Gå til innhold

Hvordan skaffe såkorn/gjødsel henger


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har skaffet meg noen arealer langt unna min gård. Når våronna kommer så har jeg det ganske travelt... Jeg har nå skaffet meg en arbeider som jeg skal bruke til harving og kjøring av gjødsel/såkorn mellom gård og åker. Jeg føler at jeg vil slippe å kjøre frem og tilbake fra gården min for å henge gjødsel og såkorn så jeg tenkte meg en henger hvor jeg kunne lesse oppi storsekker med såkorn i en binge og gjødsel i en annen. I bunnen av hengeren så er det tippeskruer som skal frakte korn og gjødsel fra hengeren til såmaskinen og kanskje også gjødselsprederen.

 

Er det noen som har peiling om jeg kan skaffe slikt i Norge for ikke så veldig mye penger? Eventuelt så er jeg også villig til å bygge selv og da trenger jeg noen tips over hvor jeg skal skaffe meg billige stålplater og andre deler jeg trenger...

 

Er det noen her som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Sorry assa, men du virker som du er fullstendig ute å kjøre. Tenker på at du hadde 22 eller 25 fots tresker til 300 mål, Rapid etc, som du nevnte i en annen tråd her.

Ang. dette spørsmålet - hva med å kjøre ut storsekkene til jordeskanten en uke før du ser for deg å få det pirka nedi bakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mener du virkelig dette? Ut i fra det du skriver her og i andre innlegg så lurer jeg virkelig på hva du tenker. Hvor stort skal du drive? Hvor gammel er du? Skal du bruke eget såkorn eller skal du kjøpe i bulk? For du mener vel ikke at du skal sprette storsekkene først, for så å tømme dem i en henger og deretter skru det opp i såmaskinen? Har du tenkt at du skal spare tid og kostnader på det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bullseye: