Guest Anonym Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Ser eg blinkande lys blir eg ekstra oppservang . Men det blinkande lyset gjer også at eg kan blir blenda og ikkje ser skikkeligt rundt den blinkande gjenstanden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Billy: Transport av _gjødsel_ fra fjøs til jorde i bred gjødselvogn er det såvidt meg bekjent ingen som har klaget på enda, så lenge det er innenfor "\;avstandsgrensa"\;, selv om lasta i og for seg er "\;delbar"\; til minste dråpe, akkurat som en tanksemi med bensin. Å bruke gjødselvogna til å frakte _vann_ (for å blande i / tynne ut gjødsla) i motsatt retning, derimot, var det et par overivrige tjenestemenn hos Statens Vegvesen i Rogaland som protesterte på for en del år siden -det sto i opptil flere nummer av BG om den saken. I en "\;ideell verden"\; skulle man strengt tatt ikke behøve bredere gjødselvogn enn 2,55, og heller parkere vogna ved jordekanten og bruke slepeslange derfra og ut på jordet -men i praksis funker ikke det for alle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Hvis du har utstikkende redskap ska du jo bruke varselblinker da også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.