Gå til innhold

fra kornåker til gras


marte

Anbefalte innlegg

Hei. vi har lånt ut jorda vår fram til nå. han som har lånt den har hatt korn. vi vil ha gras på den nå, til eget dyrehold. et det best at vi pløyer den først? 

nå er den bare trøsket. 

vi har ikke utstyr selv så da må vi leie inn til pløying og såing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ser jeg har skrevet innlegget litt rart. 

Har skjønt at vi må leie inn hjelp for å få til gress av denne åkeren. (pløying og såing) 

vi skal ha alpakka. men spørsmålet er om det lønner seg å gjøre alt dette før vi setter opp gjerde?

vår åker er bare en bit av en større åker. uten grenser i dag. vi skal måle opp og sette merker i sammen med han som låner den når snøen er borte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du kan eventuelt få noen til å frese og så i en omgang, det gjorde jeg på noe leiejord her i vår. Det skal tas 1 slått og deretter beites resten av sesongen, jeg måtte erstatte en gammel grasmark som ikke hadde vært fornyet på rundt 20år. Vet ikke hva status er på marka hos deg med tanke på ugress, men hvis det ikke er snakk om maksimale avlinger ville jeg kanskje bare sett an med sprøyting til etter spiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...