Gå til innhold

Kontroll på tilt på frontlaster


blim

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en eldre traktor med frontlaster med parallellstag, som skal brukes med skuff og pallegaffel. Har brøytet litt med skuffen i vinter men opplever at det ikke er så enkelt å holde styr på vinkelen på skuffen, og jeg må jevnlig løfte denne til over panserhøyde for å sjekke vinkelen på den. 

Hvilke løsninger finnes det for å enkelt kunne få oversikt over vinkel på skuffen? Nyere traktorer har vel elektronikk som tar seg av saken, men antar det finnes gode mekaniske løsninger for dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mener at både AK Maskiner og Eiksenter har enkle universalløsninger som kan ettermonteres, ordnet det for en nabo for noen år siden, men husker ikke nå hvor jeg fikk tak i det. Den består av en stang som monteres langs den ene sylinderen som tilter skuffa, på den jeg kjøpte var det en gul markering som kunne flyttes dersom man måtte endre det for ulik redskap i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...