Gå til innhold

Slangespredning


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest JD_Tracker_1

Kjører ca 80 kubikk i timen. har 2 stk slanger en på 200 og en 250.

Er veldi fornøyd med moi pumpa,men hadde et havari i sommer pga dårlig tettning mellom girkasse og pumpe. Har tenkt å prøve å laste med cobra med er redd oljen kan bli varm over tid, noen erfaringer med det? Dgi\'\'n er 4m bred, hjemme konstruert modell, med patenter fra moi. Mye billigere. Man står ikke mange sekunder på samme plass nei, blir fort hull i marken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TraktorPower_1

Virker som bra kapasitet med 80 kubikk i timen..

Gir pumpa di 14 bar i trykk ut fra MOI pumpa?

Har du like store hull i nedfelleren som den orginale DGI\'\'en?

Har du den samme patenten med kniver som kutter gjødsla som MOI?

 

Hvor stor traktor bruker du for å dra nedfelleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6820: Kjøp deg ei skikkelig pumpe heller. Blir berre tull av å halde på med den cobra pumpa. Trur forresten ikkje olja vil bli varm sidan slangane går nedi skiten. Må vel bli litt kjøling av det! Imponert over at du har laga dgi sjølv! Var på gjødselmøte i dag der det blei snakka varmt om dgi, men det kostar jo ca 400tusen for den. Sikkert greit det men eg held heller ein knapp på stripespreder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD_Tracker_1

Faktisk fornøyd med cobran, bruker den til lasting av tank på sammen med moi pumpa med lasterør, pga vi ikke har sjakt eller vakum.

drar nedfelleren med 6220 noe lett i svingene, hard mot marka. husker ikke dim på hullene men er nok omtrent like store som orginalen, har ikke sjekket trykket siden det fungerer greit, har ikke trykkmåler på pumpa. Er samme patent på kuttinga ja, men en del solider, da på orginalen blir fort slitt.

En entrepenør oppi her fikk 6m dgi\'\'n til ca 360. men mye penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TraktorPower_1

Sjønner godt du er fornøyd me Cobran, hører mange skryter av den.

 

Har selv bare prøvd den mellomstore - skuffende egenskaper på tykk møkk. Den er vel konstruert for gylle - men det er jo også slangespredningsanlegget..

Jeg trodde kanskje cobrapumpa ikke engnet seg så godt til kontinuerlig drift..?

 

JD6820:

Var det deg det sto om i BG for noen år siden?? Mente det var en hjemmelaget nedfeller der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD_Tracker_1

Var ikke meg nei, men er med å eier utstyret.

Fungerer dårlig på tykk møkk ja, men sammen med moi pumpa så er det igrunn ok.

Er ikke sikker på åssen det er med kontinuerlig drift av den, men hektner har nok svar på det.

Kunne tenkt meg den nye 180 modellen, har 150 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym
Interessant og aktuelt tema. Er det nokon der ute som har erfaringar å dele med bruk av Rekord sin RS-bladspreiar med trommel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Etter å ha studert den nye stripespredaren frå HMV, så kan eg vel ikkje tru at den har ein spinklare svivel enn Agromiljø sin. Den såg i alle fall veldig solid ut. Viss det er den same som blir brukt på bladspreierane, så ville eg ikkje vore redd for det. Når det gjeld tromlane, så kan eg i allefall gå god for Agromiljø sin, men eit tips er å bestille den med to hydraulikkmotorar, noko som fordoblar kreftene slik at du kan stå heilt i ro når du kveiler inn slangen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Litt nysgjerrig her.. Nokon som veit om det funkar å pumpe gjødsla til slangespreiar med pumpa på ei tankvogn, enten for å køyre mellom med vogn eller å bruke vogna som stasjoner pumpe? Slangepreiing i open åker, blir ikkje det veldig grisete slangar når ein dreg dei gjennom møk og mold?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...