Gårdsdrøm Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Hei. Vi er ett par som har kjøpt en gård for en del år siden og leker med tanken om å starte opp med kyr på utegang. Jeg har funnet masse info på nett, men en ting jeg synes er utydelig er; hvor mye dyrket jord må man ha pr.ku? Vi har noe ferdigdyrket land og noe vi kan dyrke opp selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 Vi sitter med samme drøm her, vi ønsker å drive gård, gjerne med ku og gris. Vi ville gjort det økologisk så da er det nok enda litt vanskligere. Men jeg lurer virkelig på, hvor er det man kjøper en gris/ku? Og for å få barn fra kua regner jeg med du har en/flere okser sammen med de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Rizzi Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 Det er ikke noe i veien med spørre en hvilken som helst gård om å få kjøpe livdyr som det heter. Skal dere ha kuer så spør etter drektige kviger. Kjøper dere en hungris, så kan de fleste veterinærer inseminere så den blir drektig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts