Gå til innhold

Deere=dårlig


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er klart att det er tyngre lass og større hastigheter idag enn før. Og det er ikke mye hold igjen på en 100 hk 4 syl. Kjørte fendt 716 i dag med motorbrems, det var absolutt og anbefale. sklir litt ut av debatten men det var en god traktor, men jeg sier att fendten er en skikkelig særing. man får jo kjøpt motorbrems til ettermontering, er så mye traktorprodusentene kunne gjort i forhold til motorbrems og retarder på gir eller mellom aksel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1
Når jeg leser noen av innleggene her, tenker jeg bare en ting. Hvorfor har ikke flere motorbrems på traktoren. Når man kjører traktor med f. eks. 16 tonn på hengeren så kan man begynne å vurdere motorbrems.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående brems, så betyr vel bruken ALT! noen kjører 150 timer før lamellene er borte, noen behøver aldri skifte bremslameller. men vil legge til at MF og Ford vel har gode bremser (i bakaksel) som har 4-5 skiver på hver side. disse tåler MYE. Bremsene på nye traktorer er konstruert kun for å holde igjen traktoren, og ikke noe mer. men problemet er vel at hengerbremsventilen(hydraulisk) som er vanlig her til lands bruker noe tid før den gir trykk til hengeren. dette har noen løst ved å koble hengerbremsen rett på ett tipputtak, noe som har berget traktorbremsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er verre enn 2 gutter som går i 5. klasse og krangler om hva slags traktor som er best.

 

Alt i alt. Så er det smak og behag. Vil du bruke penger på traktor så får du igjen for det. Vil du ikke så får du en zetor. Kritiserer ikke Zetor vel og merke, men der er billig og har lite elektronikk. godt eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

er vel ikke lengre noen tvil om hvilket traktormerke som har best bremser,ettersom alle merker utenom JCB måtte redusere toppfarten fra 50 til 40 km på alle sine modeller hovedsakelig pga, for dårlige bremser og styring, mens JCB som fremdeles har samme bremsesystemet de hele tiden har hatt, fremdeles får kjøre i 70 kmt.

ellers ville jeg personlig ikke turt å kjøre traktor med tung henger uten luftbremser på hengeren, hva hvis den hopper av i bratt motbakke ??

eller at man kveler motoren i en riktig bratt bakke med fullt lass, da er det bare luftbremser som fungerer.

har selv en fastrac med kran montert som er kjørt masse med tunge lass med lastebilhenger, og der ble klossene skiftet først på 6200 timer og det tok omtrent en time å skifte rundt om, selv for meg som ikke er noen mekaniker.

og i tilegg til luftbremser til henger er det også et vanlig hydraulikkbremse uttak på den til vanlige landbruksmaskiner som gjødselvogner og lignende.

har prøvd mange forskjellige merker opp gjennom tidene, men heretter blir det kun JCB for meg, alt annet er ubrukbart etter min mening, men det er nå min personlige mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein valmet 6400 overhalte bremser på den no,den er gått 8000 timer,

Har ein 2040,gått 7500 timer,fine bremser...

Alt etter bruken valmeten har dratt ein 18 tonns dumper henger og 15m3 vakumvogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Nye MF har ikke 4-5skiver, de har 1 på hver side. 4300,4200,300,600,500 og 200 serien hadde dette. De gamle 3000 og de første 6100 serie kom med 1 skive på hver side, men manglet skikkelig kjøleolje. Dette var et problem, men kunne oppgraderes med et kjølesett:) Har ikke hørt om noen JD her i distriktet som har hatt trøbbel med bremser, det ligger i sjåføren. Men det har vært mye andre store feil på nyere JD som motor og girboks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest stianbf_1
dette med dårlig bremser.......hvor mange skifter olje på transmisjon/hydraulikk i forhold til enten kjørte timer/år da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Vi måtte overhale bremsene på vår 6100 sist sommer, Grunnen var at belegget hadde falt av. Men etter 8000 timer er det jo rart at det ikke skal skje noe. Ikke ofe jeg hører om slikt i forhold til andre merker. Det spørs hvem som sitter bak rattet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...