Gå til innhold

Stengelknekker/crimper


Gjest

Anbefalte innlegg

Driver med tørrhøy. Slår vanligvis graset med slåmaskin med crimper men fikk havari i år og måtte låne en maskin uten crimper til ca halvdelen av arealet. Vender graset 2 ganger til dagen i 3-4 dager. Jeg kunne overhode ikke merke noen forskjell på det graset som var slått med og uten crimper og lurer derfor på om det i det hele tatt har noen hensikt til tørrhøy. Går mye lettere særlig i fuktig gress uten crimper så vurderer å demontere den. Noen meninger??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timotei_1
Driver med tørrhøy. Slår vanligvis graset med slåmaskin med crimper men fikk havari i år og måtte låne en maskin uten crimper til ca halvdelen av arealet. Vender graset 2 ganger til dagen i 3-4 dager. Jeg kunne overhode ikke merke noen forskjell på det graset som var slått med og uten crimper og lurer derfor på om det i det hele tatt har noen hensikt til tørrhøy. Går mye lettere særlig i fuktig gress uten crimper så vurderer å demontere den. Noen meninger??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

er nok noe i det du sier... får oss som slår ene dagen får så å presse dagen etter en crimper et \&quot\;must\&quot\;.

får å si det enkelt, i ditt tilfelle som kjører med sprederive et par ganger gjør den nesten samme jobben som crimpern.

jeg slo hos en kar som hadde slått halve jordet selv med en 1.6m rotorslåmakin, før han kjørte i stykker, så jeg slo andre halvparten 3-4 timer seinere med taarupen med crimper. neste dag vi skulle rake får så å presse så så vi veldig stor forskjell på hvor tørt graset var.får crimpern skal lage mange knekk på stengelen får å få tørket ut vannet.

 

men sant som du sier så til tørrhøy er det kansje hipp som happ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...