Gå til innhold

lagerskifte jd 575 presse


Gjest

Anbefalte innlegg

Har nok fått noe slark på den innerste av de to nederste rullene i pressa. er det mye arbeid å skifte lager selv? og kjenner jeg Felleskjøpet rett skal de sikkert ha godt betalt for nye lager... :) Takknemlig for tips og råd...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har nok fått noe slark på den innerste av de to nederste rullene i pressa. er det mye arbeid å skifte lager selv? og kjenner jeg Felleskjøpet rett skal de sikkert ha godt betalt for nye lager... :) Takknemlig for tips og råd...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Det er ikke så mye arbeid når du finner ut hvordan tannhjulet skal løsnes fra rullen.Har bare skiftet på Claas og Welger så jeg vet ikke hvordan det er på JD.

Når det gjelder lager finnes det jo mange leverandører av det rundt omkring.I Trøndelag er det stort sett Abra og N.A.Eie som råder.Det er bare og oppgi numrene som er stemplet inn på ytterringen på det gamle.Om dette er slitt vekk må du oppgi indre og ytre diameter,bredde og om det er tette eller smørbarelager.

Vet att Abra har over en million forskjelige lager i sortemanget sitt så det skal vel godt gjøres om de ikke har det du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei. Et nytt lager koster 456kr har selv brukt skf lager og tatt ut tetteringen på dei har funket helt fint de. Regner med at det er lageret på høyre side som er gått. Har aldri ryket noen på venstreside da jeg hadde 575 og den gjekk 12000 bunter. Det stærste problemet er og få løst muttera på drevet. Da trener du en kraftig muttertrekker. Da er det bare og ta av drev og løset lagerhuset på venstre side er 3 hull på juset du kan skru inn bolter får og presse det av. på høre side er det bare 2 skruer så er det bare og ta ut rullen og skifte lageret kann vere lurt og skifte tettningene om dei er slitte og når du først har den ute.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...