Gå til innhold

Problemer medd nettbinding på Orkel 1260 Agronic


Gjest

Anbefalte innlegg

Er de noen her inne på forumet som har vært plaget med nettbindingen på den pressa? Har hørt om noen som har vært det. Da lurer jeg på om det er et gjennomgående problem?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn_1
Er de noen her inne på forumet som har vært plaget med nettbindingen på den pressa? Har hørt om noen som har vært det. Da lurer jeg på om det er et gjennomgående problem?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

Har laget 30000 baller med Orkel Agronic,har hatt lite problemer med nettbindinga.Om det er hard vind kan nettet blafre i lufta inneunder lokket istedenfor å gå inni kammeret,men det sjer veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rlj_1
Jeg fikk ny 1260 agronic nå til 09-sesongen og har hvert en del plunder med nettbindingen. Synes den har problem med å få nettet ut på høyre side av ballen. Har prøvd å justert bremsen både strammere og helt slakk, men er ikke førnøyd. Har også måtte byttet gummirullen som ligger å bremser rullen da den gikk i oppløsnin nesten med en gang. Har kjørt vel 2000 baller nå og er ellers meget fornøyd med pressa, så håper det blir bedre nå som jeg har fått ny bremserull. Er det foresten noen som har noe godt råd om hvordan jeg skal få nettet til å legge seg fint ut på begge sider av ballen? Blir veldig mye gras som legger seg på rullene på pakkeren når ikke nettet dekker ballen skikkelig. Synes problemet er størst når jeg setter på full nettrull og at det blir bedre når rullen er halvbrukt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hadde noe problemer av og til på nettbindiga på 1260 Agronic, men på hiQ har det vært enormt mye problem med nettbindinga. Til dere som sier den er fullgod så er patenten egentlig ganske dårlig i forhold til McHale, Claas ol. Det er noe orkel egentlig vet selv. De sier at breiplast kassen som også er forberedt for nett fungerer bedre med nett enn den gamle.

 

Nettkassen i Orkel er ganske følsom på netttype og hvor mye nett det er igjen på rullen. Min erfaring er at den liker hardere type nett, som netzwerk. Kjører selv på tama og det har ikke fungert, men har fungert hos andre, så det kan ikke bare være nettet... Når rullen blir lettere må bremsen justeres er min erfaring. Det holder ikke mål.

 

Til dere som sliter med nettkassen, sjekk de stengerne dere trer nettrullen inn i. Der sitter det noen låsesplinter. De skal forhindre stangen i å gå rundt. Hos meg var den feilmontert og stangen gikk rundt sammens med nettet.

 

Så en løsning til dere som ikke får nettet til å spre seg på ballen, grovere nett er ofte bedre, men de anfefaler tama på orkel som er et ganske tynt nett. Dere bør prøve å tre nettet rundt den førsterullen og over nettrullen igjen før dere trer som normalt. Da vil det fordele seg bedre, men dere må kanskje justere bremsen igjen.

 

Har noen andre erfaringer så kom med de og si gjerne hvilken netttype dere bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Var vel den metoden Idefox beskriver litt bedre enn meg, jeg prøvde å forklare i et av mine siste avsnitt.

 

Idefox: Fikk dere prøvd hiQen mye? Hva synes du om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...