Gå til innhold

John Deere 7530 autopowr


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Lango_1

Jeg er lykkelig eier av 7530 autopower og 50 kasse. Har hatt 4 forskjellige JD før og byttet inn en 6920S nå sist.

Hadde KCr boks på 6920 og den hadde gått 2000t så den var innkjørt. Den gikk godt så det skulle bli spennende å se hvor sprek den ny ble. Den er ikke chippet ennå. I di bakkene jeg har testet den så går den faktisk ca 4 km fortere med skjær nå orginalt en 6920 gjorde.

 

Skal på 100t service imorgen.

 

Den nye bruker nok litt mer diesel. Følger med på forbuk hele tiden og den står mye på 39,2 når jeg bruker skjær og dalen 2012 på full guffe. Men husk på at når den går i nedoverbakke og flata så er den ned på kanskje 5-10 liter. Forbruket stemmer nok i displayet tror jeg.

Har målt den på skjærkjøring, litt transport og fresing og snittet da var 17,5 liter og synes ikke det er ille.

e

7530 har mye bedre girkasse og er en kjempetraktor.

Har tri 2 42 og 32\&quot\; og sommerdekk i samme. En stabil god traktor å kjøre og en god komfort.

 

Kan annbefale denne hvis man skal bruke en traktor til brøyting m.m.

 

Lango

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Er også meget godt fornøyd med min 7530 etter at hadde passert 1000t.Mye tull fram til da,men etter den tid har den vært eksemplarisk.2200t har den gått nå.suverent med autopowr,smidig iforhold til hk,snill på dieselen,nydlig hytte m/commandoarm.Var en av de første som fikk 7530,så hadde endel tull istarten,men er ikke i tvil om at de som kjøper ny 7530 nå får en kjempemaskin med lite tull.kjøp med de nye panorama dørene..,ble vesentlig bedre sikt,lysere i hytta med fjærning av B-stolpen.

Blir ny JD når jeg skal sikfte,utn tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også meget godt fornøyd med min 7530 etter at hadde passert 1000t.Mye tull fram til da,men etter den tid har den vært eksemplarisk.2200t har den gått nå.suverent med autopowr,smidig iforhold til hk,snill på dieselen,nydlig hytte m/commandoarm.Var en av de første som fikk 7530,så hadde endel tull istarten,men er ikke i tvil om at de som kjøper ny 7530 nå får en kjempemaskin med lite tull.kjøp med de nye panorama dørene..,ble vesentlig bedre sikt,lysere i hytta med fjærning av B-stolpen.

Blir ny JD når jeg skal sikfte,utn tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei. har en 7530 autopower som har gått litt over 300 timer,har brukt den i snørydding til nå, og den er billig i forbruk. har en tokwam monster på den og på middels hard kjøring bruker den 12,5 liter i timen. monterte dieselpowerboks på den nå, men har bare kjørt 3 tanker siden, men utregnet forbruk er nå 10,5. til sammen ligning har jeg en Valtra m 150, den bruker 12 liter i timen men jeg bruker 5 timer på brøyteroden da. så da går det 60 liter, med john deern bruker jeg 3 timer og 10,5 l så egentlig bruker john deern halvparteb på samme arbeidet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har en 7530 autopower som har gått litt over 300 timer,har brukt den i snørydding til nå, og den er billig i forbruk. har en tokwam monster på den og på middels hard kjøring bruker den 12,5 liter i timen. monterte dieselpowerboks på den nå, men har bare kjørt 3 tanker siden, men utregnet forbruk er nå 10,5. til sammen ligning har jeg en Valtra m 150, den bruker 12 liter i timen men jeg bruker 5 timer på brøyteroden da. så da går det 60 liter, med john deern bruker jeg 3 timer og 10,5 l så egentlig bruker john deern halvparteb på samme arbeidet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
ca 600kg iforskjell i vekt på 6930 å 7530.en del av de 600kg stammer fra hjul dim som er 42 å 30 på 7530en mot 38-28 på 6930en.regner med at 6920 veier ca det samme som 6930.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 600kg iforskjell i vekt på 6930 å 7530.en del av de 600kg stammer fra hjul dim som er 42 å 30 på 7530en mot 38-28 på 6930en.regner med at 6920 veier ca det samme som 6930.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens_1
Har en 6920 som er chippa jeg er veldig godt fornøyd med. Mye tung lasterkjøring. Hva er den store forskjellen til 7530? Er det ikke like greit å kjøpe 6930 neste gang?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens_1
Har en 6920 som er chippa jeg er veldig godt fornøyd med. Mye tung lasterkjøring. Hva er den store forskjellen til 7530? Er det ikke like greit å kjøpe 6930 neste gang?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...