Gå til innhold

Eldre traktorer med vendegir....


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Eldre er jo et relativt begrep men... Renault hadde tidlig på -80 tallet vendegir, men de solgte kanskje ikke så mye så utbudet er nok begrenset. John Deere 30 og 40 serie har ikke vendegir, men gruppegir med lav og revers (?) mot hverandre så det gjorde nesten samme nytten. Skal du ha kløtsjfritt så er jo det en &quot\;nyere oppfinnelse&quot\;, så der faller de fleste utenfor min definisjon av eldre traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken
Har MF 4245 og synes dette er en grei traktor. Min er med mekanisk vendegear. Synes det fungerer helt greit. Det er plassert slik ved rattet at den kan bruke venstrehånda til å ratte og skife kjøreretning. Litt trening med clutch mm skal til, men etter det, er vendegearet fingerlett. MEN jeg leste en interessant ting før i tråden. MF mekker skrev at den berømte fjæra var et problem kun til 99 model. Betyr det at 99 model har ny type fjær? Min er levert i begynnelsen av februar 99 og er en 99 model. Er det noen som vet eksakt når skifte av fjærtype kom, med serienr? Min har gått ca 4600 timer uten fjærbrudd. Har i grunnen venta på det i flere år, men kanskje grunnen er at det sitter ny type fjær i den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være et alternativ? Vrak av en traktor, ja, men med litt omsorg burde den klare seg en stund til. Usikker på hydro kassa, sikkert noen der ute som har prøvd, å vet holdbarhet og hvordan den fungerer. men forstår eg det riktig har du en pedal for forover og en for bakover (omtrent som på plenklippere) ?

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=39187462

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...