Gå til innhold

Minirundballepresse


Rune

Anbefalte innlegg

Det er etterspørsel etter minirundballer her i området. Det er i første rekke Reineiere som ønsker å kjøpe disse da de kan fraktes inn på fjellet med snøscooter/ATV. Kan vel også bli noe salg til hesteeiere.

Men har ingen erfaring med slike presser og slikt opplegg.

Ser at det finnes kombipresser også med miniballer.

Det er vel også mulig å bruke variabelpresse fra f.eks JD, men da må en vel kjøpe nytt for at det skal fungere noenlunde på gras? Reineierne ønsker mest 2 slåttballer og her i området er det stor fare for kort gras og våte forhold i andreslåtten.

En slik minirundballepresse, hvilke krav har de til streng? Vil det fungere å presse etter en 3,20 slåmaskin?

hvilke krav stiller en slik presse til traktor? Det er vel ikke gunstig å kjøre den på for stor traktor, vil isåfall en Valmet 405 bli for stor eller vil det fungere?

Ønsker meg primært en kombiløsning, og det får en vel ikke på variabelkammerpresser så da må en vel gå for en minipresse?

 

Er det noen der ute som har erfaring med slikt bruk og kan gi noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har ingen erfaring med minipresser,men vil bare opplyse om att du får variabelkombipresser både fra Kuhn/Vicon og Krone.Muligens flere merker også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Når det gjelder kombi minirundballepresser så er det vel ikke så mange merker ein kan velge mellom. Ein må nesten ringe litt rundt til dei forskjellige forhandlerene og høre med dei. Fann denne linken:

 

 

Denne kombi minipressa er eit kjent merke. Agronic. Det er dette merket som leverer pakkeenheten til orkel. Kanskje dei veit noe meir om denne pressa.

 

Når det gjelder streng til ei slik minipresse ,så blir ein streng på 3,20 altfor stor. Ein må hugse på at pickuppen er ganske smal og blir det for mye gras i strengen så vil jeg tro att pickuppen vil tette seg.

Jeg er ingen ekspert på minipresser, men alt henger vel i hop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...