Gå til innhold

Brukererfaring MF 6470 Dyna-6


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med MF 6470 Dyna-6? Vurderer og kjøpe en slik traktor 2005 mod. med laster og alt av utstyr. Hvordan drar den i bakkene? er den brukbar til brøyting med diagonalplog?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med MF 6470 Dyna-6? Vurderer og kjøpe en slik traktor 2005 mod. med laster og alt av utstyr. Hvordan drar den i bakkene? er den brukbar til brøyting med diagonalplog?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg er en selvtitulert John Deere-kar som er utrolig begeistra for de nye Masseyene. Dyna6-kassa er etter min mening det nærmeste du kommer trinnløst uten å være det, og i Massey-utførelse er den enda ett hakk bedre enn når den står i en Claas, på grunn av de litt bedre auto-funksjonene.

 

Har hørt flere klager på at disse traktorene dabber mye i bakkene, men etter min oppfatning er de ikke noe værre enn noe annet merke. 6470 er en sprek og god firer, men kanskje i minste laget til å kjøre diagonalplog - kommer litt an på hva for brøyting du har, og terrenget på ruta di.

 

Når du sier traktoren har alt av utstyr antar jeg at det er både forakselfjæring og hyttefjæring, og da er de et flygende teppe å kjøre. Eneste minuset jeg kan komme på er at du ikke får disse maskinene i 50-utgave, men det kommer kanskje?

 

Massey er etter min mening det beste traktorkjøpet du kan gjøre nå, med tanke på hva du gir og hva du får for kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den traktoren jeg vurderer og kjøpe er chippa opp til 145 Hk og fått øka dreiemomentet noe. Så jeg håper den skal funke til brøyting. har stort sett bare flat vei jeg skal brøyte.

 

Det er ikke forakselfjæring, men det er det eneste som ikke er på traktoren. Den traktoren jeg har sett på går i 46 km, etter litt omprogramering fra Eik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

På flata skal det nok gå bra, har selv kjørt tremeters spissplog på en orginal Fiatagri L95 - og det gikk greit det og.

 

Hva er prisforskjellen på denne traktoren kontra en ny forresten? Syns ofte nyere brukttraktorerm uansett merke, er forferdelig dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne traktoren ligger ca 150 000,- under en ny traktor vil koste, med laster. Denne er gått kun 590 timer. Og det følger med lettkjettinger til alle 4 hjul, og et hydraulisk toppstag (duplostag).

 

Ja, er enig i at di er forferdelig dyre. Enkelte merker er xtremt dyre, men jevnt over syns jeg alle er dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Da er det i grunnen ikke helt riv ruskende galt da Sigbjørn. Koster jo fort noen kroner for kjettinger og toppstag og :)

 

Er det med ESG på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det. bare kjettingene blir snart 15000,- +mva. Synes heller ikke at prisen er så ille.

 

Ja, det er ESG-avtale på den. Men den går ut i år. For den var tegnet på 3 år, eller 1200 timer. Men vurderer å forlenge den hvis jeg kjøper traktorern. Kommer litt ann på prisen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. eg eg har mf 6470, kjøpte den ny nov 05 me 4 pluss trima laster, syns an va någe slakke på tongt arb. som mc hale kombipersse, 4 skjer vendeplog, så eg fekk montert ein box på an å då fekk an ca 160 hk då blei an sprek nok for meg jaffal, ellers så har eg stort sett våre fornødde me an....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Så lenge traktoren ikke har en \&quot\;mandagstraktorhistorikk\&quot\; på grunn av at den blir solgt så tidlig så tror jeg dette er et veldig godt kjøp. Nå har 6400-serien vært veldig bra sammenskrudd, veit bare om en traktor der ALT var galt - men det treffer man på med absolutt alle merker. Jeg tror jeg ville gått for en 6400-serie om jeg skulle hatt en traktor i omtrent hele spennet den serien går over - det er utrolig gode maskiner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1

Chipping av Massey Ferguson 6400 serie skal Dere være svært forsiktige med. Har en nabo som har svært dårlig erfaring med dette, både girboks og hurtigir havarerte to ganger i løpet av de to første årene da traktoren var ny. Dette ble meget kostbare reparasjoner som delvis ble dekket av garantien. Han har nå bytta begge Masseyene han hadde i en brukt Deutz Agrotron 150 og en brukt Fendt 716. Disse har gått uten problemer så langt

og det viser seg at dette er traktorer som tåler å brukes og ikke stå bare på stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Du sier jo ikke noe om hvor mye ekstraeffekt som var henta ut av de Masseyene carlo - for det er relativt vesentlig her. Det vil nok gå hardt utover drivverk, og med øka risiko for havari, om du chipper / programmerer en Fendt 412 opp til 180 hk og, for eksempel...

 

Min erfaring er at de nye Masseyene er solide maskiner som ikke står noe tilbake for andre \&quot\;premium\&quot\;-merker (sett inn akkurat det merket dere vil selv i den kategorien). Og som jeg sa tidligere - jeg tviler på at det er så mange andre merker du får mer for pengene med enn Massey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1

Masseyen det har var snakk om var ikke mye chippa opp og det som var gjort var utført og godkjent av Eik. Traktoren brukes til rundballepressing og vanlig gårdsarbeid. Selgeren i Eik anbefalte selv min nabo om å bytte inn til en brukt Fendt i stedet for å slippe gearboksproblemer fremover.

Registrerer at flere entreprenører her i området som tidligere hadde Massey i maskinparken nå utelukkende kjører med de grønne merkene Deutz-Fahr, Fendt og John Deere. Har pratet med flere av dem og de er utelukkende negative til holbarhet

og ytelse på Masseyene de har hatt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Hvor gamle Masseyer er det snakk om da? Det er uansett ikke noe hemmelighet at byggekvaliteten på MF var for dårlig på seriene før 6400 - men jeg tror det har retta på seg, og det er få traktorer (forutsatt at de er nogen lunde likt spesifisert) som er så gode og \&quot\;riktige\&quot\; å kjøre, topp ergonomi i alle fall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1
Masseyen min nabo hadde div. girboksproblemer med, var en 2 år gammel 6470. Forøvrig er det stort sett traktorer i 6200 serien de entreprenørene jeg nevnt har hatt og som de har kvittet seg med!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard du virker som en fornuftig kar!!

kjører selv MF 3100, 6100, 8100 og 8200 Xtra traktorer. Disse har gått mellom 3500 og 5500 timer i landbruks og entrepenørkjøring uten alvorlige havarier av noe slag. Jeg kjøper MF også neste gang uten tvil. Her får man mest for pengene, og de står ikke tilbake for noen som helst av de andre \&quot\;skryte traktorne\&quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Nå har ikke jeg erfaring med Massey modeller etter 1995, men har kjørt MF i 30 år. Helt fra MF 35, 100-serie, 200-serie og nå 300-serie traktorer. Har aldri hatt driftsstopp bortsett fra et par kløtsjskifter, men det er kun normal slitasje. Enkle og solide traktorer som krever lite vedlikhold. Har inntrykk av at de går nesten uannsett.

Etter mitt syn har MF alltid vert gode traktorer, og jeg tror den standarden også holder seg nå.

Men jeg har hørt noen tvilsomme episoder på 4200-serien og 6100-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 serien til massey var og ein katastrofe.Det blir dårlig reklame når ein ellers god traktor får \&quot\;barnesjukdom\&quot\; på model etter model. Først 3000 deretter 4200 og 6100.MF bør vurdera å testa traktorane lenger før dei går ut på markedet i stedet for å bruka bøndene som \&quot\;prøvekanin\&quot\;. Men takket være god forhandlernett og service selger massey bra fortsatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Her vart mykje avsporinger frå tema no..

Merkeli det er kun gale med MF då...

 

Er det ingen som har hørt om JD har hatt store problem med sine Variokasse, og forskjelli anna rusk å rask??

Eller NH som har hatt mykje trøbbel med bremser og sant??

 

Viss det er noken som på død og liv vil fortelle om dårlege traktorer, så var her for ei stund sia ett tema som skulle handle om det. Der var det ikkje mange som turte å skrive noke.

 

Sigbjørn spurte her om erfaringer om MF 6470, og ikkje heile journalen til MF`s historie......

 

Sigbjørn... Kjøp deg en MF, kan love deg att uansett kva merke du kjøper, so vil du få ett eller anna problem. Dei fleste problema oppstår pga sjåføren...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:) I dag ble det bestemt at traktoren skulle kjøpes:) Så blir spennende og se når den blir hentet om den står til forventningene:) Men det tror jeg den gjør. Og ut fra det jeg har lest her, er det mange som er fornøyd og har tro på at det er en bra traktor:)

 

Har også pratet med en gammel EIK-mekaniker, han hadde også god tro på 6400-serien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk og tenkte at eg skulle skrive eit innlegg til deg når eg var ferdi i fjøset i kveld,men ser du har bestemt deg nå. Er litt arti å sjå at \&quot\;alle har ein nabo som har ein MF som det er berre problem med\&quot\;.

Er det på \&quot\;finn\&quot\; traktoren din står?....såg ein der som stemde bra med beskrivelsen din,timetall,lettkjetting,lasteapparat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Gratulerer med ny traktor. Et godt valg!

 

Ja, det er snodig å lese om alle som har kjenner noen med \&quot\;problem-MF\&quot\;. Er ikke så ofte å lese om folk som faktisk har sine egne negative erfaringer. Folk baserer veldig mye av sine meninger utifra hva de har hørt av andre.

 

For meg teller kun min egen erfaring med en traktor. Jeg går ikke utifra at en traktormodell er dårlig før jeg har dårlige erfaringer selv.

 

Samme opplegget har vi jo med biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Veldig bra sitat Mr. T :) Skulle bare ønske fler her kunne tatt det inn over seg...

 

Gratulerer med ny traktor Sigbjørn - du har fått deg ei suveren maskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

Mr.T:kjempe komentar. Er nok mange som skulle ha tatt den innover seg ja..uansett hvilket merke man har kjært.

 

Sigbjørn: Gratulerer med handelen. Hold oss oppdater om traktoren innfrir til dine forventninger. Har null erfaring med 64x0 serien til MF, så det er kjekkt å ha hørt om erfaringene til andre når jeg om noen år skal bytte ut min 6170...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1
\&quot\;MF frelst\&quot\;- Når vi likevel er innepå MF, kan du si litt sjenerelt om dine erfaringer med 6170? Har selv sansen for MF, og vært eier av en 6170...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...