Gå til innhold

Advarsel - katalogsvindel fra gul.no


Gjest

Anbefalte innlegg

Tar meg friheten til å gi sjefen for salgt, Mr Salgsdirektør Sverre Tengesdal en GRATIS oppføring på denne side:

 

Linkedin

http://www.linkedin.com/pub/sverre-tengesdal/1a/876/467

 

Sale Director at EasyConnect as / CEO at Gul

 

sverre.tengesdal@easyconnect.no

 

Født: 1956 Skattefylke: Rogaland Skattekommune: Eigersund Postnr./sted: 4370 Egersund

 

Adresse: Tengsareidveien 4,

4370 EGERSUND

Telefonnummer 95 46 43 04

Fast 51 49 80 56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil med dette komme med en rettelse.

Personen Sverre Tengesdal i Egersund har INGEN forbindelse med Easyconnect.

Rette data er som følger:

sverre tengesdal

Markeds Direktør : EasyConnect

sverre.tengesdal@easyconnect.no

Tlf: 0047 51216204

 

Det er desverre slik at mange hiver seg på denne type skriverier og lar seg rive med.

Før dere skriver i affekt så MÅ dere ta en sjekk av fakta, uten det så kan dette få konsikvenser for personer som ikke er innvolvert i saken.

Når det er sagt så kunne mange av dere som skriver her også tatt en sjekk med meg eller vår kundeservice FØR dere lar dere rive med og kommenterer, gir råd og veileder personer som trenger det.

 

Sverre Tengesdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym
Ta gjerne kontakt med meg som jobber for Eniro som altså da er gulesider og den gamle telefonkatalogen for evt oppføring og spørre hvordan dere slipper unna userriøse aktører med kontroll spørsmål.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym
Kjenner meg godt igjen i det som andre skriver om Gul.no.På tross av at vi gjentatte ganger har sagt opp dette abonnementet som vi var dum nok til å godta i 2009,så kommer det nå faktura fra dem etter 2-3 års opphold hvor de faktisk truer med å bruke digitalt opptak av avtalen i en eventuell innkassosak.Lurer på hvor lang tid et slik opptak på lovlig vis kan lagres.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Easy Connect AS eier både 1890.no og gul.no (og 1880.no)

Drammen kommune ble forsøkt svindlet av utspekulerte telefonselgere fra 1890.no.

Selgeren kontaktet etatene direkte på telefon og sa hun ringte på vegne av kommunens servicesenter, og skulle oppdatere kontaktinformasjonen i systemet. Selgeren sendte under samtalen en email til den kommuneansatte med de kontaktdataene hun hadde innhentet, opplysninger som hun ba om bekreftelse på i form av klikk på en bekreftknapp i mailen. Det fremkom ingen firmadata, produktinformasjon, salgsinformasjon eller priser i emailen, men den var av det sofistikerte slaget som viste opplysningene som webinnhold. Etter at den kommuneansatte klikket på bekreft-knappen, forandret mailinnholdet seg til en bekreftelse på bestilt opplysningstjeneste på 1890.no.

 

 

På sin klagehenvendelse til 1890s salgssjef fikk kommunen opplyst følgende svar :

 

&quot\;Emne: Re: SV: Henvendelse vedrørende profiloppføring - Drammen Kommune

Bekreftelse for: Xxxxxxxxxxxxxxxx Generelt Bekreftet av: Xxxxxxxxxx

Bekreftet dato: Xxxxxxxxx Bekreftet fra: 81.0.157.136

Avtalen om profiloppføring i internettkatalogen 1890.no er inngått mellom Kunden og Easy Connect AS, og i tråd med produktvalget Kunden har gjort i samtale med Easy Connects salgsrepresentant.

Produkt og pris

Kunde har alene eller i samråd med salgsrepresentant for Opplysningen 1890.no satt opp følgende produktvalg\;

Navn: Xxxxxxxxxx

Postadresse: Xxxxxxxxxx

Besøksadresse: Xxxxxxxxxx

Søkeord: xxxxxxx yyyyyyyy zzzzzzzz

Produkt: Profiloppføring&quot\;

 

 

Bedrageriforsøket anbefales Politianmeldt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Vi er nettopp forsøkt svindlet og lot oss nesten lure. De utga seg for å være i samarbeid med gulesider.no og 1881 og skulle fornye vår avtale. De går gjennom opplysninger henter fra disse sidene og høres dermed fortrolig ut. Da jeg mottar epost fra 1890.no aner jeg ugler i mosen! Forholde blir nå politianmeldt, noe jeg oppfordrer andre i samme situasjon til å gjøre. Få kriminelle som dette bak lås og slå!

Legger ved litt info...http://www.proff.no/selskap/easy-connect-as/nesttun/internettoperat%C3%B8rer/Z0GK6AY7/

Godt og se ett dundrende underskudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Jeg sliter veldig med gul.no om dagen,jeg har forlangt å få kopi av min avtale,men får kopi av avtalevilkår.ingen opplysninger om hvem avtalen gjelder eller hva slags avtale jeg har.hva har jeg rett til I dette tilfellet da,jeg driver en liten fotklinikk på bygda,dette trenger jeg virkelig ikke.svar blir satt stor pris på,gjerne på mail.uansett hvor jeg søker kommer advarslene opp I fleng,så jeg skjønner jo at det er lureri hele driten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei

har hatt problemer med gul .no siden 2007 jeg skjønner ingen ting av det di driver med. gul.no ble startet i januar 2008 i følge brønnøysun registret.

Har dem bukt noen andre navn (yellow,yreg,nictrade)eller er dette firmaer de samarbeider med.

jeg har nå fått brev fra forliksrådet i sandnes

er det noen her som kan hjelpe meg med noen gode råd om hva gjeg burde gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som &quot\;Op&quot\; har jeg fått brev fra forliksrådet i Sandnes. Ble lurt inn i Gul.no sitt nett på samme måte som de fleste her. Og de har plaget meg siden 2006! Det er snart 10 år med denne terroren. Har gjentatte ganger bedt dem om å forevise avtale eller telefonopptak, men det har de aldri gjort. Fikk i fjor beskjed om at de &quot\;sletter opptak etter en stund&quot\;. De har ikke vist noen skriftlig avtale eller epost fra meg, der jeg eventuelt har takket ja eller ok til noen tjenester fra dem.

 

Nå er jeg så lei og oppgitt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Har noen vunnet fram ved å engasjere advokat? Kan jeg motanmelde dem for urimelig forretningsførsel eller noe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt denne rundt til barnehagene / skolene:

 

Firmaet Easy Connect as har to ganger i år tatt kontakt med avdelinger i kommunen for å få bekreftet at opplysninger som står oppført på www.1890.no

 

De opplyser i telefonsamtalen at dette ikke skal koste noe, men at de sender en mail der de ber om bekreftelse på at opplysningene er korrekte. Når de har fått bekreftelse pr mail , SÅ sender de en faktura til kommunen på ca 3.600 kr pluss mva!

 

 

Med dette som bakgrunn så gjelder fra nå av følgende:

Dersom noen blir oppringt av dette firmaet, så svar at du ikke har fullmakt til å håndtere slike henvendelser, og be de ringe til meg. Ikke innlat deg på noen videre diskusjon.

 

Ber om at dere formidler dette videre til deres medarbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fikk en telefon i dag 9/9-15 fra dette firmaet der de påstod at jeg hadde inngått en avtale med dem i 2007. noe jeg benektet. De påstod at de hadde telefonopptak der jeg bekreftet det, den samtalen ville jeg høre men det kunne jeg ikke få. de sa jeg måtte se i mitt regnskap fra 2007

hvor jeg hadde betalt en faktura fra dem og hvor det stod at ved å betale denne bekreftet jeg avtalen. Jeg benektet at jeg hadde inngått noen avtale, da svarte hun at dem nettopp hadde vunnet en lignende sak i Jæren tingrett. Skyldig beløp fra 2007 var på ca.8000,-

men hvis jeg lovte å gå med på en betalingsløsning skulle jeg slippe med 4000,- Hva gjør man, er man fullstendig rettsløs som selvstendig næringsdrivende? føler meg truet men ifølge alle klagene her er jeg visst ikke alene. Noen som har et godt svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

gul.no har kastet seg på bølgen med datingsvindel.  Her er en melding jeg fikk fra svindlerne:

"I am in Trondheim. Do you like me or interested in meeting me?  I am single and ready to mingle. I got your email address from gul.no."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym

Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet og de anbefaler flest mulig til å ta kontakt med dem angående Gul.no. De har hørt om dem og måten de driver på, og er enig at de bør stoppes. Tlf: 23400500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...