Gå til innhold

Hjelp, plogen klabber


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bruktplog og kjørte noen drag i ettermiddag for å prøve ut. Selv om stålet er blankt klabber det skikkelig, kjører med riktig kroppavstand ved å måle avstand innerhjul delt på 3 samt beiting riktig samt toppstag er ledig (i det avlange hullet) samt plogen går jevnt med bakken målt fremste og bakre kropp. Jorda er veldig feit svart men forholda er gode. Mistenker at mangel av rulleskjær og forploger kan være synderen. Tidligere plog hadde rulleskjær og forploger på alle kropper og klabba ikke under slike forhold.

Gammel plog var en Kverneland 3x14" kropp 3 vendeplog. Nye er en Kverneland EG85 4x12-20" Vario kropp 28.

Håper noen kan bekrefte/avkrefte/komme med innspill 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synd det er så lite aktivitet her. Får svare meg selv - det var rett og slett ikke lagelig jord da jeg startet å pløye. Venta ca. 10 dager til og da gikk det meget bedre. Våren var veldig tidlig her i år og man blir gjerne litt lurt, et par naboer prøvde seg også og det klabba der og. Fikk sådd og tromla 21 april, dagen etter i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...