Gå til innhold

John Deere eller John Drit?


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Eg huskar mitt føyrste møte med ein J.Deer. Eg var tolv år, og hadde lenge tenkt på ditta med jenter. Helvte dagen hadde ikkje gått, før ei syttenårig hore drog meg med inn i traktoren til far sin. Det var ein John Deer, og eg fikk \&quot\;jente på seng\&quot\; (som me seier her i dalen) for fyrste gong.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym

på den 5820n var det eigaren som øydela noko på girkassen, han kom borti med noko...

 

skal me kanskje fortelja litt om traktorar som dett i to her og eller? (mf)

 

me kan sei det slik, dette er rakkenedpåklubben for Deere, så me kan godt starta ein kampanje for rakkenedpå for resten av traktormerka og, tykkjer eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
for å si det sånn, det er ganske enkelt å rakke ned på hjorten, spørsmålet er, hva skal man begynne med? girkasse, motor, hydraulikk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
for å si det sånn konrad, hvilken traktor kjører du? hvis du ikke køyrer JD, så er det naturlig at du rakker ned på andre merker. Gje meg merket ditt og vi skal rakke ned på merket ditt. JD har en meget nøyaktig og fin flyt på hydraulikken. en girkasse som har vært i markedet i en årrekke og som fungerer veldig bra! med en motor som er ganske kvikk. De minste Claasene har Deeremotor og. Ingen sler dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Nå skal jeg, som flere ganger her inne har kalt meg John Deere-kar, holde meg for god til å nevne både mindre bra og helt katastrofale serier fra andre traktorprodusenter enn John Deere - for da regner jeg med at det blir ramaskrik blant enkelte (dere veit selv hvem jeg sikter til).

 

Men for å prøve å redde litt av seriøsiteta til denne tråden (som jeg fram til nå har boikotta) kan jeg vel følge opp innlegget til Mr. T og si at europeisk lagt John Deere 50-serie (1986 - 1994) muligens var nærmere drit enn Deere - i alle fall når vi snakker om det elektriske anlegget. Tror det er få eiere av disse traktorene som ikke har hat el-tull. Egentlig sitter jeg med et inntrykk av at den foregående 40-serien var bedre i ledningene, noe som jo er litt merkelig. Men sett bort fra dette så tror jeg det finnes veldig mange fornøyde eiere av en 50-serie og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
meg? hehe. Tror ikke det var meg som begynte krigen... Har kjørt mange deer og syns SG2 var noe av det bedre på markedet, langt inn men satt bra når en først var på plass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
John deere var en gang den store hverdagshelten på vår farm,og er fortsatt det, på flere bruk i bygda.\&quot\;John drit\&quot\; er jo ett ganske ufortjent klengenavn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Kjell: jeg har både reparert og kjørt john deere, det er slik jeg har hentet erfaringer og meninger om deere, og i tillegg kommer også utsagn fra folk på FK som har skrudd mye jd, de er ikke særlig imponert, og ville ikke hatt jd selv...

 

det må jo legges til at mange bønder ikke tenker annet enn fk, og da blir jd traktorn. kjærleik gjer blind, veit dykk.

 

men jd og fk har gitt noen morsomme minner også, det var åpent fjøs i ei samdrift. innventar var solgt av felleskjøpet, i tillegg til en traktordrevet rundballeriver, som også skulle demonstreres. men 5720 som skulle dra riveren, fikk aldri start... det er jo litt morsomt da:-)

 

så til min traktor da, for tiden har jeg en mf 148, så fortell meg hva slags trøbbell jeg vil få med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kuleledda slitt i ytre ende. jeg vet om mangepå fk som kjører JOHN DEERE. veldig gode erfaringer med deere selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Er jo klart ikke alle valtra eigara som er fornøyd, er jo feil på de som på¨alt annet. Har og levert tilbake valmetpå reklamasjon, men med alle de timene vi har kjørt er det lite stopp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Tenkte jeg skulle unngå å bli irritert over denne useriøse tråden, men det målet sprakk.

 

Jeg sier IKKE at John Deere er bedre enn noe som helst annet merke, men den grønne fra Mannheim er f**n meg ikke noe vesentlig dårligere enn noen som helst heller. ALLE traktormerker har noen småfeil og svakheter ved introduksjon av nye serier, og det dukker alltid opp en eller annen mandagstraktor der alt er galt. Jeg kan ikke forstå at John Deere har mer av disse tilfellene enn noen annet traktormerke. Virker som enkelte ikke klarer å skille mellom forhandler eller traktormerke heller. Er det noen som har FK i vrangstrupa, ja - da er JD en dritt-traktor og, tydeligvis.

 

Og konrad, hva i all verden er det gamle John Deere har gjort det for noe i barndommen? I full fart kan jeg ikke huske å ha hørt så mye negativt om andre traktormerker, men med Deere er visst alt galt. (Forresten - var noen negative ord om Valtra fra deg i en annen diskusjon, men den kritikken var i det minste saklig). Hadde JD vært så totalt ubrukbart som du beskriver hadde de ikke solgt en eneste traktor, selv om Felleskjøpet hadde vært eneste forhandler i hele Skandinavia det gikk an å kjøpe traktor fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Det er vel som sagt ingen som er bedre en noen andre enten det er zetor eller fendt...

Tror mange handler merke etter service og oppfølging, også finnes det bedre traktor selgere enn andre, (kan du ikke ringe igjen på mandag) sa den ene blå selgeren til meg, jeg gikk over gata og kjøpte grønt og i tilleg tok fk inn en litt ukurant traktor i bytte

, en ford tw 25.

 

alle traktor merker som er på markedet i dag er bra, ellers ville det ikke vært for salg. fabrikken ville vært konk for lenge siden.

det er moro og diskutere traktor merker.

men det blir litt feil og høre om naboen sin mf, som bare har feil, det kan jo hende han kjører som en gris oh ikke vet hva en fettpresse er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vet om 2 nybakte bønder som har skrudd for fk i henholdsvis 6 og 11 år. den første har just nu byttet sin Fendt 300 ett eller anna mot en NH TLA, den andre har en av de første TSA 110 som kom, noe som har bydd på noe \&quot\;småfix\&quot\;, og har kjøpt seg en blå til. skulle jeg kjøpe ny traktor, ja så kunne jeg aldri i livet kjøpe et merke som en mekaniker på den typen selv ikke ville kjøpt, er ikke det logisk?

 

at alle merker har slike \&quot\;mandagstraktorer\&quot\; er jeg fullstendig klar over, men da kommer vi jo inn på dette med hvor godt forhandlern tar seg av kundene, det må jo bli med i totalvurderingen, derfor vil jo entusiasmen for et merke variere fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Nekter ikke i det hele tatt på at det du sier gang på gang om de FK-mekanikerene som har handla andre merker konrad, men du legger det fram som at det ikke finnes en A-K- eller Eik-mekaniker i hele verden som ville handla noen annet enn henholdsvis New Holland eller MF, og det er i beste fall en sannhet med modifikasjoner, for det er et særdels tynt statistisk grunnlag du baserer konklusjonene dine på...

 

Vi diskuterer delvis smak og behag her, men det skinner så godt gjennom at mye av Deere-kritikken din er kun følelser konrad, enten mot grønne traktorer eller mot FK, eller kanskje en kombinasjon. Lær litt av andre debattanter, som f.eks. TG. Jeg er tidvis veldig uenig med han jeg, men han er saklig, og begrunner argumenta sine godt - da er det gøy å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det fines neppe noe saklig grunnlag for \&quot\;john drit\&quot\;, hvis traktorene virkelig var søppel hadde de neppe vært markedsleder noe sted. Men at de ikke er på langt nær så uovertrufne som menigheten skal ha det til, og at andre merker kan tilby vel så gode maskiner, det er vel ganske åpenbart. og nettopp det er vel grunnen til at enkelte får et hatforhold til merket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den,at mitt \&quot\;negative\&quot\; syn på john deere er ikkje at john deere er dårlige traktorer,men at flesteparten av dei som har JD/er JD tilhengere er så skråsikre på at JD er SÅ MYKJY bedre enn alle andre traktorer. Er dei verste til og rakke ned på andre merker,JD`n er overlegen i alt,finnes ikkje eingång konkurenter som er i nærheiten av JD. Er storkjefta og spydige. Detta er slikt eg har opplevd i mitt nærmiljø,og ser godt tendenser til det samme her inne. Og ner eg les slike innlegg,så blir eg lett usakelig i debatten. Er ivertfall det som er årsaken til mitt \&quot\;john deerehat\&quot\;,og ikkje noko anna.

Vegard,har lese alt du har skrive her,og du er john deere-kar skriv du sjølv fleire plasser her,og det skal du ha,at du er ikkje som andre JD tilhengere,du har skrevet mange seriøse innlegg her,skryter av andre merker,og innrømmer at john deere`n ikkje er feilfri. Tenk om JD tilhengerne i mitt nærområde hadde gjort det,da hadde nok eg hatt eit meire positivt syn på John Deere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Det er vel så enkelt at hadde en traktor vært skvett feilfri hadde det vel vært det eneste merket som hadde blitt solgt...?

 

Jeg gjentar meg selv for n\'te gang her, men jeg har store problemer med å forklare hvorfor det er John Deere som er merket for meg. Har alltid kjørt mange forskjellige merker gjennom avløsergesjeften min, samt at jeg er over snittet maskininteressert - men for meg er det å sette seg i en Deere å komme \&quot\;hjem\&quot\;, den passer meg. Selv om jeg liker MF 7400-serie utrolig godt, og fant få samtidige traktorer som overgikk Deutz Agrotron for 6 - 7 år siden og ser fordelene i Valtra, så har det blitt John Deere for meg. Derfor forstår jeg så utrolig godt de som foretrekker andre merker på akkurat samme tynne grunnlag som meg, og jeg har store problemer med å forstå de som ikke kan se positive sider i andre merker enn det de kjører selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarje,godt med litt sympati. Trur nok mange har opplevd det samme som eg.

Det er to som kaller seg JD,men ein er akkuratt den \&quot\;type\&quot\; eg beskriver. Lærer`n din kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

må beklage Vegard, hvis du mener jeg er usaklig. det er selvfølgelig mye annet rart som jeg mener er noe dårlig å, det ække det asså. men det debatten går nå på john deere eller john drit...

 

når du nevner følelser, så gjelder vel det deg også Vegard, det sier du jo omtrent selv, og jeg kan vel tenke meg det at jeg også kunne vært deere-kar om jeg hadde vokst opp med det, men det gjorde jeg ikke. barndommen setter MF 135 høyt, men jeg avskyr MF 3000 og resten av rukle som bygger på den serien.

 

og når noen argumenterer med at de traktorene som selger mest må være best, husk at Belarus en av verdens største traktorprodusenter. komfortmaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

må beklage Vegard, hvis du mener jeg er usaklig. det er selvfølgelig mye annet rart som jeg mener er noe dårlig å, det ække det asså. men det debatten går nå på john deere eller john drit...

 

når du nevner følelser, så gjelder vel det deg også Vegard, det sier du jo omtrent selv, og jeg kan vel tenke meg det at jeg også kunne vært deere-kar om jeg hadde vokst opp med det, men det gjorde jeg ikke. barndommen setter MF 135 høyt, men jeg avskyr MF 3000 og resten av rukle som bygger på den serien.

 

og når noen argumenterer med at de traktorene som selger mest må være best, husk at Belarus en av verdens største traktorprodusenter. komfortmaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...