Gå til innhold

claas 250rc


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en claas 250rc 2000 modell. den har gått ca 10000 baller. Men før jeg kjøper så lurer jeg på om dere har noen erfaringer med denne pressen ( både negative og positive). Takker for Svar:-).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en claas 250rc 2000 modell. den har gått ca 10000 baller. Men før jeg kjøper så lurer jeg på om dere har noen erfaringer med denne pressen ( både negative og positive). Takker for Svar:-).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Sats heller på ei Claas 255 presse. Helst 2004 eller nyere. Det er gjort en god del oppgraderinger fra 2004.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei pressa er grei den, du bør ta av alle kjeder og rulle på alle valser for å sjekke lager før du skal starte ei hel onn.

 

med riktig stell og vedlikehold har du presse i mange år.

 

Sjekk særlig det unike MPS segmentet som gir knallharde baller fra starten av. Det har stor belastning, sjekk også historikken.

 

Det gode med Claas er en unik rask deleleveranse, og gode delekataloger.

 

Riktig som tracker skriver det har blitt endringer mer eller mindre for hver sesong så nyere presse er bedre enn eldre, men de eldre er også svært god i forhold til andre merker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vurderar og kjøp av Claas 255rc. Er det nokon som veit vekta på desse pressene? Har no ei claas 46 rc, men er lei lagerskift, svake valsar og tilklabbing med vått gras i mange smutthol. Korleis er 250 serien på desse eigenskapane?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest andreas_1
Vekta på 250/255 rc er vel litt under 3tonn... Har selv ei 250 rc 1999 modell, hatt denne en sesong nå å pressa en plass mellom 600 å 700 ball. Fungert feilfritt så langt, også i regn. Største forskjellen på 250 og 255 er vist rotorhastigheten og plassering av akslingen. Dette med akslingen har nok ikke så mye å si på singelpresse. 14500 er sansynligvis ikke noe problem, kommer litt an på hvor mye du har tenkt å bruke pressa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Hvis den er godt tatt vare på skal du ha presse i noen år ennå, men vil kanskje anbefale noe litt nyere hvis du skal drive med leiekjøring. Greit å ha noe du kan stole på når du presser såpass mye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...