Gå til innhold

VALTRA T ADVANCE


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest JD4EVER_1

TG:

Tror du det kan være vanskelig å skaffe seg jobb hos andre med egen traktor?(tenker kun traktor uten redskap) Hva kan man evnt. ta i timespris? Tenker på om det kan være marked for det innen landbruk. Kan f.eks en Valtra 8550 hitech med laster være attraktiv? Sporer vel litt unna debatten her kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar
Jeg leier meg ut i perioder og da tar jeg ikke under 250 pr time. kjører du da slik utstyr for ned mot 450 pr time skjønner ikke jeg at dere får det til å henge sammen når alt er betalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1
po: Du har ett godt poeng. Selv leier jeg meg ut hele året. Tar 220kr/t i vanlig arbeid og 250kr/t på vinteren i brøyting. Null utgifter og null ansvar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
haldor, hvis du har fulgt med på disse Valtra debattene så vil du se hva jeg vil fram til.Har prøvd å ha en sakelig debatt, men k.p. vil ikke forstå hva som skrives. Som Max Mekker beskriver i N debatten, kjøreteknikk har mye å si for hvordan traktoren oppfører seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakturerer entrepenøren 2500 timer i året blir det vel litt igjen, men med å ha traktor til pluss/minus en mill pluss redskap og kjøre under 1500 timer til en timepris på rundt 500kr så er jeg rimelig sikker på at det er ei dårlig timelønn man sitter igjen med når alt er betalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

TG. Den kjøper jeg, hehe. kjenner du thomas, da kan du vel ta en tur å prøve 191. Hadde vært greit å høre hva du syns om den?

thomas er et 50 km på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: De faste kostnadene som f.eks forsikring har du uansett,selv om det og varierer etter timer pr år.og det er dyrere å nedbetale en traktor på 5 år kontra 3 år,samme om du leaser eller kjøper.Det jeg mente var at hvis du deler overskuddet på antall timer så tror jeg timebetalinga er elendig på 1500 timer.Hos de fleste i denne bransjen så er det vel snakk om å betale regninger av alle slag først og ta overskuddet som lønn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...