Gå til innhold

nytt fra agritechnica


Gjest

Anbefalte innlegg

det nevnes her å siden at en ny trinnløs kompakt deutz-fahr ble lansert på agritechnica, noen som har sett noen bilder/omtale av denne ute på nettet.

 

virker som et spennende konsept hvis de klarer å holde pris vesentlig under 300 vario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nevnes her å siden at en ny trinnløs kompakt deutz-fahr ble lansert på agritechnica, noen som har sett noen bilder/omtale av denne ute på nettet.

 

virker som et spennende konsept hvis de klarer å holde pris vesentlig under 300 vario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble interessert jeg også. Søkte litt på nettet, men kunne ikke finne noe informasjon om den.

Det kommer til å bli et spennende produkt hvis de greier å prise seg et godt stykke under Fendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei to siste bilda i galleriet frå Agritechnica er av Deutzen. Har ikkje funne den nokon annan plass enn her og pressemeldingane \&quot\;Same\&quot\; viser til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for linken, hvis denne som sagt kommer til rett pris bør det være en vinner, var jeg i markedet for en 100-hester hadde jeg nok ventet spent på denne.. artig at den er en agroplus og ikke en agrotron, betyr at den litt simple agroplus får mer moderne transmisjon enn agrotron K..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut TG. :-)

Drar selv til Agritechnica på fredag så bli spennende å se prototypen til Steyr samt JF sin skiveslåmaskin på 14.6 m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert utrolig gøy å tatt seg en tur Agritechnica. Jeg vet ikke hvor lenge de holder åpent? Noen som vet?

 

Ble litt intrisert i 7000 serien til JCB om de kommer med trinnløs kasse. Noen som har erfaring hvor man styrer front hyrd/laster på jcb? Ser ikke en egen \&quot\;spak\&quot\; for det.

 

Så en film av JF sin 14.8 sin slåmaskin, helt rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert utrolig gøy å tatt seg en tur Agritechnica. Jeg vet ikke hvor lenge de holder åpent? Noen som vet?

 

Ble litt intrisert i 7000 serien til JCB om de kommer med trinnløs kasse. Noen som har erfaring hvor man styrer front hyrd/laster på jcb? Ser ikke en egen \&quot\;spak\&quot\; for det.

 

Så en film av JF sin 14.8 sin slåmaskin, helt rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agritechnica held ope til og med 17. november, så det er berre å finne pass og visakort og hive seg nedover. Du vil ikkje angre. Einaste som er å angre på, er om du får for lite tid der. Opningstider frå 0900 til 1800.

Sjå www.agritechnica.com for meir info.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkels nye kombipresse så intresannn ut. Mye nytt\; forbedret pickup og innmater var vel viktigst. Det nye syre systemet så bra ut, men likte ikke at du måtte bruke styrings boksen for å løfte pickup..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: gå orkel.no, last ned brosjyren der. Slik jeg tolker det er det slik at den må gjøre det. Det er bare en eller kanskje 2 slanger så går inn i traktoren. En fri retur og kanskje en som styrer trykket. Selv liker jeg å styre den med knappene i com.arm på JD. Hvis du ser på styreboks bilde i brosjyren kan du se pickup og piler opp og ned. Men med den servicen på orkel, kan de sikkert legge opp hydr. slanger om mulig.

 

Byttet selv min gammle agronic til en ny denne sesongen. Er meget fornøyd, men den nye pickupen får meg nesten til å høre på pris. Den har sikkert stiget noe, vekten har også tatt steget opp med 500-600kg noe som er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Har prøvd McHale, noe jeg regner med du har prøvd. Der har en såkalt egen \&quot\;kontrol\&quot\; fra styrings boksen der du styrer pickup så du slipper å flytte handen. Liker det ikke, liker bedre tipputaket når det er så lett å fint som på com.arm, multi.c. osv. Men nå vi flytte handen helt opp til styringsboksen. Kan ikke være så vanskelig å legge slanger frem til de som ønsker det.

 

Selv mener jeg at innmateren er litt for glatt, vanskelig å forklare, men jeg tror du vet hva jeg mener. Pickupen er jo egentli det største problemet. Det \&quot\;hoper\&quot\; seg litt fort bak i pickupen og brytebolt er for gammeldags og jeg synes den er for smal. Men den nye har jo slurekobling og er bredere. Gleder meg til å se den i aksjon.

 

Er meget positvi til denne. Å den kommer til å konkurere enda bedre enn før. Hørt noe om pris snakk TG? Når jeg handlet og før jeg handelt hadde jeg hørt at de skulle komme med ny pickup og andreting, men ikke helt ny presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått ca 7000 omtrent, ikke riktig så mye. Kjørte noe med 2 presser, den gammle, omtent 600. Så er vel rikti å si 6600 elns. Fronøyd med det på en kjører og en som slår/kjører rive. Har en far som kjører og vil gi seg, så vel begynne å se etter sjåfør. Kjøpte først rive i år, før det vuderte jeg å kjøre den gammle og den nye, så 2 nye. Men angrer ikke på kjøpet av en rive i stede for å kjøpe presse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: anngående pris er jeg helt enig, men om den er så suvuren så de sier kan den stige litt.

 

Hørte på JD før sesongen, men det ble orkel fordi jeg var så fonøyd med den gammle og JD for dyrt. Så pris er vikti. Ser ikke vitsen med å kjøpe en presse som er mye dyrere og klarer ikke å kjøre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er enig med deg TG.

 

Det med syrefat er intresant. Vi kunne valg å ta av en side med plast. Men synes det tok for mye plast plass, fikk med så lite, og at kommer til å stikke utenom. Har 2 200 liters kanner på front liften og det fungerer fint, men irriterer meg at den stjeler fron tliften nesten hele tiden. Mister muligheten til å ta med balleløfter. Men vuderer å bygge et fest der det er plass til 2 stk å lage til en triangel fremfor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Står ikke i brosjyren nei, så det var ikke så merkelig at du ikke har sett det!

Det jeg syns er mest interessant med denne er den hydrauliske låsingen, og overvåkningen av presse prosessen. Det blir spennende å se, samt den nye pick-upen selvfølgelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sier 15% større/hardere baller. Synes de jeg presser når er harde. Den overvåkingen er spennende. Har lengtet etter hvor mye gras som er inne i pressen. Og den stbiliseringen slik at man ser hvor det mangler gras er en fin finesse. Men ny pickup mener jeg er viktigst\; slurekobling, 220cm bred, at innmaterene ikke står på rekke, men er mer spredt og reversering av innmater.

 

Regner med du selv presser noen ball i året Jan Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sier 15% større/hardere baller. Synes de jeg presser når er harde. Den overvåkingen er spennende. Har lengtet etter hvor mye gras som er inne i pressen. Og den stbiliseringen slik at man ser hvor det mangler gras er en fin finesse. Men ny pickup mener jeg er viktigst\; slurekobling, 220cm bred, at innmaterene ikke står på rekke, men er mer spredt og reversering av innmater.

 

Regner med du selv presser noen ball i året Jan Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...