Gå til innhold

Elho VT 750 Rake vs \&quot\;vanlige\&quot\; tinderaker??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har erfaring med Elho VT 750 Rake?? Har ikke sett noen bruke slike, men i følge forskningsundersøkelser o.l. skal dette være en mye rensligere måte å rake gras/halm på med tanke på at den løfter gresset fra bakken i stedet for å spinne det rundt slik vanlige tinderaker gjør.. filmen under viser hvordan den fungerer og hvordan den bedrer forkvaliteten med tanke på E-coli bakterier m.m...

 

se:

 

Men er det noen som har erfaringen med denne Elho riva?

 

Og i denne filmen under har de montert den på frontliften, er det bare en drøm eller tror dere det kunne fungert på større jorder??

 

se:

 

håper noen har erfaringer eller meninger å dele! =)

 

Andram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andram_1

Hei!

 

Er det noen som har erfaring med Elho VT 750 Rake?? Har ikke sett noen bruke slike, men i følge forskningsundersøkelser o.l. skal dette være en mye rensligere måte å rake gras/halm på med tanke på at den løfter gresset fra bakken i stedet for å spinne det rundt slik vanlige tinderaker gjør.. filmen under viser hvordan den fungerer og hvordan den bedrer forkvaliteten med tanke på E-coli bakterier m.m...

 

se:

 

Men er det noen som har erfaringen med denne Elho riva?

 

Og i denne filmen under har de montert den på frontliften, er det bare en drøm eller tror dere det kunne fungert på større jorder??

 

se:

 

håper noen har erfaringer eller meninger å dele! =)

 

Andram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anonym
Er heilt enig i at denne ser serdels interesang ut. Skulle ønske det var noen med brukererfaring som la inn et vink. Lurer sjølv på å handle ei slik til neste år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Jeg har sett den i aksjon frontmontert under en demonstrasjon så jeg det er begrenset kjenskap jeg har til den. Men det vi uansett syntes var litt dumt med den var at den lagde en slags pølse rull av gress på hver side, slik at den ferdige strengen så ut som to pølser. Med vanlige river blir jo gresset dratt inn mot midten før tindene slipper det i en fin og luftig streng. Tror det kan ha litt å si for de som skal lage rundballer men det blir bare synsing fra min side.

 

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...