskje er det slutt om nokre år...Då kunne no 110-90 vera ein grei traktor til litt transport og slått i mindre skala... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EL_1 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Vil du hørra JD med turbo hør på denne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars_A_1 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Måtte ha opp døra iblant på MF 2725`n for å høre på lyden i sommer. En god oppmuntring i hverdagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Hadde en Jd shovel engang, den vår helt rå lyd i, sto og hyla på tomgang. Hadde og en ford tw 25, den bromma gått i med full belasnting. Kjørte også jd 6610 med tvangsblander til betong den gikk fint ved 1500 omdr. ve røring. ellers synes jeg det er tøfft med de gode gamle tresylindrede haglene, volvo 430 går fint. dud dud dud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Var det ikke gode gamle Buhk eller Bukh fra Danmark som kunne høres i 7 kirkesogn eller noe sånt?:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Det er case ih 1455, eller maxxum 5150 som har råast lyd!!:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.