Gå til innhold

Brukererfaring MF 6470 Dyna-6


Gjest

Anbefalte innlegg

Takk til alle:)

 

Jo: Enig med deg, er mange som vet om en traktor med feil, men nesten ingen som eier en slik selv. Japp, det er på \&quot\;finn\&quot\; jeg har sett traktoren.

 

Vegard: Ja, håper på at den er det. Å har stor tro på at den er en suveren maskin.

 

MF frelst: Jeg skal holde dere oppdatert om traktoren:) Håper jeg får henta den iløpet av 14 dager. Så de blir spennende. Har ca 40 mil med kjøring for og få den hjem. Men regner ikke med at den blir så mye brukt før våren/sommeren. Men skal gjøre mitt beste for og komme med erfaringene mine:) Så er bare og følge med her utover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

Bjarne: Har ikke hatt traktoren ett år enda.

Men så langt er jeg meget fonøyd med den. Utrolig god traktor å kjøre. Måtte bytte hjernen og flowmeteret 1 måned etter at jeg fikk den, men delene fikk jeg hos de jeg kjøpte den hos.

Til å snart være 12 år gammel synes jeg det er veldig lite støy inne i hytta, kontra nyere MF og andre merker.

Skulle kanskje ha byttet setet i traktoren til Grammer eller lign..

Har datatronic, og er meget fornøyd med den.

Skal montere lastdememper på lasteren med tiden..

Har ikke bestemt meg for om den er dieseltørst eller gjerrig ennda...prøver å huske å måle når jeg fyller tanken, men glemmer det ofte.

Men nå skal jeg på sprøytekurs, får skrive mere senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

De to siste årgangene av 6100-serien var veldig bra - er mange av de som har gått feilfritt i mange tusen timer. Har selv kjørt en god del med en 6170 med ettermontert turbo - det er en veldig sprek og kvikk traktor. Mener ikke forbruket er så veldig høyt, selv om jeg ikke har noen konkrete målinger å vise til. Tanken er ikke av de største (er vel ikke mer enn 165 liter på denne heller - likt 6150), men holder en lang dag med lessevognkjøring (lang transport). Den traktoren jeg snakker om støyer litt da, fordi det er en lyddemper mindre pga turbomonteringa.

 

Det eneste av trøbbel på denne traktoren er skiftinga mellom høy og lav serie - den har krangla fælt de siste åra. Trenger lavserien enest på pressing, men det er kjedelig å kjøre hjem i 6 km/t og da :) Det er visst mulighet for å sette inn en annen bryter som erstatning, men hvis orginalskiftinga skal fikses må man visst inn i girkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1
Vegard: grunnen til at jeg måtte skifte hjerne var at den \&quot\;låste\&quot\; seg i lavserien. Etter byttet har jeg ikke hatt problemer..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei Folkens:) Nå har jeg henta traktoren, og brøyta litt med den, og transportert en del rundballer. HAr kjørt ca 20 timer med den etter at jeg henta den. Og hittil er jeg meget fornøyd. Ble mye klusj i startn, men det var kun brukerfeil. Så nå går alt mye bedre:) Traktoren er litt lat i bakkene, men den kommer seg litt etter litt. Den er nok ikke helt ferdi innkjørt, som kan være problemet med at den ikke er så sprek som den burde være. Vekta med laster og kjettinger til alle 4 hjul er ca 6 tonn, å det synes ikkje jeg er så ille. Det er litt dårlig sikt ned til trekkroken, men ellers er den grei og jobbe med bakmonterte redskaper. Lastern er rask og sterk. Og den er super å betjene, da det er SMS-joystick i armlenet på sete.Traktoren går i 46 km/t. Å dieselforbruket er ikke så ille. ligger på mella 8 og 10 liter i timen under vegtransport. Så hittil er jeg meget fornøyd, å traktoren leverer mer enn hva forventningene var.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg kunne vel på forhånd si at du kom til å bli fornøyd Sigbjørn :)

 

Men er det ikke utskytbar trekk-krok på traktoren din. Jeg har ikke hatt noen problemer med sikten til kroken når den er kjørt ut, og jeg er ikke av de lengste. Uansett liker jeg når det er speil ned til kroken i bakruta samma om det er utskyt eller ikke, slipper å vri seg en del da...

 

Alle nye traktorer vil virke late i bakkene i forhold til en gammel med enklere girkasse. Men vent til du får på god belastning (stort gruslass), da løper de bakkene utrolig mye fortere enn de gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! du seie traktoren går 46 km/t er den justert opp på turtallet då? normalt er di sperret på ca 2000 omd. min 6470 er ikkje stilt å den viser 44 på gps. å eik nekte å stille noge så helst på den:(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard: Jeg har utskytbar krok. Jeg har ikke fjærna skjermen over kraftuttakstappen, og den er ganske stor. Så sikten blir nok litt bedre når jeg har kappa litt av den. Og så kan det hende at det er sittestillingen min som er problemet. Speilet som skal stå i bakruta er borte.

 

h.m: Det er turtallet som er oppstilla ja. Turtellern stopper på 2250 omdr. Da fikk ikke EIK til og stille noe mer i elektronikken. Men det er ikke testet på noe annen måte enn at det er det speedometret i traktoren som viser den farta. Om det er kalibrert til de dekka som står på er usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Sigbjørn,ikkje fjern/ødelegg beskyttelses-skjermen over kraftuttakstappen. Kjøyr ut trekkroken med det samme du har løyst den ut,og ikkje vent til den når bakken,da den vil gå litt framover,dess lengre ned den kjem. Har nesten makan til din traktor,litt mindre(6455)med skjikkeleg panser(ikkje frisikt)og samme utstyr som din. Trekkrokspeilet var det første eg fjernet på den,da eg ikkje såg behovet for det.

Turtallet på din traktorn må nok være justert opp noe,foe den skal ikkje gå over ca 2000 omdr på høgaste gir,og gjøre ca 42-43 km-t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...