Jump to content

Transport Traktor

Guest

Recommended Posts

Hei.

John Deere 6930 lat? hvordan?

Har en 6920S AQ taper seg så vidt i motbakker som er tunge og lange med orkel agronic.

TM: Tør jeg spørre hva du driver med? Du er inne på en god del debatt innlegg og virker som du veit hva du snakker om : )

Guest bjarne2_1

Hei!

Anbefaler også at du seriøst vurderer en Deutz-Fahr Agrotron 180.7 til denne bruken. Traktoren har en en seig 7,2 liters Deutz motor som er kjent

for å bruke lite diesel, videre har den en meget effektiv og anerkjent girkasse fra ZF. Komfort, oversikt og plass er det ingen andre som kan måle seg med!

Trenger du en seriøs transport traktor,må jo en fastrac være overlegen.Ingen vanlige traktorer har bremser å fjæring i samme kaliber som en fastrac.Samtig er den jo meget sikker pga at man har bremser å styring både på traktor å henger viss man er uheldig å kveler den.Den mindre 3000serien (3200 og 3230) bruker heller ikke noe mere diesel inn sine beste konkurenter på felte.Også selfølgelig toppfartn da,ca72kmt på 34\&quot\;hjul,mot 43-44kmt på andre traktorer.Har man behov for transport traktor og samtidlig driver med f.eks veibrøyting/strøing er jcb etter min mening et meget godt alternativ.

Guest Magne_1
Svein: Hva er det du er misfornøyd med T7000. Har jo vist seg i test at den drar bedre enn div. variogirkasser, samt at den har et lavere diselforbruk. Mener også at den og CaseIH Puma har markedts beste kabine. I Danmark har test visst mellom FendtVario og NH TVT at TVT`en drar betraktelig bedre pga. av helt annen oppbygging av girkassen. Annen fordel med TVT/VVX er at den står i motbakkene når man slipper kjørepedalen.

Guest Magne_1

Ja, John Deere vant, men TVT hadde størst effekt ut til hjulene, hovedsaklig ved den høyeste utgangseffekten. Altså, TVT var bedre i høye hastigheter, transporttraktor, mens den grønne var litt bedre i lave hastigheter. Men nå har TVT kommet med ny og bedre motor, også med bl.a PowerBoost og

Common Rail som den testede traktoren ikke hadde,

(TVT 190)

Jaja. Jeg skjønner jo det. Det er jo en hvis forskjeld på 15-20 tonn og 5 tonn bak i kroken. Skal man kjøre bare etter vei er jo JCB tingen. Har hørt at det kan hende man må begynne å kjøre avgifts belagt diesel på 50km/t og over? Om dette gjelder, er det på alle mod? Eller bare de etter 2006? Siden det ble nye krav til 50km/t og høyere? Da blir det jo mere aktuelt med de større traktorene fra de andre merkene.

TG:tør jeg spørre hva du driver med? Du er inne på en god del debatt innlegg og virker som du veit hva du snakker om : )

Guest Magne_1
KV: Ja, men 20 serien gav også opp til 30 hk i PowerBoost. Dermed snakker man om en hk forskjell mellom TVT`en og den grønne på opptil 40 hk!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...