Gå til innhold

JD 6100 1993/94mod


Jan-egil

Anbefalte innlegg

hei

mistet mye kjøleveske fra motor. ganske raskt. ringte verksted, de hadde tro på at det kunne være oljekjøleren da det hadde forsvunnet så mye på kort tid. for ordens skyld, alt havnet i bunnpanna. spørsmål: hvor sitter denne kjøleren? mye styr å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener oljekjøleren sitter i filterbunn til oljefilter motor og det skal være grei skuring å bytte denne.

Ring delelageret til FK så vil jeg tro han som pusher deler kan si noe om det, er stort sett mekanikere med dårlige knær/rygg som sitter på delelageret og de har tonnevis med erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg byttet oljekjøler på en 6300 (95-mod) i fjor høst. Men da gikk det olje i kjølevæska i stedet så måtte flushe kjølesystemet x-antall ganger. Uansett, så satt i hvert fall den på høyre side litt under under dynamo. Går to gummislanger inn på den i overkant. Det er en avrundet del med en relativt stor bolt tvers gjennom (se bildet). Den er enkel å bytte. Jeg er ikke noen mekaniker akkurat, og jeg fikk det da til. 

jg_re38078.jpg.e711842b771592e46c069402f1f21ddd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...