jd6410 Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Hei! Har en JD 6410pr 2000 som lekker ut pto tappen. Har også slakke ut og inn samt sideveis. Er det lager som er gåen og må han av med hele pto huset for å ordne dette? Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted October 30, 2018 Share Posted October 30, 2018 Ja, du må nok av med ryggsekken. Gjorde den jobben selv for noen år siden så er overkommelig jobb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jd6410 Posted October 30, 2018 Author Share Posted October 30, 2018 Ok, mye kostnad i deler da? Er det stort sett simmiring og lager må bytte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted October 30, 2018 Share Posted October 30, 2018 Tror ikke det blir så dyrt. Ta av ryggsekken og demonter så ser du. Vil tro at det er standardlager og standard tetningsringer som du får kjøpt overalt. Kan være greit å sjekke utgående aksling om den er slitt på stjerna og eventuelt bytte den.På min var det ikke noe lagerhavari, det var et smøredeksel som løsnet og kilte seg mellom tannhjul og låste utgående tapp. Så jeg måtte bare ha nytt deksel til noen hundrelapper, litt blåsilikon og en god dags arbeid. Lagde feste til garasjejekk for å løfte den av og på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jd6410 Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 tok ut låsringen og tørket av fettet, da ser jeg at tappen beveger seg inne i stjerna, så kanskje tappen som er slitt? vanskelig å se på den om den er slitt når man tar den ut men sikkert bare å bestille seg en ny å prøve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.