Jump to content

John Deere 7530 autopowr


Guest

Recommended Posts

Hei Kåre, Er du fornøyd med k-70 plogen? jeg brøyter for en kar der jeg kjører k-70 på en 135 hk valtra. Klarer du og holde stor fart opp de bratteste bakkene med 7530\'n?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply
Hei Kåre, Er du fornøyd med k-70 plogen? jeg brøyter for en kar der jeg kjører k-70 på en 135 hk valtra. Klarer du og holde stor fart opp de bratteste bakkene med 7530\'n?
Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Kåre:

Du har en fin traktor. Du er fra sunndalsøra? Du kjøpte traktor og graver du? Kan vel si at din hadde det meste av utstyr. Må få spørre anngående oppgradering til 50 km/h. Jeg fikk ikke endre bestillingen til 50 km/h, men har kjøpt det som er kravene til 50 km/h på en 6630. Må du betale noe? Skal skrive et brev til FK senere om dette.

 

AS: Du som har begge alt 6930 og 7530 kan vel si litt om hva som er best til en erstatning av 6920. Jeg vet at 7530 har en annen trinnløs kasse, en som er litt bedre enn dem som sitter i 6030 serien. Den skal som sakt gå på presse (evt med 2 slåmaskiner), brøyting, (litt massekjøring når jeg har tid) og evt møkka kjøring. Jeg synnes 6930 ser mye smidigerre ut. Har du en differanse på diesel forbruket på disse to i forskjellig arbeid?

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Kåre:

Du har en fin traktor. Du er fra sunndalsøra? Du kjøpte traktor og graver du? Kan vel si at din hadde det meste av utstyr. Må få spørre anngående oppgradering til 50 km/h. Jeg fikk ikke endre bestillingen til 50 km/h, men har kjøpt det som er kravene til 50 km/h på en 6630. Må du betale noe? Skal skrive et brev til FK senere om dette.

 

AS: Du som har begge alt 6930 og 7530 kan vel si litt om hva som er best til en erstatning av 6920. Jeg vet at 7530 har en annen trinnløs kasse, en som er litt bedre enn dem som sitter i 6030 serien. Den skal som sakt gå på presse (evt med 2 slåmaskiner), brøyting, (litt massekjøring når jeg har tid) og evt møkka kjøring. Jeg synnes 6930 ser mye smidigerre ut. Har du en differanse på diesel forbruket på disse to i forskjellig arbeid?

Link to comment
Share on other sites

Jeg brøyter også med en K70 på 7530,men klarer ikke å få så mye diesel igjennom som du Kåre,men har på langt nær så tøft terreng som du.Min 6920 hadde autoquad uten eco,å med mye transport går det betraktlig mere diesel på 6920 en 7530 pga turtallet.Kjøpte også 7530 som 50kmt iutdtyrsnivå med navbremser,fjæring,så håper på at fk får endret den til 50kmt.KV,vist du klarer deg med vekta til 6920 idag,kjøp 6930.Synest 6930 nesten går like godt som 7530 itransport,men du merker forskjellen på at 7530 er tyngre/sterkere når det virkelig røiner på ilavere hastigheter.
Link to comment
Share on other sites

Jeg brøyter også med en K70 på 7530,men klarer ikke å få så mye diesel igjennom som du Kåre,men har på langt nær så tøft terreng som du.Min 6920 hadde autoquad uten eco,å med mye transport går det betraktlig mere diesel på 6920 en 7530 pga turtallet.Kjøpte også 7530 som 50kmt iutdtyrsnivå med navbremser,fjæring,så håper på at fk får endret den til 50kmt.KV,vist du klarer deg med vekta til 6920 idag,kjøp 6930.Synest 6930 nesten går like godt som 7530 itransport,men du merker forskjellen på at 7530 er tyngre/sterkere når det virkelig røiner på ilavere hastigheter.
Link to comment
Share on other sites

Hei.

Ser det er flere som er glade i mulighetene som finnes med en trinnløs transmisjon.

Vurderte selv en JD.7530 i høst men havnet på fendt 718 p.g.a at den virket mere smidig da jeg brøyter gangveier for mesta og kommunale veier.

Når det gjelder hytte så har 7530 mye finere enn fendtn,særlig ut og innstigning.

Har ellers en valtra og en fendt 412 og den har imponert såpass at jeg håppet på grønt med røde felger,så få vi se krosjn det går.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Ser det er flere som er glade i mulighetene som finnes med en trinnløs transmisjon.

Vurderte selv en JD.7530 i høst men havnet på fendt 718 p.g.a at den virket mere smidig da jeg brøyter gangveier for mesta og kommunale veier.

Når det gjelder hytte så har 7530 mye finere enn fendtn,særlig ut og innstigning.

Har ellers en valtra og en fendt 412 og den har imponert såpass at jeg håppet på grønt med røde felger,så få vi se krosjn det går.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Som jeg har sakt tidligere er at jeg skal muligens utvide og kjøpe vakumvogn. Det er egentlig den eneste grunnen til at jeg vil vudere 7530. Men 6920 holde i brøyting og fremfor pressa. Hehe, sær jeg nå.

 

Men for å bryte litt i denne debatten. Når man kjører med vakumvogn, så holder det med en traktor til presse og vakumvogn? Nå sprer vi litt med en vanlig vogn, for noen få..

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Som jeg har sakt tidligere er at jeg skal muligens utvide og kjøpe vakumvogn. Det er egentlig den eneste grunnen til at jeg vil vudere 7530. Men 6920 holde i brøyting og fremfor pressa. Hehe, sær jeg nå.

 

Men for å bryte litt i denne debatten. Når man kjører med vakumvogn, så holder det med en traktor til presse og vakumvogn? Nå sprer vi litt med en vanlig vogn, for noen få..

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Til KV: Når det gjelder oppgradering til 50 km verson, så må jeg nok betale det sjøl. Har fått anntydninger om kansje 20000,-, litt avhengig av hva som må gjøres. De snakker om at \&quot\;hjerne\&quot\; må

skiftes, og ny software må innlegges. Noe med at

programmet har \&quot\;brente adresser\&quot\;, slik at det kan ikke forandres/tukles med osv. Servicemannen i fra FK avd Halsa. tar seg av saken og er nå i kontakt med de rette gutta i Mannheim, og hva han ikke får rista ut av de gutta er ikke verdt å vite!

Til SJ: Ang Tellefsdal K70. Jo jeg greier en fart på ca 35-38 km i timen i de bratteste kneikene. Med 6920 så greide jeg bare 25 km. Så du skjønner at det vil vel ikke \&quot\;ta av\&quot\; med Valtraèn.

Ellers så vil jeg si at Tellefsdal K70 er noe av

den største dritt av et brøyteredskap som noen gang er konstruert, og føyer seg pent inn i rekken

av ubrukelig norskkonstruert redskap som blir overlatt til kundene til \&quot\;utprøving\&quot\;. Ankepunktene

mot denne er ubrukelige hjul som eksploderer når du minst aner det. Paralellogram som er for svakt og har for lite løftehøyde. Hele tyngden av plogen

hviler mot underlaget, ikke mulighet for justerbart marktrykk. Stålholdere tåler ikke å kjøre på fortauskanter, uten å bli deformert/ødelagt. Nei, kjøp heller Scmidt Tarron

skjer, som er kosntruert og bygd av folk som kan dette. Den er TUV godkjent for å kjøre over ett hinder på 10 cm høyde i 40 km i timen !!. Og den har justerbart marktrykk, altså hele plogtyngden

hviler ikke på skjæret. Defor er det mye lettere å skyve, og sliter ikke så mye stål heller. Og den kaster snøen bedre (kan sjølsagt ikke sammenlignes med en spissplog men...!). Og den blir ikke deformert om du bruker den til å skyve sammen store snøhauger. Og den løfter skikkelig!

K70èn som jeg har vil jeg ikke selge til noen, den

skal bli levert som jernbrom hos Franzefoss når jeg er ferdig med den. Det er der den passer best !

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Til KV: Når det gjelder oppgradering til 50 km verson, så må jeg nok betale det sjøl. Har fått anntydninger om kansje 20000,-, litt avhengig av hva som må gjøres. De snakker om at \&quot\;hjerne\&quot\; må

skiftes, og ny software må innlegges. Noe med at

programmet har \&quot\;brente adresser\&quot\;, slik at det kan ikke forandres/tukles med osv. Servicemannen i fra FK avd Halsa. tar seg av saken og er nå i kontakt med de rette gutta i Mannheim, og hva han ikke får rista ut av de gutta er ikke verdt å vite!

Til SJ: Ang Tellefsdal K70. Jo jeg greier en fart på ca 35-38 km i timen i de bratteste kneikene. Med 6920 så greide jeg bare 25 km. Så du skjønner at det vil vel ikke \&quot\;ta av\&quot\; med Valtraèn.

Ellers så vil jeg si at Tellefsdal K70 er noe av

den største dritt av et brøyteredskap som noen gang er konstruert, og føyer seg pent inn i rekken

av ubrukelig norskkonstruert redskap som blir overlatt til kundene til \&quot\;utprøving\&quot\;. Ankepunktene

mot denne er ubrukelige hjul som eksploderer når du minst aner det. Paralellogram som er for svakt og har for lite løftehøyde. Hele tyngden av plogen

hviler mot underlaget, ikke mulighet for justerbart marktrykk. Stålholdere tåler ikke å kjøre på fortauskanter, uten å bli deformert/ødelagt. Nei, kjøp heller Scmidt Tarron

skjer, som er kosntruert og bygd av folk som kan dette. Den er TUV godkjent for å kjøre over ett hinder på 10 cm høyde i 40 km i timen !!. Og den har justerbart marktrykk, altså hele plogtyngden

hviler ikke på skjæret. Defor er det mye lettere å skyve, og sliter ikke så mye stål heller. Og den kaster snøen bedre (kan sjølsagt ikke sammenlignes med en spissplog men...!). Og den blir ikke deformert om du bruker den til å skyve sammen store snøhauger. Og den løfter skikkelig!

K70èn som jeg har vil jeg ikke selge til noen, den

skal bli levert som jernbrom hos Franzefoss når jeg er ferdig med den. Det er der den passer best !

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Til dere som stadig vekk snakker om drivstofforbruk, så vil jeg si følgende: Jeg synes

traktorene deres går sabla billig hvis dere får en

traktor med 160 kw til å bruke bare 13-15 liter i snitt. Da har dere kjøpt en traktor som dere ikke har bruk for. På maks ytelse vil en slik traktor ha et nominelt forbruk på 39,2 liter i timen, På tomgang vil den bruke 3,2 liter i timen. Og for de som gidder å gå inn i JD`s utmerkede commandsenter, så finnes det faktisk en drivstoffmåler der. Slå på den og kjør en tur..!

jeg personlig synes ikke at JD 7530 bruker mye drivstoff, men det blir litt feil å bruke den til

å dra ei single rundballepresse ol. Da får du ikke

utnytta den, og da blir det dyrt.

Og til dere som sier at den er storromma på brøyting etc. så har jeg vanskelig for å forstå det. Den har samma bredda som 6920, er ca 20 cm lengre og 40 cm høyere, og har en foraksel som faktisk har ennå litt bedre styreutslag, så hva er

problemet ? En Tellefsdal K70 (320) har ei minimum

arbeidsbredde på 256 cm på full sving. Jeg brøyter

sykkelbaner helt greit med den. Jeg synes faktisk denne traktoren er både smidig, har god oversikt, og har gode farts- akselerasjonsressurser og dermed er den ultimate brøytetraktor. I tillegg så er den komfortabel ( sammenlignet med Fendt og

især Valtra !), og driftssikker. Lettkjørt og grei å bruke for forskjellige sjåfører.

 

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Til dere som stadig vekk snakker om drivstofforbruk, så vil jeg si følgende: Jeg synes

traktorene deres går sabla billig hvis dere får en

traktor med 160 kw til å bruke bare 13-15 liter i snitt. Da har dere kjøpt en traktor som dere ikke har bruk for. På maks ytelse vil en slik traktor ha et nominelt forbruk på 39,2 liter i timen, På tomgang vil den bruke 3,2 liter i timen. Og for de som gidder å gå inn i JD`s utmerkede commandsenter, så finnes det faktisk en drivstoffmåler der. Slå på den og kjør en tur..!

jeg personlig synes ikke at JD 7530 bruker mye drivstoff, men det blir litt feil å bruke den til

å dra ei single rundballepresse ol. Da får du ikke

utnytta den, og da blir det dyrt.

Og til dere som sier at den er storromma på brøyting etc. så har jeg vanskelig for å forstå det. Den har samma bredda som 6920, er ca 20 cm lengre og 40 cm høyere, og har en foraksel som faktisk har ennå litt bedre styreutslag, så hva er

problemet ? En Tellefsdal K70 (320) har ei minimum

arbeidsbredde på 256 cm på full sving. Jeg brøyter

sykkelbaner helt greit med den. Jeg synes faktisk denne traktoren er både smidig, har god oversikt, og har gode farts- akselerasjonsressurser og dermed er den ultimate brøytetraktor. I tillegg så er den komfortabel ( sammenlignet med Fendt og

især Valtra !), og driftssikker. Lettkjørt og grei å bruke for forskjellige sjåfører.

 

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Ja, vet hvem han på halsa er Kåre. Han har sikkelig peiling på kassene til JD ang. 40 og 50 km/h.

 

Og jeg er helt enig med deg TG. Man ikke kjøpe en liten en for de oppgavene som ikke krever så mye på høsten, som på sommeren. Da blir det en enorm utgift. Jeg vil helst ikke ha en 7530, men om jeg skal ha en passe stor vakumvog og evt kjøre butterfly på en traktor, synes jeg 7530 har den rette effektklassen og tyngde. Men så blir det pris forskjellen på en 7530 kontra 6930. Kan da si at 7530 har en litt bedre trinnløs kasse en 6930, som jeg kan betale litt ekstra for. Men den bør ikke være mye dyrere. Synes at en 6630 ble dyr nokk med laster og om jeg skal han en 7530 eller 6930 blir det ikke laster på den da.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Ja, vet hvem han på halsa er Kåre. Han har sikkelig peiling på kassene til JD ang. 40 og 50 km/h.

 

Og jeg er helt enig med deg TG. Man ikke kjøpe en liten en for de oppgavene som ikke krever så mye på høsten, som på sommeren. Da blir det en enorm utgift. Jeg vil helst ikke ha en 7530, men om jeg skal ha en passe stor vakumvog og evt kjøre butterfly på en traktor, synes jeg 7530 har den rette effektklassen og tyngde. Men så blir det pris forskjellen på en 7530 kontra 6930. Kan da si at 7530 har en litt bedre trinnløs kasse en 6930, som jeg kan betale litt ekstra for. Men den bør ikke være mye dyrere. Synes at en 6630 ble dyr nokk med laster og om jeg skal han en 7530 eller 6930 blir det ikke laster på den da.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei!

Nå hra jeg sjekket dieselforbruket på min 7530.

På 21,2 timer med blandet kjøring, en 1/3 brøyting med K70, 1/3 transport av rundballer med

henger, 1/3 kjøring med strøskuffe, gikk det 290 liter diesel. Dvs. 13,67 liter pr time. jeg betaler 6.20 pr liter ferdig rabbatert på pumpe eks. mva. Dvs 84,75 kr pr time. Det er slett ikke ille- Ved neste større snøfall skal jeg måle hva som går bare på brøyting med K70 skjeret.

Måleren som er i commandsenteret er tydeligvis til

for å skape forvirring. På maks pådrag indikerer den et forbruk på 32,9 liter pr time !!!.

 

Når det gjelder oppgradering til 50 km er det

mange skjer i sjøen ennå. Største problemet er

guttene i Mannheim som har 0 forståelse for

hva som har skjedd i \&quot\;anderledeslandet\&quot\;

Hver traktor som er produsert har sine egen

identitet, og aksepterer kun ny programvare som

laget for å passe den identiteten. M.a.o. så

godtar den ikke annen softvare, det må være

matching numbers på alt. Rimelig idiotsikkert,

og kan ikke trikses med. Og de var ikke villig til

å lage hverken programvare, eller opprette en \&quot\;ny\&quot\;

identitet på traktoren. Så der står det. De har

laget et produkt etter en gitt kundespesifikasjon

og levert. Dette minner meg om hva vi måtte igjennom på min 6920S. Der oppdaget vi at den

hadde feil forspinn. En 50 km traktor kan ha

maks 2 % forspinn, og min hadde 2,8 %. Så når du

bremset slik at 4 hjulstrekket koblet inn og ut

så kjentes det ut som traktoren hoppet, når jeg

kjørte i full fart. Men ikke f.... om John Deere

innrømmet at de hadde utrustet min traktor med

feil girpar. Resultatet ble at Felleskjøpet

måtte dekke denne utgifta på vel 20000 kr sjøl.

De i Mannheim hadde laget en feilfri traktor.

Da var det bedre når girkassa hadde fått

produsert nok feilmeldinger, og kjølevanns-

pumpa hadde tatt kvelden 2 ganger. Da kom

det beskjed om å levere traktoren på FK, så

skulle det komme folk fra ZF med ny kasse.

Da var traktoren 3 år og hadde gått 2100 t.

Jeg betalte ikke ei krone, og fikk til og med

leietrakor. Det var service det !

 

Men jeg har ikke gitt opp håpet om å få

oppgradert 7530èn til 50 km, men da uten

hjelp fra Mannheim. I flg min guru hos FK Halsa

så finnes det \&quot\;muligheter\&quot\;. Så jeg skal holde

dere opdatert, sånart det skjer noe nytt !

 

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Nå hra jeg sjekket dieselforbruket på min 7530.

På 21,2 timer med blandet kjøring, en 1/3 brøyting med K70, 1/3 transport av rundballer med

henger, 1/3 kjøring med strøskuffe, gikk det 290 liter diesel. Dvs. 13,67 liter pr time. jeg betaler 6.20 pr liter ferdig rabbatert på pumpe eks. mva. Dvs 84,75 kr pr time. Det er slett ikke ille- Ved neste større snøfall skal jeg måle hva som går bare på brøyting med K70 skjeret.

Måleren som er i commandsenteret er tydeligvis til

for å skape forvirring. På maks pådrag indikerer den et forbruk på 32,9 liter pr time !!!.

 

Når det gjelder oppgradering til 50 km er det

mange skjer i sjøen ennå. Største problemet er

guttene i Mannheim som har 0 forståelse for

hva som har skjedd i \&quot\;anderledeslandet\&quot\;

Hver traktor som er produsert har sine egen

identitet, og aksepterer kun ny programvare som

laget for å passe den identiteten. M.a.o. så

godtar den ikke annen softvare, det må være

matching numbers på alt. Rimelig idiotsikkert,

og kan ikke trikses med. Og de var ikke villig til

å lage hverken programvare, eller opprette en \&quot\;ny\&quot\;

identitet på traktoren. Så der står det. De har

laget et produkt etter en gitt kundespesifikasjon

og levert. Dette minner meg om hva vi måtte igjennom på min 6920S. Der oppdaget vi at den

hadde feil forspinn. En 50 km traktor kan ha

maks 2 % forspinn, og min hadde 2,8 %. Så når du

bremset slik at 4 hjulstrekket koblet inn og ut

så kjentes det ut som traktoren hoppet, når jeg

kjørte i full fart. Men ikke f.... om John Deere

innrømmet at de hadde utrustet min traktor med

feil girpar. Resultatet ble at Felleskjøpet

måtte dekke denne utgifta på vel 20000 kr sjøl.

De i Mannheim hadde laget en feilfri traktor.

Da var det bedre når girkassa hadde fått

produsert nok feilmeldinger, og kjølevanns-

pumpa hadde tatt kvelden 2 ganger. Da kom

det beskjed om å levere traktoren på FK, så

skulle det komme folk fra ZF med ny kasse.

Da var traktoren 3 år og hadde gått 2100 t.

Jeg betalte ikke ei krone, og fikk til og med

leietrakor. Det var service det !

 

Men jeg har ikke gitt opp håpet om å få

oppgradert 7530èn til 50 km, men da uten

hjelp fra Mannheim. I flg min guru hos FK Halsa

så finnes det \&quot\;muligheter\&quot\;. Så jeg skal holde

dere opdatert, sånart det skjer noe nytt !

 

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Kåre, vi sliter med det samme problemt. Min traktor står for øvrig hos FK, siden den er ny og nylig ankommet. Men Hagset sa at det sto om en kode eller programvare. Ut i fra opplysningene jeg har fått har FK en mann i Oslo som styrer med folkene i Mannheim.

 

Hagset snakket noe om kondene, husker ikke helt.

Vet at han på Halsa har god peiling på JD og JD sine kasser. Og vi har hatt noe av det samme problemt på våre forgjengere 6020 m/AP.

 

Til slutt kåre\; er 7530 smidig?Tenker da på høyde kontra 6920, sving osv. Vudere kanskje en sånn. Men vi får se litt med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Kåre, vi sliter med det samme problemt. Min traktor står for øvrig hos FK, siden den er ny og nylig ankommet. Men Hagset sa at det sto om en kode eller programvare. Ut i fra opplysningene jeg har fått har FK en mann i Oslo som styrer med folkene i Mannheim.

 

Hagset snakket noe om kondene, husker ikke helt.

Vet at han på Halsa har god peiling på JD og JD sine kasser. Og vi har hatt noe av det samme problemt på våre forgjengere 6020 m/AP.

 

Til slutt kåre\; er 7530 smidig?Tenker da på høyde kontra 6920, sving osv. Vudere kanskje en sånn. Men vi får se litt med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Til KV.

Ja jeg synes 7530 er smidig i den forstand at den ikke har noen større ytre mål enn 6920,en. Bare litt høyere og litt lengre akselavstand. Svingradien med 30`hjul er overraskende god, sjøl

med laster og brøyteplate.

Men den vesteligste forskjellen er trasmisjon og

motorytelse. Samarbeidet mellom gearkasse og motor

er vesentlig bedre, og mye mere lettbetejent. I de

aller fleste tilfeller holder det med å la transmisjoene stå i auto modus. En annen ting jeg liker svært godt er den lettvindte måten å stille

inn PTO hastighet. Og commandsenteret er bare topp!

Dette er den JD (av 6 jeg har eid) som jeg liker aller best !!

 

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Til KV.

Ja jeg synes 7530 er smidig i den forstand at den ikke har noen større ytre mål enn 6920,en. Bare litt høyere og litt lengre akselavstand. Svingradien med 30`hjul er overraskende god, sjøl

med laster og brøyteplate.

Men den vesteligste forskjellen er trasmisjon og

motorytelse. Samarbeidet mellom gearkasse og motor

er vesentlig bedre, og mye mere lettbetejent. I de

aller fleste tilfeller holder det med å la transmisjoene stå i auto modus. En annen ting jeg liker svært godt er den lettvindte måten å stille

inn PTO hastighet. Og commandsenteret er bare topp!

Dette er den JD (av 6 jeg har eid) som jeg liker aller best !!

 

Mvh Kåre L.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Ja, hører de skyter av commandsenteret. Var å prøvde den nye 6630 bitte litt. Likte godt at man kunne legge opp snarveier til nøytral osv. Slipper den spaken.

 

Jeg fikk en liten gjennomgang av Hagset og han anbefalte meg å kjøre i auto hele tiden.Så du må bruke den manuelle noen ganger altså? Har stor tro på JD, håper den er noe bedre enn den som sitter i 6020. Vet også at 7030 har en litt bedre girkasse enn i 6030, men tommy kunne ikke si hva når jeg spurte.

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

Ja, hører de skyter av commandsenteret. Var å prøvde den nye 6630 bitte litt. Likte godt at man kunne legge opp snarveier til nøytral osv. Slipper den spaken.

 

Jeg fikk en liten gjennomgang av Hagset og han anbefalte meg å kjøre i auto hele tiden.Så du må bruke den manuelle noen ganger altså? Har stor tro på JD, håper den er noe bedre enn den som sitter i 6020. Vet også at 7030 har en litt bedre girkasse enn i 6030, men tommy kunne ikke si hva når jeg spurte.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest Lango_1

Jeg er lykkelig eier av 7530 autopower og 50 kasse. Har hatt 4 forskjellige JD før og byttet inn en 6920S nå sist.

Hadde KCr boks på 6920 og den hadde gått 2000t så den var innkjørt. Den gikk godt så det skulle bli spennende å se hvor sprek den ny ble. Den er ikke chippet ennå. I di bakkene jeg har testet den så går den faktisk ca 4 km fortere med skjær nå orginalt en 6920 gjorde.

 

Skal på 100t service imorgen.

 

Den nye bruker nok litt mer diesel. Følger med på forbuk hele tiden og den står mye på 39,2 når jeg bruker skjær og dalen 2012 på full guffe. Men husk på at når den går i nedoverbakke og flata så er den ned på kanskje 5-10 liter. Forbruket stemmer nok i displayet tror jeg.

Har målt den på skjærkjøring, litt transport og fresing og snittet da var 17,5 liter og synes ikke det er ille.

e

7530 har mye bedre girkasse og er en kjempetraktor.

Har tri 2 42 og 32\&quot\; og sommerdekk i samme. En stabil god traktor å kjøre og en god komfort.

 

Kan annbefale denne hvis man skal bruke en traktor til brøyting m.m.

 

Lango

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...