Gå til innhold

Transport Traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest MH434_1

Trenger en sprek traktor til transport, 150-200hk. Den må gå gått i bakkene, er drit lei 20km/t i bakkene!

Tips på hva jeg bør kjøpe?

 

Er litt skeptisk til trinnløs på en transport traktor, jeg har en 309Ci og en 412 Vario hjemme og 309\'n er like sprek i bakkene som 412\'n, tiltross for 15hk mindre.

 

Kikket litt på NH T7000, men den blir et digert lokomotiv....

 

Så har vi jo Fendt 818 da, men da snakker vi STORT effekttap...

 

MF irriterer meg stort om dagen siden de lanserte den nye 6400/7400 serien med større fysiske mål:(

Jeg hadde veldig tro på den nye MF\'n helt til jeg lånte en 6480. Traktoren har alt for lite hester til å være så stor. Faen til greier!

 

Fortsatt noen som har noen tips?

 

JD 6930 er ikke tema, for lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en sprek traktor til transport, 150-200hk. Den må gå gått i bakkene, er drit lei 20km/t i bakkene!

Tips på hva jeg bør kjøpe?

 

Er litt skeptisk til trinnløs på en transport traktor, jeg har en 309Ci og en 412 Vario hjemme og 309'n er like sprek i bakkene som 412'n, tiltross for 15hk mindre.

 

Kikket litt på NH T7000, men den blir et digert lokomotiv....

 

Så har vi jo Fendt 818 da, men da snakker vi STORT effekttap...

 

MF irriterer meg stort om dagen siden de lanserte den nye 6400/7400 serien med større fysiske mål:(

Jeg hadde veldig tro på den nye MF'n helt til jeg lånte en 6480. Traktoren har alt for lite hester til å være så stor. Faen til greier!

 

Fortsatt noen som har noen tips?

 

JD 6930 er ikke tema, for lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
enig med Jarle, 2-hjulstrekk og generelt enklere oppbygd traktor. mn har man kjørt vario 412 blir det jo selvsagt ikke så trivelig å komme oppi no gammalt vræl. Men som nevnt tidligere, klarer du deg med det enkle driftsikre, så hadde en NH 110-90 gjort susen, krydret med litt turbo-lading. Ikke sikkert man savner hurtiggir så veldig mye når man slipper å gire ned så mye...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det å forslå NH 110-90 som transport traktor er vel drøyt,Den drar ikke så bra og har elendig kjørekomfort. En ting som er fint med NH T7500 serien er at du får motor brems og skivebremser foran. Eneste minuset er prisen men samenlignet med Fendt erden jo ikke så dyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
til hh, 110-90 med ettermontert turbo er jo kjent for å dra skikkelig dårlig!!??? det råeste hadde jo som sagt her vært et gammelt beist med 2-hjuls trekk!eller en mb 1500 - 1600- 1800 er jo ikke så galt på veien!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg sa vel ikke at NH 110-90 med turbo drar dårlig i den klassen men samenlignet med Fendt 818, NH T7000 blir den vel veik... Uansett er den ikke en transport traktor i den betydningen som var utgangspunktet for diskusjonen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
må bare si det, å kjøre 110-90 med turbo er drit-fett! det er jo også mer drag i orginal 110-90 enn hva de aller fleste nye traktorer har. det hadde uansett gått unna med 110-90 med turbo sammenlikna med fendt 309 da, tror nok forskjellen er MERKBAR.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
110-90 må kjøpes brukt i såfall,og siste årgang 2003 er blå new holland utgave.Hvis formålet er å trekke henger, så kjøp en slik kraftperle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg ser og at noen skal tviholde på moderne teknikk, selv på transport kjøring.Husk at fiat/nh 110-90 har overlevd mange døgnfluer i traktorfaunaen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ein ny moderne traktor,med skjikkeleg førarkomfort. Betyr vel meir og sitte i ei godt støydempa hytte,gjerne med fjøring og klima anlegg,og heller misste litt effekt i ein moderne transmissjon,enn og komme noen minutter raskere frem,med hørselvern og dårlegare sæte og alt som følger med ein gammal traktor som f.eks 110-90 er.

Er ivertfall mitt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
du tg, 500 timer i er vel alt for lite for å tjene penger på en ny traktor spør du meg, skal du kjøre over 1000 timer i året blir en ny traktor det beste alternativet. problemet med 180-90 er at ikke alle går like fort etter veien, men en med 40 kasse er jo brukbart langs veien!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hvis man har 2 nyere fendt fra før,så burde en mere gammeldags traktor,duge til transport oppdraga.Nå vet jeg hverken hvor tungt lass som skal trekkes,eller hvor mange timer kjøringa utgjør.Det er selfølgelig avgjørende for valget man tar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Takker for svar folkens!

 

Men det blir nok ingen gammel traktor på meg.

 

Noen som veit om man kan kjøpe en 716 og oppdatere den med 818 software?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Du har jo ikke sagt hva du skal bruke den til! Hvor stor henger? bratte bakker? lang kjøring? Egler på meg alle her når jeg foreslår Valtra, hehe, men med trykksmurt transmisjon er det lite effekttap til hjulene. Med 12tonn på hengeren går jeg opp 8% stigning med 25km/t, totalvekt ca 22 tonn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Valtra: 12tonn henger, mye bratte bakker og lang kjøring.

 

Og det du sier om Valtra er jeg litt uenig i. Her for ikke lenge siden kjørte jeg sammen med en 116hk 6450? med min MF 6265 114hk.

Vi kom til en lang motbakke sikkert et par kilometer lang, på toppen hadde jeg fått 300meter på Valtran. begge kjørte med laster og tom dumperhenger.

 

Både 412 og 309Ci\'n går bedre enn MFen, 309\'n går best i motbakke og 412\'n overlegen på flata med sine 50km/t.

 

Hvis trinnløs har mindre effekttap. HVorfor går 309n bedre i bakkene med 15hk mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Veit ikke hvilken du mener, men 6550 har 105 hk. Syns du skal prøve en T 191 og samenligne med de andre, er vel den eneste måten å finne ut om det er brukende. Opp de bakkene jeg kjører, går en 6550 med 10 tonn ca 10-12 km/t.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja når du skal være så forbanna kresen kan du vel like så godt kjøpe deg laste bil da! må vel regne med att det blir størrelse på traktorer med opptil 200 hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kva med ein Deutz-Fahr 180.7? Der har du krefter og komfort. Du får den kun med ekstrautstyr, da seie det seg sjølv at det er komfort i den og at den er \&quot\;spesiell\&quot\;.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Kjøp deg en Nh Tm 190 - det er en perfekt transport traktor, kjører en Foss Eik 20t dumper på en Tm 190.

Har prøvd den nye T-7000 en stor skuffelse, har bestilt meg en ny Jd 7530.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
anbefaler Valtra T 190 eller den nye 191 dette er traktorer som orginalt kjører fra det meste og ikkje minst er rimelige i drift.andre merker som JD og fent med vario har ikkje akurat gått feilfrit kan du si.det som og er fint er garantien,på andre merker må du bruke egenandeler på hver repperasjon og på valtra er det ingen egenandel selv om det er ein dørsylinder,dynamo eller girkasse.du kann og shippe denne uten problemer både motor og girkasse tåler dette.T190 får du og orginalt med motorbrems for du skal jo og utover etter å ha kjørt opp ein bakke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...