Jump to content

John Deere 7530 autopowr


Guest

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply
Køpte innen en JD7530 autopowr ivår.Kjørt ca 1200t på 7mnd,å har utelukkende gode erfaringer.lavt forbruk,unik komfort med commandoarm,smidig,lettkjørt.Har skiftet noen sensorer å takluke,takluka pga lekarsje i pakningen rundt glasset i luka.Ellers har den vært feilfri.Min første JD,var ingen utpreget JD mann.Hadde hatt mange valtra T serie traktorer før 7530,å for å si det sånn..valtra traktorene er ikke savnet :-).Kun rattet på valtraen som er savnet.Så annbefaler virkelig en JD7530
Link to comment
Share on other sites

Køpte innen en JD7530 autopowr ivår.Kjørt ca 1200t på 7mnd,å har utelukkende gode erfaringer.lavt forbruk,unik komfort med commandoarm,smidig,lettkjørt.Har skiftet noen sensorer å takluke,takluka pga lekarsje i pakningen rundt glasset i luka.Ellers har den vært feilfri.Min første JD,var ingen utpreget JD mann.Hadde hatt mange valtra T serie traktorer før 7530,å for å si det sånn..valtra traktorene er ikke savnet :-).Kun rattet på valtraen som er savnet.Så annbefaler virkelig en JD7530
Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd med draevnen,virker som at den gikk litt seinere opp bakkene en valtraene(T180 og T190),men gikk ivirkiligheten raskere pga at man ikke merker farten like godt pga trinnløstransmisjonen å komforten skjenerelt.Brukes itransport,kalkspreing,brøyting/strøing å veihøvling+div.Etter å ha kjørt noen 100t i 7530,solgte jeg den siste valtraen å kjøpte inn en JD til.Kviet meg i å bruke valtraen etter å ha vent meg på komfortnivået i 7530.
Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd med draevnen,virker som at den gikk litt seinere opp bakkene en valtraene(T180 og T190),men gikk ivirkiligheten raskere pga at man ikke merker farten like godt pga trinnløstransmisjonen å komforten skjenerelt.Brukes itransport,kalkspreing,brøyting/strøing å veihøvling+div.Etter å ha kjørt noen 100t i 7530,solgte jeg den siste valtraen å kjøpte inn en JD til.Kviet meg i å bruke valtraen etter å ha vent meg på komfortnivået i 7530.
Link to comment
Share on other sites

hehe vurderer ikke valtra, vil ha trinnløs giring, vurderer 7530 eller 6930 hvis jeg får brøyting for kommunen. hvilket utstyr bruker du til brøyting?
Link to comment
Share on other sites

hehe vurderer ikke valtra, vil ha trinnløs giring, vurderer 7530 eller 6930 hvis jeg får brøyting for kommunen. hvilket utstyr bruker du til brøyting?
Link to comment
Share on other sites

Hadde egentilig tenkt å ha handle inn en ny T190,men ved litt tilfeldigheter ble det en runde med skreddersøm på JD også ,etter at jeg hadde fått pristilbud på ny valtra for å sammenligne pris.Prisforskellen på en ny jd med autopower,commandoarm,Q75 laster,TR2hjul(42\&quot\;) itilegg til vanlige hjul,brøyteplate++div VS en T190 uten laster men brøyteplate å TR2hjul(38\&quot\;) ble ca 35000,- mere for en JD.Da har JD utstyr som clima istedet for AC,kjøleskap,passasjersete m/fjæring,skinnsete/ratt,glasstak,bremser inav foran,5dobbleutakbak+5foran osvosv.Da var ikke vanskelig å velge bort valtra,hvor eneste forskjell på den nye T serien VS min hvar litt annen utførelse av panelet for lysbryterene på B-stolpen å at noen brytere hadde skiftet farge.Med andre ord en skikelig revolusjon....øøø,nei.Hadde kjørt valtra traktorer mye på grunn av god service,men god service kan ikke erstatte at utviklingen har stoppet opp for valtra,samtidlig som at prisenen er idrøyeste laget for tidlig 90tallsteknologi(les valtra).Sorry,blir mye valtra prat når temaet er Jd 7530.Forbruket er lavere på 7530 VS valtra(mine hadde ikke cr motor,de skal vist vare grov i matfatet).Valtraen låg på ca 14-16l ved blandet kjøring,Jd 10-13l)
Link to comment
Share on other sites

Hadde egentilig tenkt å ha handle inn en ny T190,men ved litt tilfeldigheter ble det en runde med skreddersøm på JD også ,etter at jeg hadde fått pristilbud på ny valtra for å sammenligne pris.Prisforskellen på en ny jd med autopower,commandoarm,Q75 laster,TR2hjul(42\&quot\;) itilegg til vanlige hjul,brøyteplate++div VS en T190 uten laster men brøyteplate å TR2hjul(38\&quot\;) ble ca 35000,- mere for en JD.Da har JD utstyr som clima istedet for AC,kjøleskap,passasjersete m/fjæring,skinnsete/ratt,glasstak,bremser inav foran,5dobbleutakbak+5foran osvosv.Da var ikke vanskelig å velge bort valtra,hvor eneste forskjell på den nye T serien VS min hvar litt annen utførelse av panelet for lysbryterene på B-stolpen å at noen brytere hadde skiftet farge.Med andre ord en skikelig revolusjon....øøø,nei.Hadde kjørt valtra traktorer mye på grunn av god service,men god service kan ikke erstatte at utviklingen har stoppet opp for valtra,samtidlig som at prisenen er idrøyeste laget for tidlig 90tallsteknologi(les valtra).Sorry,blir mye valtra prat når temaet er Jd 7530.Forbruket er lavere på 7530 VS valtra(mine hadde ikke cr motor,de skal vist vare grov i matfatet).Valtraen låg på ca 14-16l ved blandet kjøring,Jd 10-13l)
Link to comment
Share on other sites

En ting jeg savner litt,å de er en hytte uten B stolpe.Men det har jo kommet i etter tid som ekstrautstyr,så anbefaler å kjøpe med det.Ellers har jeg også 6930.Liker den egentlig bedre pga av størrelsen,men alt til sitt bruk.En ting som er negativt med 6930 er at den er iletteste laget,6,8t med lasterbrakketter.Ellers en knall go traktor.
Link to comment
Share on other sites

En ting jeg savner litt,å de er en hytte uten B stolpe.Men det har jo kommet i etter tid som ekstrautstyr,så anbefaler å kjøpe med det.Ellers har jeg også 6930.Liker den egentlig bedre pga av størrelsen,men alt til sitt bruk.En ting som er negativt med 6930 er at den er iletteste laget,6,8t med lasterbrakketter.Ellers en knall go traktor.
Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

AS: Må bare få spørre om en ting. Mener du 10-13 l er realistisk. Kjører en 6920s med orkel kombi presse og bruker selvfølgelige 540e. Den bruker over 13l, eller rundt 13l.

 

Jeg venter en 6630 og det skal bli artig å se dieselforbruket på den kontra 6420s. Har tenkt å bytte inn 6920s i slutten av 08 (lenge til enda men) må bare spørre hvor smidig en 7530 er kontra 6930. Synes 7530 er jævlig høy jeg da. Noe jeg ikke liker. Har ikke hatt anledning til å prøvekjøre 7530 enda.. Har egentlig tenkt å utvide litt og begynne med bløtgjødsel spredning, derfor jeg vudere 7530 pga Hk og egenvekt. Til sist hvordan er den i brøyting? Er den for stor til gangveier og kummunal veier?

Link to comment
Share on other sites

Guest kvegard

AS: Må bare få spørre om en ting. Mener du 10-13 l er realistisk. Kjører en 6920s med orkel kombi presse og bruker selvfølgelige 540e. Den bruker over 13l, eller rundt 13l.

 

Jeg venter en 6630 og det skal bli artig å se dieselforbruket på den kontra 6420s. Har tenkt å bytte inn 6920s i slutten av 08 (lenge til enda men) må bare spørre hvor smidig en 7530 er kontra 6930. Synes 7530 er jævlig høy jeg da. Noe jeg ikke liker. Har ikke hatt anledning til å prøvekjøre 7530 enda.. Har egentlig tenkt å utvide litt og begynne med bløtgjødsel spredning, derfor jeg vudere 7530 pga Hk og egenvekt. Til sist hvordan er den i brøyting? Er den for stor til gangveier og kummunal veier?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer med 10-13l i blandet forbruk.Går den å yter 70-100% får du naturlig nok et høyere forbruk,men fortsatt gunstig etter mine erfaringer.Hadde en jd6920,å den hadde et høyere snitt forbruk en 7530.Det er forøvrig ingen traktor for gangvei brøyting,blir for stor.Brøyter en del gangveier selv,men 7530 brukes for rydding av plasser med klappvingeskjær.Strør ganveier med 7530en noen ganger,smidig nåkk til det,men er for fysisk stor til at det blir særlig praktisk.Dårlig utnytelse av traktoren.Er veldig fornøyd med 7530,men som nevnt liker jeg 6930 best.7530 er stødigere å roligere ved vei brøyting da.
Link to comment
Share on other sites

Stemmer med 10-13l i blandet forbruk.Går den å yter 70-100% får du naturlig nok et høyere forbruk,men fortsatt gunstig etter mine erfaringer.Hadde en jd6920,å den hadde et høyere snitt forbruk en 7530.Det er forøvrig ingen traktor for gangvei brøyting,blir for stor.Brøyter en del gangveier selv,men 7530 brukes for rydding av plasser med klappvingeskjær.Strør ganveier med 7530en noen ganger,smidig nåkk til det,men er for fysisk stor til at det blir særlig praktisk.Dårlig utnytelse av traktoren.Er veldig fornøyd med 7530,men som nevnt liker jeg 6930 best.7530 er stødigere å roligere ved vei brøyting da.
Link to comment
Share on other sites

Hei!

Grunnen til at jeg la ut denne debattråden, er at jeg er en lykkelig eier av en 7530 autopowr.

Dere har sikkert sett reportasje på FK sidene om norges første 7530 osv. Mine erfaringer med traktoren så langt er veldig posetiv. Har hatt

6400, 6910 og 6920S premium med autopowr.

Den største forsjellen mellom 6920 og denne, er måten transmisjonen oppfører seg. Her har det skjedd store forbedringer, både når det gjelder

respons og effekt ut på hjula. Når det gjelder drivstofforbruk, så bruker den vel litt mere enn

6920. Min erfaring tilsier et forbruk på ca 27-32

liter i timen på tung brøyting med K 70 plog. Roden er ca 2 mil, hvor det er en høydeforskjell på 305 meter på 6 km. M.a.o. en krevende \&quot\;løype\&quot\;.

Om sommeren med presse, ligger det vel på rundt 15

liter. Effekten på motor er jeg veldig godt fornøyd med. Nå sitter jeg bare og venter på å få den oppgradert til 50km, da jeg var så lur at jeg kjøpte den \&quot\;spekket\&quot\; for dette med forakselbrems og fjæring etc.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Grunnen til at jeg la ut denne debattråden, er at jeg er en lykkelig eier av en 7530 autopowr.

Dere har sikkert sett reportasje på FK sidene om norges første 7530 osv. Mine erfaringer med traktoren så langt er veldig posetiv. Har hatt

6400, 6910 og 6920S premium med autopowr.

Den største forsjellen mellom 6920 og denne, er måten transmisjonen oppfører seg. Her har det skjedd store forbedringer, både når det gjelder

respons og effekt ut på hjula. Når det gjelder drivstofforbruk, så bruker den vel litt mere enn

6920. Min erfaring tilsier et forbruk på ca 27-32

liter i timen på tung brøyting med K 70 plog. Roden er ca 2 mil, hvor det er en høydeforskjell på 305 meter på 6 km. M.a.o. en krevende \&quot\;løype\&quot\;.

Om sommeren med presse, ligger det vel på rundt 15

liter. Effekten på motor er jeg veldig godt fornøyd med. Nå sitter jeg bare og venter på å få den oppgradert til 50km, da jeg var så lur at jeg kjøpte den \&quot\;spekket\&quot\; for dette med forakselbrems og fjæring etc.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...