Jump to content

Traktor til brøyting pluss div småting

vaktmester1

Recommended Posts

Heisann!

Jeg brøyter for 3 barnehager med ATV med rammy fres(ubrukelig drit) for øyeblikket men sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg en traktor istedet.
ATV er rett og slett ikke bygd for brøyting og vinsjen er allerede byttet 1 gang på garantien.
Jeg brøyter innenfor porten i barnehagene (relativt store områder) og ikke utenfor
ATV`en kommer til så og si overalt utenom verandaer/plattinger der må jeg bruke vanlig snøfres.

2 av barnehagene ligger forholdsvis nærme hverandre og det er 40 sone mellom de mens den tredje type 5-10 min med bil.
Jeg har aldri prøvd traktor men er dritlei av å sloss med utstyret for å få jobben gjort.

Trenger litt tips til traktor, gjerne en eldre modell, regner med jeg burde ha 4wd og helst en som gjør kanskje 40km/t ? eller er det mye å be om for en gammel modell ?

Jeg trenger:
Frontlaster med skuffe og en snøfres bak foreløpig, etterhvert kunne jeg tenkt meg noe til å sope opp all den grusen som blir strødd i løpet av vinteren. 

Budsjett kanskje rundt 100k ?

Edited by vaktmester1