Gå til innhold

Støvler med god demping


Geir Halvor Kleiva

Anbefalte innlegg

Hei! Ønskjer å høyre om nokon har gjort seg nokre erfaringar når det kjem til fjøsstøvlar med ekstra god demping. Eg har plantar fascitt som gjer at eg tåler dårlie å gå på mykje hardt underlag, spesielt når skoa/støvlane har dårlig demping. I ein samdriftfjøs så er ein på beina store delar av dagen og må gå med støvlar stor sett heile tida fordi ein er inn og ut av bingane og fellesarealet. Dei generelle fjøsstøvlane er ikkje lagd for å kunne ta vare på helsa til ikkje berre føtne, men kne og rygg også til dei som går opp mot 20 000 skritt i løpet av ein arbeidsdag. Så no er eg litt desperat etter eit fottøy som kan gjere det meir levelig å vere i fjøsen. Eg har nylig tatt over garden og finn eg ikkje ei løysing på det her problemet, ser eg litt svart på framtida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekken & Strøm har dunlop-støvler . De er etter min mening best. Særlig de som koster fra 1000kr og oppover . Kan suppleres med skikkelige dempesåler . Logg inn med Tine eller Nortura -bruker så får du muligens bedre pris .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har samme faenskapen i en hæl. Har vært bra i flere år nå, men har plagdes hele dette året. Punkt nr. en er støtdempende såler i alle arbeidssko og støvler . Ingen støvler av vanlige merker er beregna for føtter og rygg- merkelig nok........ De dyre sålene på sportsforretningene er litt bedre enn Bekken og Strøm sine synes jeg. Har prøvd oppbygde såler også, men det resulterte i støtdempende såler på toppen av de for å få gjort fjøset den dagen. Har du prøvd "banker " hos fysioterapaut? Trykkluftmeisel i mindre format. Det er det som hjelper her iallefall. Blir bedre for hver gang, men må visst ha noen runder til. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er det nok ekstrasåler som gjelder, og da såler som passer din fot. Det er ingen sko/støvelprodusent som selger med de beste sålene på kjøpet, ekstra såler er mersalg for dem. Før jeg satset som heltidsgårdbruker jobbet jeg i en jaktbutikk som solgte støvler fra Avignon, dette er neoprenstøvler av samme type som Muckboot, men min erfaring er at kvaliteten er mye bedre, de tåler mer bruk og er bedre på foten. Avignon har også meget gode såler, "air flow" opp til 4.5-5mm tykkelse med luftdemping. På veilpris ender du opp på ca 1500 for støvlene (selges billigere på nett) og 400 for sålene, men om du handler disse på rett nettbutikk er du fortsatt under prisen for muckboot uten såle på bl.a FK. Uansett type støvler er det en helt annen verden å bruke støvler med skikkelige innleggssåler. Jeg har et sett som jeg flytter mellom fjøsstøvlene og jaktstøvlene, men sliter med å få de til å sitte i treskoa. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...