Gå til innhold

Orkel Hi Q


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Endelig skikkelig garantiordning, og enda bedre, det er Norsk! Jeg personlig har nå kjørt presser siden 1982, og kan vel med det si meg erfaren! Jeg presser ca 8-9000 baller pr år, og har kjørt og eid alle kjente merker.

 

En ting er sikkert, og det er at Orkel tester ALT utstyret sitt her i Norge, og kan med det si seg sikker på at utstyret testes under de riktige forhold.

 

Den siste pressa jeg eide nå sist ble testet ut i Australia!! Den var grønn! Jeg har aldri hatt mere trøbbel i hele min karriere! Jeg har vært i tett dialog med produktets ansvarlige, og jeg har vært svært missfornøyd med pressens testprogram fordi den ikke testes under SVÆRT krevende forhold, slik som Orkel gjør!

 

Gratulerer ORKEL, det tyder på at dere har et skikkelig produkt.

 

Jeg har nå bestilt meg ny Orkelpresse etter at jeg fikk testet pressa skikkelig nå i sommer som var. Min erfaring med den nye 2011 modellen er svært positiv. Da spesielt med tanke på hydr. systemet, bredplasten og ikke minst lagrene. De er rett og slett bunnsolide.

 

Foranalyser som er utført viser også at baller med bredplast er av en bedre kvalitet. Dette fordi at rundene med bredplast gjør at det ikke er noen \&quot\;svakheter\&quot\; i plasten som gjør at plasten\&quot\;puster\&quot\;

 

Det at pressa går tungt er bare tull!! Orkelpressa er godt under 5 tonn, og det kompanserer det lille som pressa går tyngre. Det er bakkene som er utfordringa uansett. De som ikke har traktor som drar ei Orkelpresse, har ikkenoe i bransjen å gjøre. Det kan jeg skrive under på.

 

Den tyngste pressa jeg testet i sommer var nøyaktig 6270 kg. (tom) Den er direkte uaktuell for meg, da spesielt med tanke på tyngden. Kan nevnes at jeg kjører en traktor på 180 hk, det kjører vel de fleste som presser seriøst i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skikkelig garantiordning, og enda bedre, det er Norsk! Jeg personlig har nå kjørt presser siden 1982, og kan vel med det si meg erfaren! Jeg presser ca 8-9000 baller pr år, og har kjørt og eid alle kjente merker.

 

En ting er sikkert, og det er at Orkel tester ALT utstyret sitt her i Norge, og kan med det si seg sikker på at utstyret testes under de riktige forhold.

 

Den siste pressa jeg eide nå sist ble testet ut i Australia!! Den var grønn! Jeg har aldri hatt mere trøbbel i hele min karriere! Jeg har vært i tett dialog med produktets ansvarlige, og jeg har vært svært missfornøyd med pressens testprogram fordi den ikke testes under SVÆRT krevende forhold, slik som Orkel gjør!

 

Gratulerer ORKEL, det tyder på at dere har et skikkelig produkt.

 

Jeg har nå bestilt meg ny Orkelpresse etter at jeg fikk testet pressa skikkelig nå i sommer som var. Min erfaring med den nye 2011 modellen er svært positiv. Da spesielt med tanke på hydr. systemet, bredplasten og ikke minst lagrene. De er rett og slett bunnsolide.

 

Foranalyser som er utført viser også at baller med bredplast er av en bedre kvalitet. Dette fordi at rundene med bredplast gjør at det ikke er noen "svakheter" i plasten som gjør at plasten"puster"

 

Det at pressa går tungt er bare tull!! Orkelpressa er godt under 5 tonn, og det kompanserer det lille som pressa går tyngre. Det er bakkene som er utfordringa uansett. De som ikke har traktor som drar ei Orkelpresse, har ikkenoe i bransjen å gjøre. Det kan jeg skrive under på.

 

Den tyngste pressa jeg testet i sommer var nøyaktig 6270 kg. (tom) Den er direkte uaktuell for meg, da spesielt med tanke på tyngden. Kan nevnes at jeg kjører en traktor på 180 hk, det kjører vel de fleste som presser seriøst i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hjelper lite med 2 års garanti når de alikevell fakturerer til kunde og skylder på 3. part. Vi fikk totalt faktura på ca 100 000 sommeren 2010 selv om vi hadde \&quot\;garanti\&quot\; på pressa. Aldri mer Orkel presse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er vel helt andre omstendigheter inn i bilde her! Hvis en har fin dialog med et firma som leverer en vare, så pleier alt å ordne seg. Det gjelder alle maskinleverandører.

 

Min erfaring tilsier at en må være litt ydmyk, og det gjelder begge veier, da ordner alt seg.

 

Jeg har vært kunde hos Orkel i mange år, både igjennom AK, og direkte med Orkel. Jeg har bare positiv erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til 7400:

 

Hvis du har hatt 2 stk HiQ, så er jeg meget spent på serieprod.nr på maskinene dine? Hvilke nr har du på dem?

 

Regner med at jeg ikke får dem, jeg er lei av useriøse drittunger som nesten ikke klarer å skrive riktig!!

 

PS: det er en smal sak å spore hvem du ev. er!! Du legger alltid igjen spor vet du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_Halvor_1

Kjører selv Orkel HiQ, og er jevnt over godt fornøyd. Kjørte tidligere Orkel 1260 Agronic, og var godt fornøyd med den også.

 

Tviler sterkt på om du har rukket å eie to HiQ-presser... \;P Useriøst, mister!

 

Jeg har hatt noe tull med bredplastkassa, men det har Orkel ordna opp i, og vi har hele veien hatt en god dialog når det har vært noe. Synes Orkel er er firma som jobber aktivt og innovativt for å utvikle nye og spennende produkter, og de leverer bra varer. Kan noen fortelle hvilket annet rundballepressemerke du kan kjøre, hvor du når det er noe tull får prate med konstruktøren bak pressa på telefon, på norsk, en søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1
Etter å ha hatt/har diverse Orkel produkter, så kan jeg hvertfall si en ting om Orkel. Service kan de. Uansett om det var fylltømmer eller rundballe presse som var saken, så fikk vi hjelp selv om det var utenom arbeidstid. Har vært/er godt fornøyd med produktene fra dem. Så at de utvider garantien til 2 år er bare positivt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

til Per O S ellers har du det bra?? skal egentli tru hvem av oss to såm er drittunge?? såm blir useriøs bare for at jeg skriver at jeg etter to HIQ ikke orker mere driftstans og ikke hjelp og få når man trenger det i en travel og kort sesong...

 

har hatt en 09mod og en 10mod

og sia dere er så jævla tøff i kjeften kan dere få tlf nr mitt såkan dere få være tøff??

 

hmm useriøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

7400: Måten du svarer på er ganske så useriøs, jeg tviler ikke på at du har har hatt to HiQ\'\'\'\'er hvis du bare oppgir serienummer. Rettskrivningen din er dessuten ganske så dårlig. Flesteparten som har gjennomført ungdommskolen vet da at det det skal være stor forbokstav i starten av en setning. Jeg mener ikke at dette skal være et forum for Norsk språkråd, men at man kan skrive på en nogenlunde høvelig måte.

 

Legg ut tlf nummere ditt da , sånn at vi kan høre hvor tøff du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg venter også meget spent på tlf nr og serienr på pressene til Mr.7400!!

 

Hvis du ikke tørr å komme med ditt tlf nr, kan du jo bare komme med serienr til pressene du hadde!! Da kan jo ledelsen hos Orkel ta tak i saken. Hvor i landet kommer du ifra forresten?

 

Mr 7400. Tror du bør prøve å være litt mere seriøs, et forum med personer som deg har en særdeles ødeleggende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Da skal jeg se til at saken blir tatt hånd om på best mulig måte i morgen. Følg med så skal jeg komme med tilbakemelding!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Jammen hadde han to chassisnummer på rappen der gitt. Slutt å grin fordi folk ikke skriver like korrekt som deg sjøl. Poenget med et forum må vel være å utveksle erfaringer, ikke å slenge drit til hverandre. Tøffe i kjeften er det mer enn én som har rukket å være her, såvidt jeg ser. Skjerpings?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

At Orkel kommer med 2 års garanti er nok et stikk i deres retning. Har jo vært en del varriable rykter på HiQ pressa. Men nå virker det som de har fått orden på problemene, siden de går ut med 2 års garanti.

 

Men det å angripe 7400 som dere gjør, er jo mer latterlig av dere enn det han skriver spør du meg. At folk ikke kan like mye rettskriving kan ha med utdannelse og div språkvansker å gjøre. Detter er noe vi må akseptere, fordi de har også nyttige erfaringer å kommer med som alle oss andre.

 

Så kan jeg opplyse om jeg hadde 2 stk HiQ på en sesong og deretter en McHale. Så at det ikke går, er nok bare tull. Håper de som kjøper HiQ blir fornøyde med sitt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg som privatperson kjenner litt til denne saken som 7400 beskriver. (har gravd litt) Det er riktig som 7400 skriver at han hadde en 09-mod HiQ, men at han eier eller har eid 2 presser samtidig er feil.

 

Det er riktig at han har hatt noe feil på -09 modellen, det kan jo forekomme. Det som da skjedde var at Orkel hentet inn igjen -09 modellen, og leverte så en ubrukt -10 modell til 7400. Jeg kjenner ikke detaljer i saken, men -10 modellen har ikke 7400 kjørt, så at han kan uttale seg på vegne av ei presse han ikke har brukt, skjønner jeg ikke!

 

Jeg synes absolutt at 7400 skulle skal opptre korrekt og komme med riktige opplysninger på en debattside som dette. At han er uenig med Orkel får bli en sak mellom 7400 og Orkel. Da pleier det å ordne seg. Skal det diskuteres her så er det greit, men da må det være på saklig og riktig grunnlag. Ikke fare med usannheter som ikke har rot i virkligheten.

 

Dette er bare min personlige mening om denne saken, skal vel mye til at folk er uenig i det!?

 

Hadde vel vært på sin plass at 7400 kunne ha beklaget seg noe nå med tanke på seg selv, og ikke minst på vegne av Orkel.

 

Ha en fortsatt trivelig dag folkens, nå er det snart lamming for min sin del! Fullt kjør i fjøset fra 5.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har da aldri sagt at jeg har eid to presser samtidi har jeg vel?

og var veldi mye tull med 09mod og mange dagers driftsstans.

og etter mange triveli tlf med orkel blei vi enige om at jeg prøve en 10mod såm da skille forbedres og oppdateres for hvar en go del tull på 10mod også. å faktisk så betele jeg litt i mellom på den nye

jeg hadde trua på at no kunne det bli bra. men så fikk jeg 10mod og ser at tang og tang såm nok en gang var lovd ikke var gjort å da.da orket jeg ikke mere enkelt og greit.bilir bare for domt...

 

men du såm er så flink og \&quot\;grave\&quot\; vette vel da at det ikke er bare min dem har tatt tilbake her i området?

 

beklage? har ikke tenkt og beklage til noen kan jeg fortelle deg bare for at jeg sir meningen min!!

og vilken usannhet er det jeg har sagt såm har såra deg så veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Henger meg på Henke. Synes nok at 7400 står frem godt, og hvem hadde rett? De som kom med usaklig kritikk eller han. Jeg vil påstå han. At han mener HiQ ikke levde opp til forventningene er hans mening og det står han for. Jeg kan si meg enig med han, men andre har andre meninger. Og noe av grunnen til det var at HiQ varrierte for mye i kvalitet tidligere. Nå ser det ut som de har klart å løst de problemene og all ære til de. Jeg synes det er flott at de får det til, til å være en liten norsk bedrift sett i forhold til for eks. claas som selges i stor skala i hele europa. Nå det er sakt, så støtter jeg norsk industri så langt det er mulig, men ikke for enhver pris. Jeg var en av de som var uheldig med min HiQ, men ser ikke bort i fra at jeg vuderer de en gang i fremtiden.. Men per dags dato er jeg meget fornøyd med McHale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest TorH_1
Ossen fungerer nye HiQ Modellene? Har hørt mye om HiQ, både på godt og vondt.. Kjører selv McHale Fusion2 og meget fornøyd. +- sider av Orkel hadde vært morro og hørt. Sikkert mange tråder inne her, men orker ikke lete.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...