Gå til innhold

mer gamp


Gjest

Anbefalte innlegg

Får fint ut 10-15 gamp meire,viss du justerer dieselpumpen. Er vel ikkje så ny at den har elektronisk styrt pumpe,så da er einaste alternativet og justere opp pumpen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Det er vel mulig å hale ut mer enn 15 ekstra hester, men da begynner det sannsynligvis å bli lite økonomisk. Samtidig tuller du såpass mye med vekt / effekt-forholdet, at traktoren blir for lett til å gjøre nytte av den ekstra krafta.

 

Et annet moment er jo hvor stor orginaleffekt bakstussen går på. Jo har mer oversikt over MF enn meg, men stemmer det at 6465 er den største traktoren som bruker felles bakstuss med 6455? I så fall er det ikke fornuftig med noe særlig mer en +15 hester nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Hvis du mener MF er seigere enn John Deere, så si det da vel Jarle - er vel like lite ukjent at du har mindre til overs for Deere enn at jeg er for :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
På traktorer tilbake på 80 og 90 tallet,så er min erfaring,at JD må bøye seg i støvet for MF.De har kanskje mer likeverdig seigdrag,på nye modeller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest argr_1
Har en 6455 som er justert opp til 120 hk. Det var fort gjort på eik senteret.Har også en jd 6220 som er orginal(målt til 99 hk). Den er mye seigere enn 6455! Tanken var å kjøre mf`en på rb.pressa, men den jobben fikk 6220 fort! De har gått omtrent like mange timer,men det er stor forskjell på holdbarhet og service kostnader! Det beste med 6455 er vendegiret,frontlastersikten og en helt maks service hos eik! 6220 er likevell favoritten med best hytte og pålitelighet! fk er litt slappere på service, men det gjør ingen ting for den stopper aldri. De ble begge kjøpt i 04, 6220 har vært 5 ganger på service. 6455 har vært 6 ganger på service, pluss at dynamoen har gått 2 ganger og det har vært lekkasje både på motor og diesel system.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Egentlig ganske interessant å høre fra signaturen ferguson, som har både ny Deere og MF. Egentlig er jeg overraska over at 6220 er kvikkere enn en oppjustert 6455 - enten yter Deere\'n mer enn hva du sier eller veit, eller så er det noe som ikke er helt topp med MF\'en, for slik du beskriver det skal det jo ikke være... Hvem har tatt regninga på dynamo-havariene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest argr_1
Begge traktorene er målt,og jeg var like overrasket over resultatet som du er! jeg har laster på begge og deeren er iallefall ikke lettere enn 6455! Ikke det at 6455 er så lat(var det før),men 6220 er helt rå på seighet! 6220 er ikke sprek på over 2100 o`min ,men den er helt rå på mellom 1500-1700. Jeg er ikke misfornøyd med mf` men jeg tror det skal mye til at jeg ikke velger en jd 6430 når den skal byttes. problemet er at prisen på deeren ligger 70000 over mf. samtidig er jeg kjempefornøyd med eik. det var de som dekte dynamoene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest argr_1
Diesel forbruket på 6220 er på ca 16 liter i timen på pressa,mens 6455 brukte 20. jeg har målt bare et par ganger. mf`en ryker en del,men det er vel fordi den er oppjustert. Må også huske at jd ble kjørt på 1700 o`min mens mf`en ble kjørt på 2000 for å få 540 på tappen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Kan være din MF er justert for mye, da forsvinner momentet og den drar dårligere. Har prøvd det på en valmet 6400 og da vi kom over 140 hk mistet vi moment.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Aner ikke hva \&quot\;røykbegrenser\&quot\; er Rune,men på gården kjører jeg 2 perkins A4-236 turbo, fra både 1984 og 1997.Begge drar som råskinn,og det var godt drag i en 81mod. Uten turbo,vi hadde før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
husk at ikke alle haddde like stor slaglengde som Perkins før i tia, bare MB og IH. dette gjør jo perkinsen seig. perkins-motorene drar jo best mellom 1200 og 1600. det er også viktig å ikke blande seig og sprek, det er to forskjellige ting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Tror egentlig alle merker måler effekt på samme måte som du sier MF gjør Jarle. Er vel det som er den nye SAE-standarden, er det ikke? Egentlig det samme hvordan de måler, bare alle gjør det likt. Selvsagt skulle det vært PTO-effekt på ferdig montert traktor som hadde vært oppgitt, men det ser ikke like muskuløst ut vettu...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 3 år senere...
Gjest tracker_1

Er det noen som vet hvordan man kan banke noen flere hester ut av en MF A4-236?

Har forstått det slik at disse motorene ikke tåler så mye. Spørsmålet er\; hvilken skruv skal man stille på, og hvor mye kan man tørre å stille uten at det går utover helsa til motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mf med A4-236 har sikkert CAV rotorpumpe. Der er det ingen stilleskrue. Men du må åpne luka på sida av pumpa og vri to flenser på en \&quot\;akselkobling\&quot\; i forhold til hverandre. Det er ikke så lett å forklare. Du må vri motoren til det er en skrue i flensen rett innenfor luka. så løsner du opp den skruen til den blir slakk og tørner pumpa en halv omdreidning. Da får du løsnet den andre skruen, og kan vri flensene en millimeter i forhold til hverandre og låse skruene igjen. Husker ikke hvilken veg du skal vri dem. Men det blir garantert feil første gangen så den blir latere. Da må du gjøre motsatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...