Gå til innhold

Kan kommunen bestemme hvor stort redskapshus jeg kan sette opp?


Anbefalte innlegg

Skal starte med sau på 50 mål fulldyrka jord og med utmarksbeite sommer og høst. Dyra skal være på utegang og krever ikke eget fjøs.

Har imidlertid søkt kommunen om å få sette opp et redskapshus på 330m2, men kommunen vil ikke godkjenne tiltaket siden de synest det høres stort ut. Har kommunen hjemmel til å avslå søknaden for at de synes det høres for stort ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forestille meg at 330 kvadrat er for stort. I min kommune skal det sendes forenklet byggemelding/søknad, når det er landbruk, og LNF område. Imidlertid er det noen begrensninger på mønehøyde, det må søkes om dispensasjon om dette overskrides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde møte med de før helgen og de sier bygget er for stort for gården og at jeg må søke dispensasjon, men de kan ikke svare på hva som er stort nok. De lover at jeg får mine 330m2 dersom jeg søker disp, men det føles som en meningsløs og urimelig omvei til målet.

Hvor store redskapshus har folket ellers her i forhold til hvor stor gård dere har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...