Gå til innhold

JD 644 - 744


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer å komme med om disse? Blir ballene harde å fine? Posetive og negative sider i forhold til orkel, McHale, lely osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1
Er det noen som har erfaringer å komme med om disse? Blir ballene harde å fine? Posetive og negative sider i forhold til orkel, McHale, lely osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dueland_1

Hei. kjøpte 644 pr ny i år. Synest ballane blir voldsomt fine, heilt rette i kantane og harde ballar. Det som er voldsomt negatvit med 644 vertfall i forhold til bioen eg hadde i fjor, er at picupen er heilt elendig! eg har nå presst 360 ballar med den etter eg kjøpte den (1 slåtten er jo nettop komt i gang og det regner jo stort set heile tida)

 

Kort sagt veldigt fine harde ballar, men har ein elendig picup.

 

Det var eit ombyggingsett til 2011 mod på denna pressa kor picupen blei trekt lenger frem, veit ikke korleis picupen var før dette ble gjort men nå føles det som om graset stopper opp mellom picup og innmaterer fordi det er for stort mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1
Har også bio fra før. Er dette nå når gresset er bløtt eller er det likt når det er tørre forhold? Har det ført til noen problemer eller går det bare seinere?? Er jo vant med bio å den har jo ein god pickup. Kjørte paralellt med ei McHale i fjor under ekstremt våte forhold, da hadde McHalen også store problemer med pickupen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvorfor presse under ekstremt våte forhold?

 

Har hatt både JD 578 og bio og pickuppen til bio`en er i ein klasse for seg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dueland_1

Det har ikke vært våtere gras når det har vært ptoblematisk. Eg kan være hos ein bonde og på den eine teigen kan eg kjøre så fort eg vill og pickuppen spiser graset som smelta smør, men når eg forflytter meg til en anne teig så kan det hende det tetter seg før eg har klart og kjøre 10 m. kjører under greie forhold i 6-8 km, merket at hvis eg gikk helt ned til 2-3 km så blei det bedre men de konne allikevell tette seg.

 

f.eks bakker som blei frest i fjor og slått på 2 slåtten i fjor er fine mot pickuppen.

 

Det gir problemer det hjelper ikke å kjøre seinere du m¨å ut og renske picupen og det sitter som faen. tar evigheter.

 

Hvis eg på ein eller aen måte får løyst problemet med picupen så blir det ei kanon presse, men bioen har 10 ganger så god picup!

 

Må legge til att mye av grunen til att eg kjøpte JD presse var servicen du får hos felleskjøpet. Derfor så trur eg at dei skal klare og få ordnet/bedret picupen. Men utroligt frustrerende når du holder på og det er slik som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...