Gå til innhold

Valg Av Slåmaskin!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei!

 

Skal kjøpe ny slåmaskin. har hatt claas 3000 i 4 år nå.

 

Hvilke slåmaskin er å annbefale?

 

Er belte bak på slå maskinen noe å annbefale?

 

Pris?

 

Slåmaskinen skal vere 3Meter brei..

 

Takk får svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skal kjøpe ny slåmaskin. har hatt claas 3000 i 4 år nå.

 

Hvilke slåmaskin er å annbefale?

 

Er belte bak på slå maskinen noe å annbefale?

 

Pris?

 

Slåmaskinen skal vere 3Meter brei..

 

Takk får svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Har kjørt en slått med ny frontmontert Pöttinger-maskin i år, og den har imponert noe voldsomt. Ingen grunn til å tro at de slepemonterte er noe særlig dårligere heller. Enkle i oppbygningen, sevicevennlige og slår utrolig pent. Prismessig var i alle fall de fleste merker ganske jevne når vi sjekka før vi handla.

 

Belte kan være et alternativ der avlinga er liten, men blir det noe særlige mengder ville jeg heller satsa på ei rive og en ekstra arbeidsoperasjon, på grunn av at strengene blir veldig store - og dermed veldig dårlig tørk nede i strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Pøttinger er kanskje en bra maskin. Jeg har to slåmaskiner og ei rive. Jeg har hatt mye småproblemer med disse. Alt fra PTO akslinger, hjulagere til gearkasser som knekker i feste. Når det gjelder garanti på Pøttinger utstyr så er de etter min mening dårlige. Lang ventetid på noen deler, vanskelig og ha med å gjøre når det gjelder garantier. Har intrykk av at hver eneste reklamasjon skal avgjøres av fabrikken i østerike. Hold deg til Claas slåmaskin. Da får du i hvertfall dekket det som måtte gå galt i garantitiden. Neste gang blir det claas slåmaskiner hos meg igjen. Til slutt må jeg si at jeg ikke har noe vondt å si om forhandlerene. De gjør nok så godt de kan, men derifra og oppover i systemet er det ikke særlig velvilje og få!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Ole11: Er du ikke fornøyd med Claas slåmaskinen?

 

Har selv en 1 år gammel Pöttinger slepemaskin. Maskinen er jeg meget godt fornøyd med, slår fint og fungerer bra. Når det kommer til service og garantier så har jeg hatt samme problemene som deg Johan Dag. Hadde en episode med maskinen når den var ny,(før den ble tatt i bruk) noe som var en opplagt reklamasjonssak. Som du sier så virker det som om hver reklamasjon skal avgjøres på fabrikken, noe som fører til unødvendig lang ventetid. Selv ventet jeg 11 mnd. før jeg fikk min maskin i orden! Jeg var så lei på slutten at jeg vurderte å bytte den inn i en ny Claas til årets sesong. Kommer nok til å bytte den uansett etter neste sesong, før jeg begynner å få feil. Blir ikke Pöttinger igjen før de får orden på servicen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kan anbefale Claas igjen. Meget god maskin, slår fint og servisen fungerer fint, godt forhandlerapperat. Ny pris er vel ca 150-160 tusen for en 3m slep.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
Har en Kuhn 303 slep maskin, den har fungert veldig greitt. Driver endel med leiekjøring så den har vært gjennom endel steinrøyser å styr men den holder enda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

 

Er fornøyd med claas slåmaskinen, men har ikke kjørt noe annet en claas, så bare lurer på om det er andre som har erfaring fra andre merker i forhold til claas.

 

Savner breispreing på claasen.

 

noen andre som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Har kjørt kverneland slåmaskin i mange år og aldri hatt noen reprasjon på den, ville valgt det igjen om jeg skulle kjøpt ny nå

Hørte det var den slåmaskinen som imponerte mest på grasdemoen på jæren i sommer.

Claas er jo og kjent for å være et av de bedre merkene så er du fornøyd så kan du jo like godt fortsette å kjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camaro_1

Hei.

Jeg kjører Fella frontmontert slåmaskin uten stengelbehandler og med Fella stengelbehandler bak. Kan velge vanlig streng eller breispredning. Fungerer fint. Ideel vektfordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest JD_Tracker_1
Kjører min andre claas maskin. Begge 2 har fungert veldi bra. hadde et lagertettnings havari på girkassen bak i fjord høst pga mye jord( vånd). Ble mye bedre med hurti kniv skift mot all den skruinga. Minus med att den har bare 1000. vis man har traktor med bare 540 da. Maskina sprer jo bredt nok om du slår ut vingene?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foreslår du skal se på en john deere 530/730 (v.montert/sentermontert drag) dette er solide gode maskiner, har ikke opplevd kuder som klager på disse maskinene i tillegg får du hydraulisk stubbhøyderegulering, og det er det ikke mange andre som kan levere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 5 uker senere...
Gjest Anonym

Godt å høyra at dere er fornøygde med claas slåmaskin , har nett kjøpt meg ei brukt 3000 med band.

Har hørt ha det kan vera litt problemer med belte, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1
Jeg har kjørt JF helt til i fjor, da kjøpte jeg meg en Elho 3,2 meter slep. Det er en meget god maskin, som er lett å dra pga. lav vekt går veldig stabilt på ugjevnt underlag pga. \&quot\;hydro balansen\&quot\; har en stengel knekker som gir hurtig fortørking.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har kjørt JF GMS 2800 i mange år, og den er lett og grei å kjøre med, men alt for svakt bygget. I fjor skrudde jeg mer en jeg slo, så til årets sesong er det kommet Pöttinger novacat 346 frontmaskin til gards. Ser det har vært skrevet en del om reklamasjon på Pöttinger her tidligere, men nå er det jo A-K som er forhandler, så da regner jeg med at det blir enklere. Ellers snakket jeg med flere som har Pöttinger front før jeg kjøpte, og den fikk bare lovord. Gleder meg i allefall til å ta den i bruk...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vi kjøpte Krone 2800 mens Orkel Direkte hadde salget. Har svært berglendt mark (hauger) og hadde hatt store problem med rotormaskiner. Denne går som ei rype over alt og uten problem.

Har ikke erfaring med andre slepemaskiner, men ei ny-investering hadde nok blitt meir et spørsmål om nærhet til forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massef_1
hei, har nå ettermontert pakker på min orkel gp1260, d gjorde at pressa ble mye breiere,(ca 3mtr). den slåmaskina jeg har er en kuhn fc243(2,4mtr), tenkte nå å kjøpe ny, helt over 3mtr, noen forslag?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...