Gå til innhold

syrepumpe


Gjest

Anbefalte innlegg

holder på å klargjør utstyret til slåtten,men problemer med å få igang syrepumpa på snitteren. Når jeg setter i gang så surrer den litt før den stopp.er og det kommer opp E i displeiet med en gang.dette er en serigstad dp2000 fatpumpe.har hatt mye problemer med at pumpa har koblet ut tidligere, mens jeg snitter. av og til hele tida mens andre ganger kan jeg kjøre flere timer uten at det sjer.har dysene helt ute i stryta,og har hørt at pumpa muligens kan slite med løftehøyden men synes det er rart at det ikke skjer hele tiden da.men nå får jeg som sagt ikke gang på ho i det heletatt.

Vurderer å kjøpe ny dp2005,men med en veiledende pris på over 13 tusen så blir det dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

holder på å klargjør utstyret til slåtten,men problemer med å få igang syrepumpa på snitteren. Når jeg setter i gang så surrer den litt før den stopp.er og det kommer opp E i displeiet med en gang.dette er en serigstad dp2000 fatpumpe.har hatt mye problemer med at pumpa har koblet ut tidligere, mens jeg snitter. av og til hele tida mens andre ganger kan jeg kjøre flere timer uten at det sjer.har dysene helt ute i stryta,og har hørt at pumpa muligens kan slite med løftehøyden men synes det er rart at det ikke skjer hele tiden da.men nå får jeg som sagt ikke gang på ho i det heletatt.

Vurderer å kjøpe ny dp2005,men med en veiledende pris på over 13 tusen så blir det dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Jeg hadde også litt problemer med ny fatpumpe fra Serigstad i fjor, har ikke fått rotet meg til å reklamere enda, men det bør vel skje en av de første dagene, før den blir over et år. Det som skjedde var at den nederste linjen i displayet (som vanligvis viser hvor mye av fatet som er brukt), skiftet over til å vise Strøm 5,1 Volt, verdien kunne skifte fra 4,9 til 5,2 såvidt jeg husker. Når dette stod i displayet ga pumpa litt mindre enn den skulle. Dette kunne vare et halvt minutt eller så, og så kunne det være i orden igjen på mange lass. Jeg har fatstativ foran og dyser over pickupen på lessevogna, så det burde ikke være noe problem med løftehøyde, selv om det blir noen meter med slange? Det er også plenty med kapasitet på strømuttaket i taket på hytta i traktoren (en Fendt 412 fra -06). Får se og ringe Serigstad i dag og høre om de har noen ide.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hva er prisen på en sånn svensk pumpe da,og hvem er forhandler? har en 1050 snitter.er ikke ny serigstd pumpe noe å satse på? er litt usikker på om jeg er kommpetent nok til å bygge en pumpe selv?! pumpa mi er noen år og displayet har fått seg en trøkk, så lurer på om den egentlig varsler om tomt fat (som varsles som E1 i displeyet),selv om det ikke er tomt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GIØ_1

Apple farmer

Eg går ut i frå at du har ei Serigstad DP2005 syrepumpe. Denne kan du få beskje om at der er ein strømlimit på 5 amper, dette er ein sikkerheitsmargin som ligger inne for å hindra at pumpa går varm. Eg gjetter på at dette problemet blir større når der blir mindre i syrefatet. Det du då gjer er å gå inn i innstilingsmenyen, her er der ein plass som ein kan stilla inn maks strøm til pumpa, då eg snakka med ein frå Serigstd sa han at denne kunne stillast opp til 8 amper utan problem. Eg husker ikkje heilt kva menyen heitar heitar, men den ligger under instillinger ein plass, muligens under parameterinnstilling.

 

Gennerelt vil eg seia at eg ikkje er heilt nøgd med Serigstad og deira syrepumpe og villa vurdert andre alternativ viss eg skulle kjøpt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Eg har ei brukt serigstad DP 2005 som er tre år gammal som eg kan selja for 5000,- Kan ikkje gi nokon garanti på den, men har hatt den inne på gjennomgang hos serigstad etter at eg slutta å bruka den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

Hei G.I.,

nei, det er DP2000. Jeg snakket med en selger på jubileumsshowet til Eik i Vikingskipet i fjor, og mener han anbefalte det, da 2005 var beregnet på større mengder syre, f.eks. til en Jaguar, eller ved tilsetting av syre i vifte til fylltømmer.

 

Men jeg ser i boka at det er en innstilling på Strøm limit, som er satt til 5 amp. Det er mulig det er det som er feilen. Mener verksmesteren på Eik sa at det skulle være mer enn nok strøm i uttaket i taket, da det var 10 amp sikring der. Jeg mistenkte nemlig at det var for lite strøm, men det kan jo være at det var motsatt.

 

Bortsett fra ovennevnte er jeg fornøyd med Serigstad-pumpa og styringa. Hadde DP2000 for fat tidligere, men da bare med enkel bryter av/på/+revers for å hindre hevert-effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har nå fått liv i pumpa.Vurderer nå å flytte tilførselen lenger ner på snitteren.ser at det er mangen som har den i stryta rett over snitterotoren,men er det noen som har erfaring av å ha den direkte i strengen foran pickuppen? Ser på det som det enkleste alternativet.er jo mangen lessevogner og noen presser som har det der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym
Noen som har peiling på prisene på Agronic sine PHD10 pumper? Ser ut som om det er to styrebokser tilgjengelig, men den enkleste virket grei nokk for meg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

eg har hatt dp 2000 søppel

og dp 2005 gaps

tvers igjenom dritt som bare virker ut garanti tida

har hatt dette på jaguar og dei ga aldrig nok mengde hadde somregel på begge to pumpene for å gje nok og at det jaffal var en pumpe som verka

til slutt blei eg så forbanna på dritten at eg reiste heim og flekkte av sprøytepumpa til atv sprøyta og la opp ein kabel på 5 min og

det pumpa like mye som begge serigstad pumpene på en god dag

har en kompis som lagte til styretablå til desse pumpene til meg

så nå har eg 2stk vanlige pumper til feks atv sprøyter el bobil som er styrt av et tablå med mengdejustering og av på til kvar av pumpene og en bryter son er integrert i kjørespaken hjemmelaga er best billige pumper og ingen sensordritt som er i serigstad pumpene

hvis noen er intreserte i dritten så kan de bara kåma å henta di

 

en kolega hadde både serigstad og klipton pumper alt ligger nå i hyllamed vonde minner han har og gjort det samme utenom pressa som hadde serigstad ei stund lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Anonym

Skal kjøpe meg ny syrepumpe nå i vår. Har sett litt på Seringstad DP 2005 for fat.

Ser at noen er misfornøyd med desse pumpene.

Har i dag ei enkel Seringstad DP 2000 for kanne som jeg kjøpte ny i 2006. Fungerer slik den skal, men vil nå over til fat.

 

Mitt spørsmål er om det er veldig mye tull med denne type pumpe og har dei blitt bedre med årene?

Er styringspanelet (flowmaster) på desse pumpene stabilt, eller har det vert mye tull med desse så ein bør gå for ei med enkel styring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hårek_1

Hei. Har dp 2005 pumpe og flowmaster til pumpa, pris ca 14.000,-

Og vil være så ærlig å si at du har strengt tatt ikke bruk for flowmaster i ei presse, er altformange funksjoner som du ikke behøver kontra de som kjører snitter. Men hver sin lyst. kjører flere tusen baller i året med syrepumpa men fortsatt ikke sett behovet for flowmaster.

Hadde før den enkle flowmaster med enkel regulering av engde og varsling ved tomt fat og den holdt lenge etter mitt syn.

 

Så her ville jeg sett ann behovet. ingen grunn til å betale 14.000,- for noe man kan strengt tatt ikke trenger..

 

Videre så er 2005 pumpa her helt grei, har et ekstra &quot\;kort&quot\; liggende i tilfelle. Har bytta 1 kort på 5 år og det er kjapt og bytte og koster 1000,-

 

Bare husk å kjør imellom vann hvis du har kjørt kofasil veske, men med vanlig syre så kan den stå noen dager før &quot\;vask&quot\;.

 

Men du skriver ingenting om det er til rundballepresse, snittevogn eller snitter? Har ikke noe erfaring med snitting så kan jo tenkes det er greit å bruke flowmaster der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei &quot\;Hårek&quot\;.

Har bestemt meg for å kjøpe DP 2000 for fat med enkel styring. Er enig med deg at ein ikke behøver flowmaster til pressing, samtidig sparer ein ca halve prisen.

Snakket med ein som har slikt utstyr og han sa det samme som du.

Skal ha fatet foran traktoren, så når jeg får pumpa med slanger skal jeg legge opp slangen bakover til pressa. Har også bestilt hurtigkobling slik at det blir enkel demontering/montering når jeg skal ta av/sette på pressa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hårek_1

Da er slåtten i gang og fortsettelsen på marerittet med Serigstad sine syrepumper er i gang igjen. I år prøver jeg Remote funksjon på Serigstad sin pumpe. JA JØSS!!! det kommer en pose med 2 &quot\;brytere&quot\; oppi og ene har en ledning som skal gå ifra pressa og inn i traktorhytta til den helt elendige flowmaster boksen. Ledningen er 1,2m lang!!! For pokker. 1,2m er jo ikke lengda på kraftoverføringsakselen engang, og denne skal monteres på pickup og inn i hytta... her må det skjøtes, men enda et svakt punkt.

 

Men før jeg kom så langt kutter pumpe nr1 ut. Bytter motor til neste, fortsatt like bedritent, ringer til Serigstad og blir møtt med en sur stemme om at det må være den lille brikka på kretskortet som ikke står vinkelrett ut ifra kortet... Kyss meg bak, alle 3 kortene ser ut som nye for de er jo nesten ikke brukt. Prøver alle 3 og like ille.

 

Så nå er pumpa satt sammen og kan kjøres manuelt med boksen men starter HVER gang på 39% og må stilles manuelt til 80% for å få ut nok syre, HVER gang... 300 ganger om dagen.......

så nå er mail sendt til Serigstad (de har jo fri i helga) med et mulig siste forsøk om å få denna H....... pumpa til å gå, men tviler på at de tåler kritikken e har fått, men det får vi svar på mandag forhåpentligvis!!!

 

Hvis du skal kjøpe deg ensileringsutstyr så prøv noe annet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hjelle1
PHD 10 pompen funka knallbra i forhold te serigstad. Har to serigstad som jeg ikke gidder å bruke meire tid på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...