Gå til innhold

john deere 5820


Gjest

Anbefalte innlegg

jd 5820 kan berre brenna i helvete!!!!!!!! maeesey ferguson og fendt som er brukbare traktor... men må sei at di e litt goe jd 6020 0g6030 serie og då...heeeeeeeeeeeeeeehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dokk forstår ikkje at små traktorar som JD 5820 kan vere like gode som store traktorer. Det finst andre ting i verden enn store traktorar. Alt må jo ikkje vere stort!!\&quot\;!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1
Vi har selv en John Deere 5820 på gården, og det er etter min mening en fin og komfortabel traktor etter størrelsen. Men jeg kan gå med på at hytta er litt liten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra sagt av tg. Store traktorar er bra det og, men det er ikkje alitid det er vits med kjempestor traktor. Men JD 5820 som andre-traktor er eit bra valg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Tror ikke produsentene bryr seg så mye om små traktorer. De burde klare å lage noe bedre. Har ikke erfaring med JD 5020, men de fleste jeg kjenner som har en er ikke fornøyd eller har byttet den ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener 5020 var ett løft for john deere.Å kjøre \&quot\;uekte\&quot\; renault 3000 og carraro 5000 serie,var ett dårligere alternativ for JD kunder.Kvalitet og utstyrsnivå ligger langt over disse på 5020,og er lettere enn 6020-6030.En passe stor og lett traktor med \&quot\;rammeberende\&quot\; styrke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Hudraulikken er vel det største problemet på 5020. Mener ikke JD er verre en andre små traktorer, er bare det at de litt større klarer fint ti tusen timer, de små ca fem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg nøyer meg med å konstantere at jeg likte 5820 de få timene jeg kjørte den, og at den er en veldig god konkurrent til andre \&quot\;småtraktorer\&quot\; som NH TND - og delvis også TL-A, Valtra A og Massey (ja, hvilken Massey-serie skal man egentlig sammenligne med???).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1

Du har nok rett i det Vegard, at man ikke kan sammenligne noen traktorserie ifra Massey Ferguson med John Deere 5020.

Men Massey Ferguson 5445 er vel en konkurrent til John Deere 5820.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva angår sammenligning med massey så treffer vel 5020 serien et sted midt mellom 5400 og 3600, litt mindre og smidigere men mindre kapabel( mindre motor og løftekapasitet) enn 5400, større og grøvre enn 3600. en 3645 og en 5820 er kanskje ganske like?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Den Massey-modellen JD 5820 kanskje best kan sammenlignes med er nok Massey-forkledd Valtra A? Uansett er det to helt forskjellige typer traktorer, og jeg har sansen for begge - til hvert sitt bruk...

 

Og TOMOS\; glimrende innlegg, slike konstruktive innspill har vi bruk for her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart berre irritert da eg las at jamos meinte at det ikkje fantes MF modell som kunne samenlignast med JD 5020 serie. 5400 serie MF samenlignast best med JD 6020 SE, mens JD 5020 samenlignast med MF 4400 serie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må isåfall væra ein Zetor som ikkje er på markedet enda det da. Må legge til at eg ikkje er verken MF eller JD \&quot\;kar\&quot\;.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4400 er vel vesentlig mer low-tech enn 5020 og henvender seg til en kjøpegruppe som er mer opptatt av enkelhet og pris enn de som kjøper 5020. størrelses- og effektmessig er sammenligningen god.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, blir vel ikkje heilt rette samenligninga 5020 og 4400,blir simplare 4400 enn 5020. Men MF 5400 og Jd 5020 blir ikkje heilt sammenlignbart heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropo 4400, skal tro om den fortsetter for massey når A-serien skiftes ut, den er vel snart eneste alternativet hvis du vil ha en helt ut \&quot\;mekanisk\&quot\; traktor uten semipowershift etc.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1

Jeg må nok gi meg på at det finnes serier ifra MF som er sammenlignbare med JD 5020.

Men jeg står fortsatt på at, hvis man ikke tenker på seriene, så blir det mere rett å sammenligne 5820 med 5445.

4400 serien er som dere konkluderer, simplere enn 5820.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...