Gå til innhold

Deere=dårlig


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå må John Deere snart få orden på bremsene sine! Over halvparten av 6000, 6010 og 6020-traktorene her i bygda har hatt bremsehavari. Dyr reparasjon, og senere havari på hurtiggir m.m. på grunn av spon.

Det er alt for dårlig av Deere som liksom skal være kremen(\&quot\;Rolls Royce\&quot\;)... På flere har også parkeringsgiret gått \&quot\;ad dundas\&quot\; - livsfarlig!

Hilsen omvendt Deere fantast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må John Deere snart få orden på bremsene sine! Over halvparten av 6000, 6010 og 6020-traktorene her i bygda har hatt bremsehavari. Dyr reparasjon, og senere havari på hurtiggir m.m. på grunn av spon.

Det er alt for dårlig av Deere som liksom skal være kremen("Rolls Royce")... På flere har også parkeringsgiret gått "ad dundas" - livsfarlig!

Hilsen omvendt Deere fantast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Dette var en side av saken, OK belyser ting han \&quot\;har hørt\&quot\; om havarerte Deere-traktorer litt - og viser at mye er idiotfeil. Trådstarter viser veldig klart hvor han vil hen, og sier ikke et pip om ting som har vært galt på Fendt, MF, New Holland eller Case - men de er sannsynligvis feilfrie :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er totalt uenig i d du sier Londin, hvordan er det dere kjører traktorene, er sikker på att de du har hørt om slipper traktoren i fri nedover bakkene og bremser i 70 km/t ++.. firhjulstrekken kobler seg inn og PANG havari.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt område er bremsehavari på JD nesten ikke forekommet.Var noen av de førsta 6000seriene som tok inn fukt i bakenden,noe som resulterte bremsehavari og havari på kløtsjlammeler.Men ellers har jeg aldri hørt om bremseproblem.Men på valtra T/M og hi-tec er bremsehavari mere vanlig en uvanlig.Også meget tunge bremser.Noe helt annet på en Deere,veldig lette å gode å dosere.Også new holland TSA og TM har mange bremsehavari i mitt distrikt.Tror nok JD sammen med Fendt er det absolutt mest driftsikkre som finnes.Valtra er også en meget driftsikker traktor mener jeg,viss man ser bort fra elendige bremser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ein useriøs diskusjon her ja. Merkeleg at dei som ikkje likar eller eig JD, alltid er på hogget med debattar om kor dårlege dei er. Skal me byrja diskusjonar om andre traktorar sine feil i bremsesystem og girkasse++++++++++++++ ? iskusjonsforumet bør berre brukast til å stille spørsmål om noko ein lurer på. Denne diskusjonsopnaren har ikkje eit einaste spørsmål til andre, berre dritslenging. Veldig uprofessjonelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Tror denne debatten dør ut ganske snart jeg, virker som det begynner å bli så mange selvpåtatte ryddegutter (som meg), som klarer å kvele en slik tulledebatt. Om tråden ikke akkurat dør, så blir det i alle fall en saklig diskusjon ut av det.

 

Han som signerte med \&quot\;Mange useriøse her\&quot\; har et poeng, sett bort i fra Massey så tror jeg det er få merker som \&quot\;alle\&quot\; vender seg mot slik som John Deere. Men på den andre side, hadde vi skrudd tida sju år tilbake - da New Holland var markedsleder, hadde nok situasjonen vært akkurat den samme da. Når noen av en eller annen grunn (totalt uvesentlig hva det er) velger en annen traktor en markedslederen vil man selvsagt prøve å forklare hvorfor. Når alle de med andre merker skal gjøre det samme, pluss at enkelte er \&quot\;asfaltert fra kragebeinet og opp\&quot\; (sitat Nils Arne Eggen) når det gjelder folkeskikk - da går det hardt ut over markedslederen :)

 

Og Jarle - større logisk brist og verbalt selvmord enn det du skriver går det vel ikke an å prestere? Når du skriver noe slikt som at \&quot\;John Deere er verdens beste fordi bestefar hadde den\&quot\;, hva er det da du bygger dine argument om Fiat på? Syns jeg har hørt opptil flere historier, både om nåværede 110-90 og alle de andre Fiatene far din og bestefaren din har hatt... Og er ikke Fiat verdens beste da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard, det han jarle meinte med datta john deere greiene var: For det første, det sto i hermetegn, altso eit sitat. Og da siterar han andre på diskusjonen her som har sagt datta.

 

Kanskje eit norskkurs hadde vore på sin plass? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på`n igjen ja.

Er stort sett JD og MF som er \&quot\;hoggestabben\&quot\; hær\;)

Blir einaste ord frå min kant i denne debatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen me kan jo prata om at Deutz-Fahr er drit. Det går jo fint ann. Berra tenk på alle dei fire og 3 sylindra Deutzane i 06-serien som har måtta dela traktoren for å bytte noko i girkassen fordi den hoppa ut av høggir. Og Agrotron MK1, den var det jo masse feil med. Kjøling som var dårleg, innteriør som datt ifra kvarandre, følarar som slutta å fungere som gjorde at varslellampar blinka i alle retninga, hydraulikksentralar som ikkje var tette nok, gjorde at toppstag og liknande seig. Små motorar ifølge andre, parkeringsbrems utanom det vanlege og vendegir med forvalg, også det utanom det vanlege.

 

Trur det er kun Kjetil som skjønnar at eg har ein smule ironi i detta innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Send meg gjerne på norskkurs Gisle - men da betaler du :) Og så tar jeg gjerne med meg Jarle - ikke fordi jeg ikke forstår det han skriver på dialekt, for det går helt fint, men det blir tungt å lese. Du skriver jo veldig god nynorsk i enkelte innlegg Jarle, og så er andre innlegg på dialekt - kan du være så snill å holde deg til skriftspråk?

 

Og når vi er inne på trenden om nevne negative sider med vårt \&quot\;eget\&quot\; merke så skal jeg henge meg på. John Deere -40 og -50-serie\; Et elendig el-anlegg. John Deere 6000-serie\; problemer med frost i spoleventilene om vinteren, kondens i girkassa kunne forekomme (spesielt for de som går bare på \&quot\;raklekjøring\&quot\; om vinteren, aldri blir skikkelig varme). John Deere 6010-serie\; tilbakevendene problem med noen følere i dieseltilførselen på de seine modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelagte bremser er et økende problem. Hovedårsaken er for tunge hengere med dårlige bremser kombinert med stor fart og kunnskapsløse sjåfører. Har snakket med flere traktormekanikere om dette. De sier at folk som har erfaring fra lastebil aldri har problemer med traktorbremsene. De har nemlig lært å bremse med gira og bruker bremsene på traktorene bare når de er nødt. Problemtraktorene kjøres av uerfarne sjåfører som kun bremser med bremsepedalen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ya\'ll just a bunch of weeping kids! There\'s no harm in a real American tractor,- even though it\'s produced in Germany... Why dont\'cha discuss how the norwegian Goverment should solve the difficulties in the economics of norwegian agriculture?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Henger meg på vegard, har hatt problemer med fryste spoleventiler,(6400) det sitter en lufting på girkassa som det kommer i snøføyk og vann i og blander seg med olja, de har løst det med og forlenge luftinga opp til trepunkten ved bakruta på traktoren så når du åpner bakruta og traktor er varm, oser de olje damp (kjempe bra løsning!) not.

Også er bremseventilen for treig.

Også er 20 serien livfarlig når man kveler motoren mister man bremsene har selv gjort det med 6620 og mett full dumperhenger, talentløst. og rart når min 6400 bremser som bare det uten att motor går. På dumpere og hjullastere, må vi ha nød styring, men det er vel andre regler for landbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojojoj, no har me det skriftleg at John Deere har hatt tull dei og. Reiser på butikken i morgo og kjøper kaka og feirer!

 

Neida, alle traktorar har jo problem. Dessverre så har nokon større og oftare problem enn andre. Og det varierar på kva modell me pratar om, årgang osv. (skulle ikkje sagt det om kaka, blei svolten eg no...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du då JD (frå Indra Bøgdi) har du hatt problem med 6230n din då? Såg du hadde den når du dømde 4H oppgåva mi, men du stakk før eg fekk prata me deg, nesten so om noko var feil, men at du ikkje ville at da skal komma fram. Og for å sei da sånn, da e bra at du skrive dessa innleggi på data, for fytti katta for ei skrift!!! Skal ikkje mobbe deg, for då får eg vel ikkje prøve Hjorten når eg får lappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Dette er litt generelt om å bremse på gir, og ikke et nytt spark til Jarle\; å bremse på gir betyr ikke å kneppe ned et hakk eller to fra det høyeste giret, men gå ut over bakkekanten på et gir og turtall som tilsier kanskje 15 kilometer i timen - i alle fall om det er virkelig bratt. På \&quot\;vanlig\&quot\; vei holder det riktignok ofte å bremse ned og klikke ned et hurtiggir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Har slitt litt med bremsene på 7710 min og da skiftet jeg bremsklossene på Felleskjøpet. De sa at jeg hadde en sjåfør som kjørte helt feil med en dumperhenger på 16t skal man gire ned ikke bremse. Dette er et stort problem med uerfarne sjåfører.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med å bremse på gir istadenfor å bruke bremsane er det ikkje so mangen som kan. Men berra send dei inn i ein traktor uten bremser so lærer dei seg det... Eg har ihvertfall lært det delvis på den måten og delvis på den måten at girar ein ned før ein kjem til eit kryss eller lignande istadenfor å bruke bremsane so sparar ein heile traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

John deere lager jo anleggs maskiner også da, rart att de i dag ikke blir solgt i norge. siden traktorene er markeds leder.

Har selv en jd shovel som har takka for seg, flott motor, værre med driverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorbremsene i dag er jevnt over gode,og har skikkelig 4-hjulsbremser.Ikke som JCB,men fungerende til sitt bruk,og vell så det.Det er vell i hovedsak bruken det er snakk om,når bremsene havarerer.Med det utstyr,og hengere som brukes i dag,kan man ødelegge,ett hvilket som helst bremsesystem.P-giret gir en god sikkerhet i tilegg til parkbremsen,men traktoren må parkeres med fornuft,og stor henger må ha egen brems når den står på traktoren i bakke.Debatt med \&quot\;john drit\&quot\;og \&quot\;deere=dårlig\&quot\; som tema,blir håpløst i utgangspunktet,hvis man skal ha sakelige innspill.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...