Gå til innhold

nytt fra agritechnica


Gjest

Anbefalte innlegg

Prisantydning så langt på Q pressa er på ca 470000, altså vesentlig dyrere enn 1260en, det vil bli solgt både Q og 1260. Og det har vore sagt at Q skal vera proffpresse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

470 000? Det blir alt for dyrt, selv om det er en \&quot\;proff\&quot\; presse. Da blir det 1260 noen år fremover?

Hvor har du fått prisene fra Ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den for dyr, må den nokk se seg slått av 1260 i fremtiden tor jeg. For den kommer til å komme med ny pickup, å da tror jeg de fleste vil nokk velge 1260. Fordi 80-90000 er mye penger og mange baller. Prisen har vert en forutsetning for salget som TG sier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Hei kv! Presser ca 7000 baller pr år, 90 % etter samlerive. Smartbaler pressa blir sannsnligvis ca 40-50 000 dyrere enn 1260 ifølge Orkel. Den er bygd for å tåle flere og hardere baller, og er beregnet på entrepenører og større bruk med kvantum over 5000 ball pr år. Som Orkel selv sier, så er det GP 1260 Agronic som er volumproduktet og som de fleste vil velge. Smartbaler blir produsert i begrenset antall iår, men fra neste år vil den nok bli mer tilgjengelig!

Ble positivt overasket over at dem hadde klart å holde pressa under 5 tonn, da den er kraftigere dimensjonert enn 1260 pressa med blandt annet 1 mm tykkere vegger, dobbel vegg og kraftigere akslinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her,men jeg vurderer å kjøpe ei brukt orkel kombipresse,å her i dag kom jeg over ei 2005 mod som hadde hele 22000 baller på telleren.Pris 220000.Er det noe å vurdere eller er det bare å gløyme det?Skal kun brukes på egen gård med ca 1500 baller i året.Pressa hadde ny pick-upp,ellers i ok stand.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM: om du kjøper den pressen der har du presse i mange år. Et godt valg vil jeg si. Solgte da ei 2002-03(glømsk) mod til sesongstart. Den hadde godt 30000 og vi fikk 200.000 for den med nye kniver. Pressa hadde nylig service og ny pickup året før. De som handlet skulle presse ca 1000 ++ i året til seg selv.

 

Du jør et godt kjøp, og i tilegg får du Norges beste service og dele team! Du kjører presse i mange år på 1500 per år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Hvis du skal presse ca 1000-1500 baller pr år er det ingen stor risiko å kjøpe ei Orkel presse med ca 25000 baller på telleren, den går i mange år til den bruken!=) Å hvis det mot formodning skulle være noe får du kjempe oppfølging fra fabrikken! Hvis du kjøper den pressa du nevnte, og ringer Orkel og forteller det, får du helt sikkert bli med på et bruker-kurs om du ønsker!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye trinnløse fra CNH ser veldig bra ut. Får et helt nytt avansert MC-armlene som inneholder det meste av funksjoner. Videre har den jo så klart Horizon kabine, TerraGlide framaksling mm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...