Gå til innhold

Førstegangstraktor - Hvor mye power trenger man?


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal kjøpe min første traktor. Tenkte i hovedsak å leie meg ut året rundt, i anlegg, landbruk og brøyt. 

Er derfor på utkikk etter en solid allrounder med laster og fronthydraulik til maks 600k. Helst mindre. 

hvor mye hk er det lurt å legge seg på? Vil en 100-hester klare å trekke tung dumperhenger eller bør man kjøpe 150 og oppover?

Noe man bør se spesielt etter ved kjøp av brukt traktor? Unngå traktorer som er brukt til spesielt arbeid?

Hva er lite og mye timer? 
 

Mange dumme spørsmål her nå, men det er for å få mer kunnskap! 
 

setter pris på svar 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kan prøve å svare på noe, men sånn generelt så bør dem som skal kjøpe traktor være såpass interessert i det, at de vet dette selv. Men her skal jeg prøve å svare på de enkleste forhold: Timer. For en traktor som skal kunne kjøres 7-8 timer hver dag, så bør maks timer være 5 000. Over det så har du en traktor som fort kan havne på verksted. For dumperhenger så er det vel ingen grense på HK. Mer = best.

Er du ikkerøker så se etter en som har ubrukt askebeger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...