Gå til innhold

Fendt 716


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er ikke dere som har Triaden også? Går en NH tnd 75 med totrinnsfres der vet jeg, ser ut som et evighetsprosjekt.

Da skjønner jeg! Kunne ikke skjønne åssen du kunne ha en traktor med 20 timers rode...

 

Nei, ikke Broadway. Kjører slik en Aebi vi. Blir vel kanskje noen timer inni der, men jeg går på skole i tillegg, så får nok ikke så mange timer som jeg vil...

 

Så du kutter all brøytinga her i Lørenskog eller? Blir roden stående tom da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, triaden kjører vi, et jævla stelle.

Er så lei av den nå at jeg ikke gidder mer snart.. Har så dårlig fres på tnd`en så må nok anskaffe meg en ny til neste år, blir en dalen 2009 da. Men dyrt det også da

 

Ja, er veldig usikker om jeg skal ha en stående traktor der hele året, kommer hvertfall til å våre Jd 6920s som går der inni hele året. Men trenger den her oppe egentlig.

Men er en som har spurt meg om jeg evt kunne skaffe han en rode i Lørenskog der det snør noe mer så han blir nok kjørende der,

 

Kjører du med vfres i byen?? Har liksom hørt at det er fordømt jeg da. Har aldri brukt vfres i byen jeg da, kun totrinns og snøskjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jadda, kjører v-fres jeg. Den går visstnok bedre enn totrinns om det er minusgrader (selv om jeg aldri har prøvd), men det er ved plussgrader det er dritt. Det går egentlig greit da og, om det ikke er altfor mange plussgrader, men har vært perioder i år hvor jeg rett og slett ikke får brukt den på grunn av at snøen er for våt.

 

Kjørte i fjor en 6400, mot en 5720 i år, og skulle gjerne hatt de ekstra 20 hk i år også. Men det går fint, selv om det tar litt lenger tid ved mye snø, er jo en mye mer smidig maskin som gjør at jeg faktisk kan brøyte hele roden, selv på de smaleste plassene.

 

Med slik snø vi har hatt de siste årene er jeg ganske sikker på at en totrinns hadde vært bedre, men når man først har en v-fres kan man likesågodt bruke den noen sesonger til.

 

Men du holder til på Hedemarken, så de traktorene som går her nede er bundet opp til brøyting, strøing osv. hele sesongen eller? Er det ikke mulig å få annen kjøring her nede, når de først står her? Vet du kjører en del bortkjøring, men det tar ikke hele vintersesongen det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Første året jeg rydda snø i byen så kjørte jeg Jd 6910s, det var en kjempetraktor, men røkk girkassa etter 9800 timer.. Fikk aldri vite hva som var gærnt da.

Savner den traktoren gitt.

 

Har blitt forspørt å kjøre containertransport og noe kosting, men vet ikke. Er veldig avhenging av en stor traktor her oppe om våren og høst, eller alle er egentlig bundet her pågrunn av grasshøstning og møkkjøring som jeg driver med på sommerhalvåret.

 

Men får se hva det blir til, først så skal vi koste ferdig og så er det å hjullkjøre 3 traktorer hjem igjen da og så starte med kjøringa oppi her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest JD4EVER_1

Svein:

Er det muligheter for å få annen kjøring for gårdspass på vår/sommerhalvåret?

vet de driver med mye forskjelig som f.eks containerkjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...