Guest Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 kjøre dokk hevd på jenlegg etter slått, eg har raigras eg ska slå snart å tenkte å kjøre på någe hevd ittepå men någen meine d ikke ska ha hevd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest h.m_1 Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 kjøre dokk hevd på jenlegg etter slått, eg har raigras eg ska slå snart å tenkte å kjøre på någe hevd ittepå men någen meine d ikke ska ha hevd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 prøv og skrive slik at menneskene som er her forstår hva du snakker om, og ikke på dialekt men bokmål Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 Beklager hvis det hørtes litt \'\'\'\'sur\'\'\'\' det var ikke meningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest h.m_1 Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 hva er det du ikke forstår??? jeg kan oversette det til deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 Kva meiner du i denne sammanhengen med hevd? Fann på Wikipedia betydning som også var det eg legg i ordet hevd, men kan ikkje sjønne at det er det du meiner i denne sammanhengen. HEVD Fra Wikipedia: Ordet hevd kan ha to beslektede betydninger: 1.Hevd (rettighet) - opparbeidelse av rettighet gjennom lang tids bruk i god tro. 2.Hevd (vedlikehold) - «Holde i hevd» - opprettholde en god tilstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 Hevd er vel et annet ord for gylle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 Så drit i å prøv å hjelp hvis dåke ikkje forstår spørsmålet då..... i stedet for å lage sur stemning på forumet. Jeg pleier å kjøre hevd (eller \"\;kumøkk\"\; , så dere andre forstår) på gjenlegget etter 1 gangs hausting. Men hvis hevd er en minimumsfaktor, ville jeg heller brukt hevda etter 1 eller andre slått på vanlig eng..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 Eg kjører hevd på raigras gjenlegget,ikke noge problem det,men det bør kjøres staks etter slått før det begynner å veka opp igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 meiner selfølgelig,før det begynner å veksa opp igjen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 Rune: og ka betyr \"\;møker\"\; er det bokmål for kuskit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.