Gå til innhold

CLAAS ROLLANT 455/454/UNIWRAP


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest jørn_1

Hej!

 

Noen som vet noe om den nye pressa? ROLLANT 455/454/UNIWRAP

 

Leter på nettet, men finner ikke så mye info eller tester om den. Bare skryte sidene hos Claas...

 

Men det er kanskje ikke så rart, siden den er helt ny..

 

Valget står mellom den elller 300 serien. ca 100000 nkr prisforskjell. Presser ca 2500 ball i året.

 

Orkel er intr, men service er laaaangt unna. Desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

 

Noen som vet noe om den nye pressa? ROLLANT 455/454/UNIWRAP

 

Leter på nettet, men finner ikke så mye info eller tester om den. Bare skryte sidene hos Claas...

 

Men det er kanskje ikke så rart, siden den er helt ny..

 

Valget står mellom den elller 300 serien. ca 100000 nkr prisforskjell. Presser ca 2500 ball i året.

 

Orkel er intr, men service er laaaangt unna. Desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Video:

 

Pdf brosjyre finner du på nettsidene til Claas.com.

Er vel ikke gjort noen tester ennå på denne siden den er ny på markedet. Men hvis du skulle finne noe må du si fra\;-)

 

Har du hørt noe om hva prisen kommer til å bli på 455 Uniwrap? Jeg vet ikke hva 355` en koster nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B.K.F._1

Heisann!!

 

Har byttet inn en 355 mot en 455 som kommer på april-mai... Har store forventninger til 455\'\'\'\'n.. Vurderte sterkt en Fusion2 eller den nye Comprimaen.. Begynte å presse me ei 46\'\'\'\'. Var en av de ti første i landet som kjøpte Uniwrap 250, har siden kjørt både 255, og som sagt 355.. Kan være så ærlig å si at de første claaspressene var ustabile og lagerskifte skjedde jevnt.. Men den siste 355\'\'\'\'n gikk 11500 uten et eneste problem, en stabil og rask presse til alle gressforhold. Men savnet flere kniver(16), som 455\'\'\'\'n har fått(25). Hvis du driver bare med pressing til deg selv og ikke trenger nyeste teknologi holder 355\'\'\'\'n i massevis, en rask allroundpresse som tåler mange baller... Men hvis du leiepresser og er opptatt av presse flest baller pr time er det liten tvil. Det nye detaljene på 455\'\'\'\'n tror jeg vil gjøre den til en kjempehard konkurent til Mchale, som de selv vil måle seg mot...

 

Mvh.B.K.F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjøpte ny claas nå,bytta ut ei 255 uniwrap.

Valgte 355`n,mest pga pris.Nærmere 200000 i prisforskjell.Samt at 455 krever større traktor,ca 200 hester.. Men har stor tru på 455`n,ser lovende ut..Men er stor,tung og effekt krevende.

Blir nok 455 neste gang,da er den vell kvitt evt \&quot\;barnesykdommer\&quot\; også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørn_1

Hei igjen!

 

Forhandleren sier min 150hk på 455 og min 100hk traktor på 355.

Uni: du sier 200hk. hmm, da kan det bli tungt for Valtra`n N-141??

 

200000,- i prisforskjell??

 

440,- for 355

545,- for 455

 

355 har sikkert fungert bra. Men 455 frister veldig. Pga 25 kniver, og lovet bedre holdbarhet. Og effektiviteten. Men er meget usikker. Kan jo være fare for barnesjukdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Jørn: om du presser 2500 baller i året og kan spare over 100 000,- ved å kjøpe den forrige modellen mener jeg du bør gjøre det. 100 000,- er tros alt mye penger! Om du evt skulle øke oppdragsmengden innen 2-3 år og du ser behov for den nye uniwrapen kan du jo alltid bytte ut da.

 

Det står på hjemmesiden til claas at den på 12 sek. Det også vist ved video, men da er ikke nettpålegging med. Tok tiden, uoffesielt på videoen din tracker m/nettpålegging (avhenger selvfølgelig av nettmengde) til kammeret var lukket. Det tok ca 23 sek med min klokke. Det er 10 sek lengre enn McHale på langsom lasting. Orkel HiQ laster på ca 17 sek m/nettpålegging. Syntes claas sto lenge i ro, problemet hadde vært løst om du hadde lukket kammeret mens ballen var i lastegaffelen, slik HiQ gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg tror du kommer til å klare deg fint med Valtraen på 140-150 HK, hvis du kjører normalt og ikke skal prøve å sette ny verdensrekord i antall baller pr. time:-) Jeg har en 255 Uniwrap, den presser jeg fint 30 baller i timen med en 95 HK traktor. (3m slåmaskin).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Har brukt alle mine 150 hester på 255n. Er mye bratt her.Raker 3*3m skårer. Forhandler mente 455 hadde betydlig større effektbehov.

Jeg fikk pris rundt 650 for 455.

Gav 450 for 355. Mulig jeg har fått dårlige pristilbud da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
AT: Det er lov å missforstå :) Tenkte det var det du mente. Man kan spare lastetid om kammeret går ned før lastegaffelen, blir mindre dødtid. Mulig å programere om kanskje. Hvilken diameter har du kjørt med? Regner med ballene er tunge. Er det bare positive erfaringer, regner med det er noe som må rettes på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Johan_Dag_1

Jeg kjørte i gang min nye Uniwrap 455 i dag. Den var helt rå! Det tok ca 70 sekunder mellom hver gang bakluka lukket seg. Jeg brukte 8 lag plast, og 25 kniver. Det var rakt sammen 7,5 meter i streng. Traktoren var en NH 7550 med ca 220 hk. Denne var akkurat sterk nok til å dra pressa på 1000 økonomi. Terrenget var flatt.

 

Denne pressa imponerte meg veldig! Så langt kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jørn_1

Ble ikke 455 på meg men 355. Får den iløpe av disse nærmeste dagene.

 

Hvor mye plast skal jeg bestille????? Hvordan regner man ut dette?

 

Hvor mange baller går på 1500m 1 rull??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan_Ove_1

Tok ibruk ny Claas i fjor. Men er nå iferd med å gi opp alt som har med Claas å gjøre. Har ikkje vært anna enn tull og problemer. Nå sist så var det kniven på nettbindinga som måtte spennes opp manuelt for kvar ball som vart pressa. Er rett å slett drit lei!!!

Claas = trøbbel!!!!!!!!!!!

Må vel bytte i Welger evt Kuhn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Har kjørt 20000 baller med 255 uniwrap,og 2000 baller med min nye 355 uniwrap. Det er veldig lite tull.

Har hatt samme problemet med nettkniven,men det tar ca 1 min å justere på armen som dytter opp kniven.

Skulle du ha problemer anbefaler jeg å ta en telefon til C-F Maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Ove_1

Jada,bakluken blir kjøyrt heilt opp,så kniven blir oppspent at,men etter å ha kjøyrt inn noe gras etter at bakluken er lukket,så høyrer ein at det \&quot\;smell\&quot\; bakpå pressa,og da er det kniven som har \&quot\;glippet\&quot\; av igjen.

Skal prøve justere litt neste gang eg bruker den. Men eg kvir meg rett å slett for å ta detta produktet ibruk igjen,for det betyr trøbbel.

Men pressa lager knallharde baller da:),så det er synn at den ikkje er meir driftsikker. Heile fjorsommer gjekk med til feilsøking pga at den startet nettbindinga på nytt når du har sleppt ut ball,og kjøyrde ned bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest maxxum_1

hei.

Bruker denne tråden i stedet for å lage en ny en, men lurte på om noen har handlet evt fått pris på claas 355 uniwrap denne sesongen?

har muligens kjøper på 255`n så blir rein handel, og da fikk jeg pris på 450.000 og da kommer ruller over pickup i tillegg, ca 10.000,- pluss kamera ,lys evt bredere hjul.

åssen ser den prisen ut? havner fort på 470.000 og orkel havner på 440.000, men haller mest mot claas.

nå er som sagt dette bare et tilbud jeg fikk i farta,ikke finregnet. men noen synspunkter på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Johan_Dag_1

Nå har vi kjørt snart 5000 baller med 455 Uniwrap. Burde snart vært det dobbelte, men det har jo nesten ikke vært gress før nå i år.

 

Denne pressa er ganske enkelt helt rå! Det tar fra ca 40 sekunder per ball og oppover. Dette er ikke tull. Når vi kjørte 255 uniwrap var en god dag rundt 200 rundballer, nå ligger vi mellom 300 og 400 stk pr dag. Kuttingen er veldig god. Ballevekten er gode 900 kg med rundt 30% TS.

 

Pressa har godt nesten uten problemer. Den ene valsen på pakkeren ble kilt mellom sideveggene slik at rotasjonen på ballen stoppet opp. I begynnelsen brukte vi LS, men har gått tilbake på pumping da det ble endel foliebrudd på plasten (mye rykking). Lantmannen skylder på traktoren NH 7550. Jeg har mine tvil, men men. Jeg er kjempefornøyd med pressa. Den trenger etter min mening rundt 200 hk. Det går sikkert greit med mindre traktor men da med mindre trykk på kammer og MPS. Claas har virkelig lagt ei presse som er brukervennlig og solid! Alle detaljene er godt gjennomtenkt. Etter prisen å bedømme så skulle det bare mangle også!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest traktorgeir_1
Vil herved advare alle mot claas 455.Fikk den seint i juni 2011. Hydr,sentral trøbbel på uniwrapen i fjor og havari på lager og brann i år........ hvorfor ligger det 7stk 455 på finn.no ja nettopp no!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Johan_Dag_1

Vi har nå kjørt vår 455 ca 16 000 baller.

Pressa har gått de ca 10 000 siste ballene nesten uten problemer. LS forsterker er nå på plass, og alt virker så godt som feilfritt. Byttet noen kjeder på 15500 baller for å skåne tannhjulene mot slitasje. Jeg har ingen planer om å bytte pressa. Nesten som ny. kan også nevne at kappasiteten er enorm. ingen problem med en ball pr minutt, men som alle vet så er det som regel noe som ødelegger for ett snitt på 60 ball pr time.

Hvert år kommer det gratis oppgradering til nyeste årsmodell.

Vi kan andbefale Claas 455 Uniwrap!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Styr laaaaaaaaaaaaaaaangt unna denne pressa, lagerhavari, lagertapper, hydr.sentral er noe av det som har havarert her hos meg. Elendig service er det også!

 

Jeg hadde en god følelse den dagen jeg kjøpte denne pressa, den ble jo skrytt opp i skyene! Jeg lot meg desverre lure. Problemet nå er jo å få solgt elendigheta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hjelp!!! I dag røyk girkassa på pressa (Class 455) til entreprenøren som skulle presse her hos oss, en bagatell sa sjåføren!! Hmm, ble egentlig utrolig sjokkert av den uttalelsen! De får ikke ny kasse før mandag, og nå sprutregner det.

 

Alt for dårlig spør dere meg.

 

Finnes det noen bedre merker med bedre service der hvor det f.eks finnes girkasse å få tak i på kort varsel. Jeg vurderer sterk å kjøpe meg presse, for meg er delemuligheter og service det viktigste ved et eventuelt kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei! Kjøpte ny 455 uniwrap i våres,kjempefornøyd med kapasitet,og ikke minst ballene. Har bare kjørt 2500 baller så holdbarheten veit jeg ikke enda.. Men jeg sliter også med å få den til å gå med LS,forhandleren min mener det JDn som er problemet. Traktor er sjekket,og er feilfri. Andre med LS erfaring på 455'n?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraValmet_1

Til Uni: Gjør som Johan Dag og skaff deg en LS forsterker. Pressa krever stabilt LS trykk og uten å tråkke noen på tærne så er det ikke alle traktorer som klarer dette.

Bare sett på et manometer på hovedtrykket og et på LS trykket og se forskjellen. Dette skal være så likt som mulig, men jeg har selv målt LS trykket til over 15% lavere enn hovedtrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...