Jump to content

Advarsel - katalogsvindel fra gul.no


Guest

Recommended Posts

Guest Apple_farmer_1

Firmaet gul.no v/Easy Connect i Sandnes er aktive om dagen med sin telefonkatalog på nett. I vårt bygdeservicefirma ble vi lurt til å tegne en avtale for noen år siden da vår mann oppfattet det som om det var Gule Sider på nett, noe det altså ikke er. Hvis du bruker Alexia.com ser du at gulesider.no er den 14. mest brukte internettsiden i Norge, mens gul.no er ca. på 7000. plass. Vi har blitt oppringt tallrike ganger i høst, og har hver gang avslått alle tilbud i bygdeservicefirmaet vårt, allikevel fikk vi faktura for 3 års oppføring, som automatisk blir videreført for 3 nye år dersom vi ikke sier opp skriftlig innen 30 dager før avtalen går ut! Jeg har selvfølgelig skrevet et skarpt brev hvor jeg forlanger at beløpet blir kreditert og at vår oppføring slettes, hvis så ikke skjer vil vi politianmelde svindelforsøket.

 

Til alt overmål ringte en selger til oss på gården i dag (de har gjort det før også, og fått så hatten passet). Han fikk selvfølgelig klar beskjed om at vi ikke ville ha noe med dem å gjøre. Hvis jeg søker på gul.no på google i min nettleser, kommer \&quot\;svindel\&quot\; opp automatisk som neste ord i søkestrengen, så det er sikkert flere som har hatt problemer med firmaet.

 

Mao, si kategorisk nei, og avslutt samtalen om du blir oppringt fra gul.no er mitt råd.

Link to comment
Share on other sites

Firmaet gul.no v/Easy Connect i Sandnes er aktive om dagen med sin telefonkatalog på nett. I vårt bygdeservicefirma ble vi lurt til å tegne en avtale for noen år siden da vår mann oppfattet det som om det var Gule Sider på nett, noe det altså ikke er. Hvis du bruker Alexia.com ser du at gulesider.no er den 14. mest brukte internettsiden i Norge, mens gul.no er ca. på 7000. plass. Vi har blitt oppringt tallrike ganger i høst, og har hver gang avslått alle tilbud i bygdeservicefirmaet vårt, allikevel fikk vi faktura for 3 års oppføring, som automatisk blir videreført for 3 nye år dersom vi ikke sier opp skriftlig innen 30 dager før avtalen går ut! Jeg har selvfølgelig skrevet et skarpt brev hvor jeg forlanger at beløpet blir kreditert og at vår oppføring slettes, hvis så ikke skjer vil vi politianmelde svindelforsøket.

 

Til alt overmål ringte en selger til oss på gården i dag (de har gjort det før også, og fått så hatten passet). Han fikk selvfølgelig klar beskjed om at vi ikke ville ha noe med dem å gjøre. Hvis jeg søker på gul.no på google i min nettleser, kommer "svindel" opp automatisk som neste ord i søkestrengen, så det er sikkert flere som har hatt problemer med firmaet.

 

Mao, si kategorisk nei, og avslutt samtalen om du blir oppringt fra gul.no er mitt råd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Anonym

Vi har vært utsatt for samme, men har fått bekreftet at de har stemmeverifisert opptak (fra min kollega som benekter noe kjøp). vi har provosert oversendt opptaket, men har fått inkassovarsel på inkassovarsel. Her er mitt siste svar:

 

\&quot\;I det vi viser til vedlagte inkassovarsel som tidligere er avvist, nøyer vi oss med å henvise til vår e-post av 26.06.09, 14.07.09 og 16.07.09, og imøteser etter dette forliksklage. Kravet er omtvistet, jfr tidligere e-postkorrespondanse.

 

Dette er veldig enkelt. Gul fremstår som den reneste parodi på en av flere tjenestetilbydere av katalog og internettbasert informasjonsvirksomheter. Vi har tidligere provosert oversendt den aktuelle lydfilen, men dere har ganske enkelt unnlatt å svare på henvendelser.

 

Til orientering fører vi 0,5 timer medgått tid som, ved eventuell fortsatt uberettiget forfølgelse av kravet, vil bli krevd dekket av dere. Tidsforbruket kommer i tillegg til den tiden som tidligere har medgått med å besvare deres urettmessig fremsendte faktura. Maken til useriøst og bedritent drittselskap har jeg knapt vært borti. Sannsynligvis så driter dere også i å besvare denne e-posten, og det er like greit. Jeg vil i så tilfelle også måtte ta betalt for den tiden det tar å lese tull og tøys

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

gul.no er kjeltringer. Vi også ble \&quot\;truet2\&quot\; med at de hadde opptak av samtalen. Vår advokat ba Tanja Omnes i gul.no om utlevering av dette - og siden har ingen hørt noe.

Ikke bruk tid på dette. Legg på telefonrøret med en gang de ringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Anonym

Svindel juks og fanteri, selv om dem er registrert som firma i Brøyregistret. Vårt lille idrettslag for Funksjonshemmede blev rundlurt av en telefonselger fra noen år siden. vi har tatt opp dette med firma flere ganger om å bli strøket å få refundert vårt innbetalte gebyr. tro det eller ei nå kom det plusslig en ny faktura pålydende 2 985,00

Vi har nå tatt kontakt på nytt ang. oppsigelse av annoemente for å få slutt på dette.

 

Hvor mange føler seg lurt og svindlet, vi prøver nå å få forbrukerråde til å ta saken gjør også henvendelse til TV. hjelper deg

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Skulle vært forbudt detta jævla \&quot\;telefonsalget\&quot\; ein gång for alle.

Skaper kun problem for folk dessa folka dær. Er sikker på at verden har vært eit bædre sted uten!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest jon_inge_eidem_1
jeg vil også oppfordre alle til å ikke ha noe med dette selskapet å gjøre, de er totalt useriøse. Har nemlig vært utsatt for akkurat det samme som flere her, fått faktura på flere 1000kr, ringt å klaget flere ganger uten å ha fått noe gehør for det, også blitt \&quot\;truet\&quot\; med at de har telefonsamtalen på bånd der jeg sier ja til å kjøpe tjenestene deres, noe som jeg aldri har sagt, og som jeg håper at ingen andre gjør heller.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Anonym

Advarsel mot Gul.no.

Har opplevd samme problem som mange andre. Ble kontaktet for flere år side og fikk beskjed om at de hadde tatt opp samtale på bånd. Jeg ha gitt beskjed utallige ganger både pr telefon, brev og e-mail at jeg ikke er interessert i å kjøpe noen tjenester av dem. Alle fakturaer har jeg sendt rekommandert tilbake og har ogå vært i kontakt med forbrukerrådet, økokrim og politianmeldt Gul.no for bedrageri. Det startet for fire år siden, og det har vært stille et par år, men nå har de faktisk startet med å ringe meg og \&quot\;presse meg\&quot\; igjen. Synes det er på tide at myndigheter tar tak i dette problemet som i høyste grad dreier seg om kriminalitet som rammer uskyldige.

Anbefaler alle som har blitt kontaktet av dette firmaet om å ta kontakt med økokrim og politianmelde dem for bedrageri!!

Mvh Trude

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå er de aktive igjen, ihvertfall med å sende ut faktura på 2995 med referanse til inngått avtale desember 2009.

Har ingen erfaring med \&quot\;telefonsalget\&quot\; dere referer til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg mottok at brev for en uke siden der de henviste til hyggelig samtale og bestilling mandagen før.

Samt en regning på 1750 kr.

 

Skal forøvrig nevnes at jeg driver firma alene og mottok ingen telefoner fra gul.no på den mandagen.

 

Jeg finner meg ikke i å bli forsøkt lurt på denne måten og kommer til å politianmelde forholdet i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Som salgsdirektør i Easy Connect har jeg det overordnede ansvaret for alle våre aktiviteter mot det norske markedet, deriblant salgsaktiviteter rettet mot potensielle nye og eksisterende kunder på profilerte oppføringer på Gul.no. Jeg finner det lite konstruktivt å gå inn på alle detaljer i siste uttalelse, men beklager på det sterkeste at De har opplevd våre aktiviteter på en slik måte. Dette er helt klart ikke i tråd med våre verdier eller målsetninger. Mange kjenner Easy Connect som en av norges offisielle nummeropplysningsaktører, som blant annet driver manuell nummeropplysning på nummeret 1890. Tilfredse kunder er for oss som andre bedrifter meget viktig.

Jeg oppfordrer derfor brukere som er misfornøyd eller har hatt negativ opplevelse knyttet til våre markedsaktiviteter til å ta kontakt med undertegnede på e-post sverre.tengesdal@easyconnect.no eller per telefon 51 21 62 04. Det er også viktig for meg å understreke at vi ikke har vært aktive i markedet med nysalg de siste 6 måneder, men at vi tar kontakt med kunder som ikke har betalt for tjenester bestilt hos oss. Jeg vil også presisere at vi lenge har hatt et reservasjonsregister hvor dere som potensielle og gamle kunder kan reservere dere fra å bli kontaktet av våre selgere. Send en e-post til kundeservice@gul.no der dere ber om å bli reservert fra å bli tilbudt en oppføring i gul.no eller andre produkter.

For Easy Connect AS

Sverre Tengesdal

Salgsdirektør

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jeg avsluttet mitt abonnement på dette for 3 år siden - nå har jeg fått krav om inkasso, hvis jeg ikke betaler for en ny runde - jeg går til Politiet med dette hvis inkassokravet kommer
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg kan herved bekrefte at dette høres kjent ut!

Fikk tilbudet for noen år siden, å trodde dette var gule sider. ble da LURT til abonnere på dette. fakturaen ble betalt . etter noen år fikk jeg på ny tlf fra gul.no og fikk tilbud om å få videre abonnement , dette avslo jeg og sa klart i fra at jeg ikke ønsket dette. etter noen uker kom ny faktura,.

Skrev skriftlig oppsigelse, men uten resultat, Har politianmeldt gul.no etter dette har det vært stilt i noen måner , fikk idag ny tlf fra Dem, der dem truet meg med inkasso og sa dem ikke kunne finne min oppsigelse, dermed gikk abonnementet mitt videre!

Tenk å ha så mange misfornøyde kunder , å ikke ha evnen til å ta i mot oppsigelser og tilbakemeldinger.... ja dette kan kun kalles for SVINDEL.no

Link to comment
Share on other sites

Er det normalt at eit firma ringer til ein for å fortelja at dette går til inkasso? Det skal vel være i brevform om slike ting, ikke over tlf. Det jeg kan tolke ut av dette, er useriøst.

Kjeltringer er det desverre blitt for mange av.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har idag fått en opprigning fra gul.no. De hevder at jeg har akseptert et tilbud av deres tjenester i september 2008. De ville minne om at jeg automatisk fikk nye 3 år,da jeg ikke hadde sagt opp avtalen. Jeg ble mildt sagt overrasket og forbannet. Alle opplysningene er feil,og jeg har hverken fått faktura eller mail på klagefrist angående et forhold jeg ikke kjenner til. Jeg ble bedt om og opplyse min E.mail-adresse for og motta faktura. De kunne ikke avslutte kundeforholdet før fakturaen var betalt..

Etter gjennomgang i mine papirer så finnes ingen tidligere innbetaling fra meg til dem på den datoen de refererer til. Dette betegner jeg som alvorlig svindel. Hvordan skal jeg forholde meg til et eventuellt inkassokrav fra dem? Hvilke rettigheter har vi som ufrivillige kunder juridisk?

Link to comment
Share on other sites

Som næringsdrivende har vi få rettigheter. Har selv vært i kontakt med forbrukerrådet ifm feilfakturering etc.. Men fikk til beskjed at de ikke hjalp næringsdrivende. De skiller ikke på et enkeltpersonforetak og Statoil.

Det er nettopp dette som gjør oss så attraktive for svindelforsøk. De fleste ender opp med og måtte betale.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du faktisk mottar inkassovarsel, send et brev tilbake utsteder der du reiser innsigelse mot kravet med forklaringen du har beskrive her. Be de dokumentere at kravet er rettmessig. Skulle utsteder fortsette videre (noe de sannsynligvis ikke vil) må de i en rettsprosess bevisføre at du skylder de penger. I et svarbrevet vil jeg også tatt med at du krever dekket merkostnader du har i videre saksbehandling.
Link to comment
Share on other sites

En advokat sa til meg en gang vi var på kurs angående krav du er uenig i.Hvis du får regning/faktura på et krav du er uenig i avvis kravet skriftelig og umiddelbart uten ubegrunnet opphold.

Dater det.Skriv følgende på fakturaen\&quot\;dette er hverken bestillt eller mottatt,kravet er derfor avvist\&quot\;Underskriv det,ta kopi og returner det om så rekomandert.Hvis firmaet eller personen truer med inkasso eller sender det til inkasso bare sørg for at du har kopien å vise de da ett bestidt krav ikke kan sendes til innkasso ifølge inkassoloven.

Da er det den som har ett krav utestående som skal bevise at det et ingått en avtale om salg av en tjeneste eller vare og da må denne bringe saken inn for ett forliksråd eller i neste innstans retten.

 

Når det gjelder telefonselgere kan du reservere deg med å klikke deg inn på brønnøysundregistrene.Let deg fram til reservasjonsregistret og reserver deg.Noen telefonselgere gir blanke fan i dine reservasjoner men vær kort og presis når du blir oppringt å si \&quot\;jeg har reservert meg mot telefonsalg \&quot\; og legg på røret uten å innlede noen samtale med de.En annen måte jeg har brukt med bra resultat er å legge inn på telefonlista på mobilen TELEFONSELGERE og legg inn følgende tlfnr 37401212, 64004100, 23291700, 55607009, 21513721,Det finnes nok flere telefonselgernr men fordelen når de er lagt inn på telefonliste at du får en advarsel på hvem som ringer og du kan la være å ta telefonen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis en går inn på 1881 og søker opp Easy Connect AS så kan en komme fram til både regnskapstall og ansvarlige styremedlemmer i selskapet. Disse kan en jo plage hvis en føler at firmaet blir for nærgående.........
Link to comment
Share on other sites

Som sjølstendig næringsdrivande kan du ikkje reservere deg mot telefonsalg. Det kan berre privatpersonar. Så eit firma kan ikkje ringe privat til meg om eg har reservert meg, men dei kan ringe meg som firma....
Link to comment
Share on other sites

Guest Svein_Børre_1
Men vis telefonen de ringer til er registret på privat person og ikke på firma,skulle en tro en unngikk dette, men da må ikke tlf nr stå i enhetsregistret.
Link to comment
Share on other sites

Hva med og fakturere selskapene for tiden/hodebryet man har ved en slik sak? Gjøre dem oppmerksomme på at alle henvendelser på firmatlf annses som et kundeforhold og vil bli fakturert deretter?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest callme_1

En advokathustru(og datter av en advokat i tillegg) fortalte meg at man skal ta kravet til politiet med en gang man får et urettmessig krav i posten og på politistasjonen stille seg uforstående til kravet.

Da blir det opp til den andre parten å bevise at de har et rettmessig krav.

I useriøse forhold stopper det der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Selskapet er basert på lureri og svindel, ingen ting annet. Sjefen for selskapet er en stor drittsekk som fortjener å bli nedringt med av alle som liker å snakke dritt i røret:

 

Jobb:

Ove Johan Kvamme

Administrerende direktør

Direkte: 53205302

Mobil: 91365515

ove@easyconnect.no

 

Priat:

Ove Johan Kvamme

913 65 515

55 13 63 92

Fanahammeren 132A

5244 Fana

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...