Gå til innhold

John Deere eller John Drit?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
\&quot\;John drit\&quot\; er vell en fjern virkelighet for alle som har eid,eller arbeidet med dem.ofte ser man en grønn hjort med 6-10tusen timer på telleren,og den har fortsatt brukbar comfort.Kvaliteten er jo der,så jeg ser ingen grunn til å rakke mer ned på den enn andre.Mange har sikkert opplevd en blåmandag med traktor enten det er:MF,ford,fiat,NH,zetor,case,IH,belarus,landini,valmet osv.Like mange har sikkert byttet til JD som fra JD,når man har opplevd ekstreme problemer,enten med traktor,eller forhandleren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Ser ut til at vi begynner å bli ganske enige alle sammen her til slutt, de fleste jenker seg inn mot en \&quot\;gjennomsnittssyn\&quot\; (også kalt å kunne se en sak fra to sider) - det viser forståelse, og jeg syns i alle fall det er mer gøy å diskutere saklig.

 

Fikk litt lyst til å arrestere Mr. T litt. Slik jeg ser det har ikke Fendt 312 Vario noen reell konkurrent fra John Deere. Jeg mener Deere sine firesylindra vario konkurrerer mer med 400-serien til Fendt enn 300\'n - men for all del, pris er et viktig argument okke som det. Dessuten er jo Fendt tysk kvalitet det (og) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vil takke Jarle for et godt innlegg, hvor vedkommende har lystig undertone som jo krydrer innlegget til å være noe mer enn alminnelig traktor-prat:-)

 

personlig vil jeg bare få fram det jeg har hørt av personer som har reelt grunnlagg for å uttale seg om hjorten. er det noen i debatten som har fulgt jd i flerfoldige år som reparatør som deltar i debatten? vil også gjenta noe om de første 6000 til john deere, de som var firesylindra fikk brudd veivakselen etter 800timer, uansett grunnet en støpefeil. det er litt verre enn en liten oljelekkasje, dårlige dørhengsler eller no sånt småpjatt, man er jo helt traktorløs for en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Neteland_1
Køyrer JD 6420s m/hyttefjøring,og kjenner godt til feilkoden på denne,som kjem opp etter 1-1,5 køyring,uansett kva reiskap som er på.Irriterande,på ein ellers så god traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kjøpte en bruktimportert 6320 før førsteslåtten, men har heile tida hatt problemer med at fjøringa på framakslingen jobbar seg opp og ned jevnlig under bruk. Mykje hydraulikk-lydar og j**** irriterande ettersom at det verkar inn på styringa. Har reklamert og kontakta felleskjøpet, men vart sjølvsagt satt bakerst i ei lang kø... Noken andre som kan gje meg ein peikepinn på kva som er gale?! Er ellers ein meget god traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som får feilmelding på hyttefjæringa på John Deere,er det feil med fjæringa,eller kjem det feilmelding uten at det er feil der?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Forstår sjølvsagt at eg kjeme bak i køa. Men det likevel frustrerande ettersom at eg var innom fk for å kike på traktor, og var også innstilt på å gjere handel der. Dei hadde ikkje tid dei gongane eg var innom- fordi der var so mange hageeigara som skulle ha blomsterjord osb. Dermed vart den en noko rimeligare traktor og god service. Beklageleg med den fjøringa, men er godtatt som reklamasjon. Saken sett frå ei anna side\; og eg hadde kjøpt brukt toyota så hadde eg nok fått den fiksa på eit eksempelvis mercedes-verksted... Sjøl om eg ikkje var deleigar i verkstaden, noko som vel dei fleste av oss er i Fk...

 

Nok om det. Problemet har eg diskutert med fleire, og det virkar til å vere nok å kalibrere. Det som imidlertid ser ut til å bli -+ er ved lastararbeid. Nokon erfaringar?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har nettopp vore å prøvd ein 6230. Har ikkje noko galt å sei om den. Einaste var at girspaken kanskje kom litt langt bak i den høgste serien. Ellers så var traktoren fin den. Fin lyd, stilt i hytta og drog bra. Fin å køyre var den og.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Neteland_1
Visste ikkje at traktorseljarane selde blomajord...det gjer dei ikkje her!Jo:Hyttefjøringa virkar,men frykteleg irriterande med varsellampen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
når det gjelder forakselfjæringa man ikke kan koble ut: det sies at ved kjøring med frontmontert slåmaskin skal man alltid koble ut forakselfjæringen, fordi det forstyrrer avfjæringa på slåmaskinen. noen som har erfaringer rundt dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vi kantslår med en John Deer 6820, med Autopower. På den kan vi slå av fjæringa forran. Dette er gjort i det tilfelle at den blir mere stabil når vi kjører kløppern helt ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Jeg har gått fra MF til NH og til JD, og jeg er veldig godt fornøyd. Alle merker har vel noen feil iblandt. Mange av feilene er brukerrelaterte og det sier vel mer om føreren enn om traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...