Gå til innhold

Fendt 820


Gjest

Anbefalte innlegg

Losse lasset etter vegen he he den var god. skjønner va du mener. kan man ikke låse hydralikken på valtra? kanskje det er bare fendt som har det.

Fendt har så mange fasiliteter. og dall. man kan ikke bare prøve den en gang og si dette var en dårlig traktor. man må minst ha 200 timer i en fendt for og skjønne alt. uten tvil den mest avanserte traktor på markedet. og vill tro att tms systemet vill spare drivstoff da har man komunikasjon mellom girkasse og motor hele tiden. og motor vill ligge der det er best dreimoment ergo mindre drivstoff forbruk. men om det er kjempe merkbart har jeg aldri prøvd. hadde jeg hatt råd og behov hadde jeg kjøpt fendt. uten tvil. og for de som bruker laster, man for ikke bedre og mer presis el joystick en den til fendt. Forrige fendt på jobben var en 712 som var gått 5000 timer i hard snøbryting og dumper kjøring om sommeren. Og det ble bytta toppakning og denne var det vel deutz motor i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan låse hydr på JD og. Har prøvd litt fendt, men selv likte jeg ikke lasterspaken og det er dumt at må trykke på en bryter når man skal skifte mellom bakre hydr og laster/ekstra hydr til frontlift. Domt hvis man driver med brøyting mener jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
K.p det er ikke lov å kjøre og snakke i mobil.Ser jo problemet,var en som tippet av gravemaskinen her. Er liten forskjel på 8000 serie og T, T er 20cm lenger på hjulavstand og mer stabil. Dekk og felger har veldig mye å si på hvordan en traktor oppfører seg uansett merke. Kansje det er jeg som er bortskjemt med effekt, for jeg må aldri ned i mellom serien med lass. Når det gjelder reklamasjon på JD har det vært alle typer, men 20SE og 5020 har vært verst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns å huske at ved presentasjonen av T7000/Puma, så hadde div. tester vist at de med powercommand gikasse hadde ca 9-10 pst lavere diselforbruk enn Fendt i tilsvarende størrellse og ca 15 pst lavere enn JD.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei : )

Har nå tittet litt på Claas Axion. Meget intresann traktor. Har de kommet med trinnløs nå? Eller bare en ny og bedre powershift? Kan det være aktuelt og bytte den med en JD 6920s? Selv om det ikke vil skje før om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Ja Claas Axion har kommet med trinløs transmisjon. De har ikke forbedret den eksisterende semi powershiften Claas har hatt, for den er allerede tilnærmet perfekt. Axion vil bli solgt parralelt med semi powershift, eller trinløst. Bortsett fra ett ganske godt pristillegg da:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør ikke legge seg over konkurentene. Bør ikke legge seg over John Deere når de brukes deres motorer osv. Da blir nokk valget mitt JD igjen. Synes frontliften så utrolig bra ut, med god løfte kapasiteten. Kjører bare med en slåmaskin nå, men vuderer å kjøre med en fremme og en bak ganske snart. Ellers en fullført traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Fikk prøvd en Claas Ares i ganske variert arbeid i høst, og likte traktoren veldig godt. Virker som en veldig gjennomført traktor, og regner med at Axion absolutt ikke er noe dårligere. En nabo her som kjøpte den første Axionen i landet, han har trøbla litt - men slik er det jo på stort sett alle merker, og i alle fall når vi snakker om en helt nyutvikla traktor. Mange fine detaljer på den lysegrønne, og det som stakk seg ut aller best var den fine joystick\'en i armlenet. Var som å kjøre laster med servohydraulisk spak, vanvittig fin å dosere. Eneste minuset at man ikke lett kunne svitsje mellom 3. el 3,-funksjon og hurtiggir på knappene, måtte vippe over en bryter på høyre B-stolpe, men det er flisespikkeri da. Axion er nok en suveren maskin det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Fusjon_2_1
hei eg kjøre Fendt 415 å d e kanon go traktor kan brukest til alt arbeid. Kjøre bio presse på den og d e barre ein lek.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.. eg hette magnus osvåg ¨å kjem i frå etne og har nettopp kjøpt meg fendt 415 trur eg... variotransmisjonen er sikker grei den men eg har ikkje lært meg de ennda, slimk at eg ikkje kan utala meg om de ennå... desuten syns eg traktoren var altfor dyr!!!!!!!!! va bedre john deeren eg hadde 6310... for der fekk eg ei kåte jenta oppio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ser de diskuteres fendt... fendt er enn suveren traktor, og til deg magnus osvåg så får du det du bataler for, slik at du ikkje må seie fendt er for dyr!! jd 6310 er jo ingenting i forhold!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei eg hete Magnus Osvåg og i Fendten min blei det bytta girkasse allerede før eg fekk traktoren.Var berre gått 20 timar. Dessuten var det bedre hytta i 6310 eg hadde.Blir også frakjørt av JD 6320 i oppover bakkar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Neimen ser man det. Duoen som var på Norge rundt og det har stått om i bladet traktor. \&quot\;østrem maskin og magnus osvåg\&quot\;. Jeg må bare spørre om dere driver i lag i dag også. Og som dere drømte om \&quot\;Fendt 415\&quot\;. Har dere begge fått deres 415 nå da?

 

Men ellers er vi seriøse her på BG, og alle her vet hvor gammle dere er. 17-19år? Dette er ikke en msn samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Jarle. Det at du får det du betaler for klare vel kje Fendt å leva heilt opp til.Fendt er ikkje så suverent mye bedre enn feks, JD som prisen skulle tilsi.Kjøper du en Fendt 415 til 700 tusen, får du ei hytte som er ifra 300 serien fra 1995.Ein john deere ap med comand arm er fult på høyde, på både kvalitet, komfort og teknikk. Bare til 100 tusen mindre.Ingen tvil om ka som er best kjøp.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest MF6170_1

Tyske DLG har utført en test av 18 forskjellige traktormerker mtp dieselforbruk. En \&quot\;powermix\&quot\;, der var det fendt 820 vario som kom best ut.

 

se link: http://www.myfarm.dk/modules.php?name=article&amp\;action=index&amp\;id=22784

 

ville bare informere om dette, siden det har vært diskutert dieselforbruk på fendt i denne debatten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...